PDA

View Full Version : Stagg Dreadnought voor 49 Euri - klinkt prima!



Picker
17 april 2005, 21:14
Ik heb me gisteren denk ik weinig populair gemaakt bij een muziekwinkel toen ik een klant hielp met het uitzoeken van een gitaar. De man was over de vijftig, had nog nooit gespeeld en wilde niet teveel geld uitgeven.

Ik dus een hele riedel gitaren uit de rekken geplukt, en wat kwam er als beste keus: een volledig laminaat dreadnought van het merk Stagg (met zowel voor- als achterblad uit één enkel stuk), voor de weggeefprijs van 49€! (Ja, negen-en-veertig Euro!) Ik betaalde voor mijn laatste bestelling duimplectra nog meer!

Maarrrr... dat ding klonk hartstikke goed! Mooi vol helder geluid, enorm volume, perfecte action! Het was zonder overdrijven de best klinkende gitaar van alle gitaren daar onder de 400 Euro, en klonk zelfs nog beter dan een fraai uitgevoerde Lakewood van 750 Euro! En ondanks dat het materiaal allemaal goedkoop was, was hij best netjes in elkaar gezet.

Grappig. Zo zie je maar dat een goed klinkende gitaar niet duur hoeft te zijn. Maar je moet wel geluk hebben. Die andere 20 gitaren van hetzelfde type waren zwaar pet...

Nu maar hopen voor die mijnheer dat het ding in elkaar blijft zitten, maar voor 49 Euro heb je nooit een miskoop.

Picker.

GretschCC
11 mei 2005, 01:25
Ik wens de nieuwe eigenaar veel plezier met zijn nieuw aangeschafte instrument.

Ontdanks dat moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk nooit zo gecharmeerd ben geweest van de door stagg gemaakte instrumenten. Ik acht je persoonlijk absoluut niet ongeloofwaardig maar mijn ervaring met Lakewood is echter wel zo, dat ik de eerste stagg nog moet tegen komen die haar kwaliteit evenaren kan. Is natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Picker
11 mei 2005, 23:33
Ik wens de nieuwe eigenaar veel plezier met zijn nieuw aangeschafte instrument.

Ontdanks dat moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk nooit zo gecharmeerd ben geweest van de door stagg gemaakte instrumenten. Ik acht je persoonlijk absoluut niet ongeloofwaardig maar mijn ervaring met Lakewood is echter wel zo, dat ik de eerste stagg nog moet tegen komen die haar kwaliteit evenaren kan. Is natuurlijk ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Tja, als Stagg wel goede gitaren bouwde had ik dat verhaal nooit gepost natuurlijk! Ik heb ook eens een Ovation 'kopie' van Stagg in mijn hand gehad. Om te huilen zo erg! Dat ding was zo zwaar dat je bijna Arnold Schwarzenegger moest heten om hem uit het rek te tillen, de bracing binnenin leek wel op een met de hand gebroken sinaasappelkistje, en de lijmklodders waren zo dik dat als ik ze eruit had gebikt ik ze had kunnen gebruikten in plaats van de kiezelstenen op het pad voor mijn huis.

Maar dit gitaartje klonk prima! Zeker gemaakt door een net beginnende medewerker die nog ambities had...

Zelf ben ik weer niet zo heel gecharmeerd van Lakewood. Zonder uitzondering vond ik ze tot nu toe te weinig akoestisch volume hebben, het geluid is dun en zachtjes, en niet 'open' genoeg. Maar ik geef direct toe dat ik er hooguit vijf bespeeld heb...

bert k
11 mei 2005, 23:38
klonk zelfs nog beter dan een fraai uitgevoerde Lakewood van 750 Euro!

maar voor 49 Euro heb je nooit een miskoop.

Picker.
Whahaha! Poep in de oortjes? :-D :-D :-D

Buzz
12 mei 2005, 08:42
Whahaha! Poep in de oortjes? :-D :-D :-D

Of iemand die gewoon luistert en zegt wat-ie vindt. (En bewezen heeft goed te kunnen luisteren....)

chris c
12 mei 2005, 09:50
Maar ik geef direct toe dat ik er hooguit vijf bespeeld heb...

In je vorige anti-Lakewood topic waren dat er nog een tiental...
[/quote]

bert k
12 mei 2005, 11:37
Whahaha! Poep in de oortjes? :-D :-D :-D

Of iemand die gewoon luistert en zegt wat-ie vindt. (En bewezen heeft goed te kunnen luisteren....)
Ja, de groeten... Als je het verschil niet kan horen tussen een gitaar van 2000 euro en eentje van 49 dan kan je zoveel vinden, maar voor mij heb je dan poep in je oren.
Niemand hoeft van mij van Lakewood te houden, dat is gewoon smaak, maar dit soort opmerkingen zijn gewoon erg flauw.

Buzz
12 mei 2005, 12:09
Whahaha! Poep in de oortjes? :-D :-D :-D

En valt dit dan onder de zoute opmerkingen? :-?

bert k
12 mei 2005, 12:32
Wat moet ik dan zeggen? Pickers opmerking vind ik belachelijk.

Picker
12 mei 2005, 16:41
Maar ik geef direct toe dat ik er hooguit vijf bespeeld heb...

In je vorige anti-Lakewood topic waren dat er nog een tiental...
[/quote]

Leuk hè, kritisch zijn? Vijf, tien weet ik veel. Geen honderden in elk geval, zoals bij Taylors en Ovations (mijn favorieten).

Picker
12 mei 2005, 16:50
Wat moet ik dan zeggen? Pickers opmerking vind ik belachelijk.

Goh, heb jij die specifieke gitaren ook bespeeld dan, dat je er zo'n expliciete opinie op nahoudt? Wat een enorm toeval zeg!

:stop: Je doet net of ik beweer dat iedere Stagg van 49€ beter is dan iedere Lakewood van 750€ (waar komt jouw 2000€ vandaan?).

Maar dat zeg ik toch niet? Tussen die hele zooi Staggs vond ik er eentje die ik beter vond klinken en spelen dan één Lakewood van €750 die daar ook - heel pontificaal - stond.

Ik dacht dat ik gitaren toch wel redelijk goed beoordelen kon onderhand. Maar als jij zegt dat ik poep in mijn oren heb zal ik vanavond eens kijken met een spiegeltje. Jij hebt zeker hele lage kasten in huis? :razz:

bert k
12 mei 2005, 18:32
Ja, je weet het weer allemaal prima. En verder zijn we hier allemaal doof en ondeskundig.

belg
12 mei 2005, 18:46
Hahaha, een 'clash of the titans"...

Maar goed, kan een toevallig hele slechte Lakewood niet slechter klinken dan een toevallig hele goede stagg?
Overigens vind ik de adviezen en wetenswaardigheden van picker voor mij altijd zeer bruikbaar.

belg
12 mei 2005, 18:47
Hahaha, een 'clash of the titans"...

Maar goed, kan een toevallig hele slechte Lakewood niet slechter klinken dan een toevallig hele goede stagg?
Overigens vind ik de adviezen en wetenswaardigheden van picker voor mij altijd zeer bruikbaar.

Picker
12 mei 2005, 20:44
Ja, je weet het weer allemaal prima. En verder zijn we hier allemaal doof en ondeskundig.

Jongen toch, wat een humeur! Blauwe enveloppe in de bus gehad of zo? :wink: Wind je niet op en ga lekker gitaarspelen.

Daniël_san
12 mei 2005, 21:10
Picker, het komt gewoon over alsof je bij iedere lakewood die je ziet al zegt: Wat een kut ding, want Taylor is beter.
Jouw anti-Lakewood topic bijvoorbeeld. Je zegt dat Lakewood niet klinkt en alleen maar een hype is, maar als Taylor dat niet had gehad speelde je er nu niet op :roll:

Dit betekent niet dat jij niet mag zeggen dat je het meestal kut gitaren vind, maar het begint sommige mensen gewoon te iriteren.
Van mij mag je het zeggen hoor, maar ik vind dat het niet zo is. :wink:

Picker
12 mei 2005, 21:45
Daniël_san,

Dank voor je wijze inzicht! Ik begrijp dat bert k Lakewood speelt? Oei... :D

Ik herinnerde mij niet eens dat anti-Lakewood topic. Word een dagje ouder denk ik. Maar zocht het net even op en vind dat ik mij toch wel heel politek correct uitliet hoor:

"OK, dat hoeft niet te betekenen dat er iets mis is met Lakewood, een gitaar blijft nu eenmaal heel persoonlijk."

"Op zich was het geluid OK, maar die dingen hebben totaal geen volume! Althans niet bij mij. Het lijkt allemaal nogal dik en zwaar uitgevoerd, met een helder maar wat nasaal geluid zonder 'lucht'. Als ik erop speel dan."

Keurig toch? Ik lijk wel een politicus. Maarreh... RIES ging wel even uit de bocht zeg. Hij schreef:

"Ik had een tijdje geleden een Taylor van pak 'm beet 2400 euro in mijn handen bij een muziekwinkel, klonk vreselijk slecht!"

DUS: RIES heeft ook poep zijn oren!!! :dance:

Hahaha! OK jongens, ophouden met dit kinderachtige gedoe. Ik zal in het vervolg wel wat meer rekening houden met de gevoeligheden op dit forum.

Maarrehh... ik speel niet op Taylor vanwege de hype hoor! Ik heb er een gekocht op aanraden van Pat Kirtley. En hype of geen hype - ik vind het gewoon waanzinnig goede gitaren voor mijn speelstijl.

Picker.

Daniël_san
12 mei 2005, 22:19
Maarrehh... ik speel niet op Taylor vanwege de hype hoor! Ik heb er een gekocht op aanraden van Pat Kirtley. En hype of geen hype - ik vind het gewoon waanzinnig goede gitaren voor mijn speelstijl.


Ik bedoelde in m'n eerste post ook eigenlijk meer dat als er bekende mensen niet op een Taylor speelden dat het merk dus ook niet zo bekend was geworden als het nu is. (dus van die mensen die dezelfde gitaar als hun 'ster' willen hebben)

Ik vind ook dat sommige modellen erg lekker klinken. (414, 614, 814 vooral) Maar Lakewood (ik heb er ook 1) vind ik ook mooi net zoals Martin, Larrivee, Maton, Santa Cruz enz enz. En idd tussen Lakewoods zitten ook slechte gitaren.

Picker
12 mei 2005, 22:29
Wat mij bij Taylor altijd opvalt is dat er een erg goede consistentie is tussen de onderlinge exemplaren. Een 714 is altijd een 714. Weinig tot geen onderling verschil. Ze hebben hun quality control kennelijk erg goed onder de knie. Waarschijnlijk zit daar ook een deel van de prijs in.

Ook de nekconstructie is super (van voren ingezet, niet van boven zoals normaal). Daardoor zit er nooit een knik bij de rand van de body en kun je de action super licht afstellen. Ook de lak is altijd perfect (met UV gepolymeriseerd en zo hard als glas).

Hmmm... ik moet ineens heel erg gitaarspelen! :D

Mattia
12 mei 2005, 23:47
Wat mij bij Taylor altijd opvalt is dat er een erg goede consistentie is tussen de onderlinge exemplaren. Een 714 is altijd een 714. Weinig tot geen onderling verschil. Ze hebben hun quality control kennelijk erg goed onder de knie. Waarschijnlijk zit daar ook een deel van de prijs in.

Ook de nekconstructie is super (van voren ingezet, niet van boven zoals normaal). Daardoor zit er nooit een knik bij de rand van de body en kun je de action super licht afstellen. Ook de lak is altijd perfect (met UV gepolymeriseerd en zo hard als glas).

Hmmm... ik moet ineens heel erg gitaarspelen! :D

Uh, van voren, opzij, achteren, maakt niet uit. Punt is dat ze met laser gesneden shims altijd precies de goede hoek af kunnen stellen, en hun L-vormige head block achtig ding (en solide stuk onder de gehele toets), dat helpt ook wel. Geweldig stuk CNC gesneden maatwerk, die neck joint van Taylor. Genoeg fabrikanten die bolt on necks gebruiken, maar die van Taylor gaat altijd een stapje verder..

Verder ben ik het best wel met je eens; Taylor is een van de weinge, zo niet de enige fabrieksgitaar die ik best 'blind' zou kopen, zonder 'm eerst te bespelen. Alhoewel, die ene non cutaway 414 die ik vorige maand heb bespeeld...oei, wat een prachtgitaar. Vollere klank dan de 414ce die er lag, veel 'levendiger' dan de 814...geweldige gewoon. Had ik maar 1000 extra dollar...

GretschCC
13 mei 2005, 01:05
Taylor, Lakewood voor de liefhebber Stagg het maakt me niet uit, het blijft persoonlijke voorkeur. Ik verbaasde me (heel wat reacties terug) over de vergelijking tussen twee gitaren en de uitkomst.

Ik heb het niet over verkeerd terecht gekomen uitwerpselen of iets dergelijks. En dat wil ik ook niet, ik twijfel aan niemand, ik heb me alleen uitgelaten over mijn ervaringen met beide merken.

Verzoek, hou op met die kinderachtige reactie`s op elkaar.

Dirk_Hendrik
13 mei 2005, 13:27
Even terug naar het onderwerp. Je vergelijkt die verschillende instrumenten en die stag komt daar als beste uit. Fine. Wat ik mis in het hele verhaal is de overweging hoe dat instrument over een jaar of 2 klinkt en of die aktie dan nog steeds zo goed is. Dan gaan er dus overwegingen als kwaliteit van de gebruikte materialen mee spelen.

Picker
13 mei 2005, 20:48
Wat ik mis in het hele verhaal is de overweging hoe dat instrument over een jaar of 2 klinkt en of die aktie dan nog steeds zo goed is. Dan gaan er dus overwegingen als kwaliteit van de gebruikte materialen mee spelen.

Nou, ik schreef toch duidelijk aan het eind: "Nu maar hopen voor die mijnheer dat het ding in elkaar blijft zitten..."

Je hebt gelijk, dat weten we pas over twee jaar. Maar voor 49 Euro heb je nooit een miskoop. Stel dat-ie het maar één jaar houdt. Dan zou mijn Taylor het ruim 70 jaar moeten uithouden om voordeliger uit te zijn! Dat maak ik misschien niet eens meer mee!

Picker
13 mei 2005, 20:54
Uh, van voren, opzij, achteren, maakt niet uit.

Ik drukte me een beetje ongelukkig uit. Ik bedoel dat de hals in zijn geheel, als één enkel stuk (inclusief toets) verzonken is in de body, niet met een zwaluwstaart in de body gezet waarna de toets er overheen wordt geplakt.

Mattia
13 mei 2005, 23:36
Uh, van voren, opzij, achteren, maakt niet uit.

Ik drukte me een beetje ongelukkig uit. Ik bedoel dat de hals in zijn geheel, als één enkel stuk (inclusief toets) verzonken is in de body, niet met een zwaluwstaart in de body gezet waarna de toets er overheen wordt geplakt.

Top. Dan begrijpen we elkaar. M'n volgende gitaar wordt trouwens een hybride Taylor/Doolin geinspireerde neck joint. Ik post tegen die tijd wel wat plaatjes...

Picker
13 mei 2005, 23:45
Ik heb net een hele zwik onderdelen voor een Fender Strat besteld bij StewMac. Leek me wel aardig, zo'n strat, af en toe. Lijkt me een simpel klusje - alleen maar een schroevendraaier nodig! Blauw burst met goud, lekker kitsch hè!

Mattia
14 mei 2005, 00:14
Ik heb net een hele zwik onderdelen voor een Fender Strat besteld bij StewMac. Leek me wel aardig, zo'n strat, af en toe. Lijkt me een simpel klusje - alleen maar een schroevendraaier nodig! Blauw burst met goud, lekker kitsch hè!

Leuk!

Ik doe 't net ietsjes meer 'vanaf nul', morgen maar wat hals en body templates maken (beetje MDF, vijlen, schuren), eentje voor een Tele, eentje voor een Strat. Ik hoop binnen een week klaar te zijn voor het lakken. Moet lukken, toch?

Picker
14 mei 2005, 09:30
Ik heb net een hele zwik onderdelen voor een Fender Strat besteld bij StewMac. Leek me wel aardig, zo'n strat, af en toe. Lijkt me een simpel klusje - alleen maar een schroevendraaier nodig! Blauw burst met goud, lekker kitsch hè!

Leuk!

Ik doe 't net ietsjes meer 'vanaf nul', morgen maar wat hals en body templates maken (beetje MDF, vijlen, schuren), eentje voor een Tele, eentje voor een Strat. Ik hoop binnen een week klaar te zijn voor het lakken. Moet lukken, toch?

Ik heb dat nog nooit gedaan, elektriek vanaf nul bouwen. Ben toch al niet zo dol op elektrische gitaren, dus ik steek die tijd liever in het van nul bouwen van een échte :razz: gitaar. Maar ik wilde eigenlijk wel eens graag een goede Fender strat, en als je dan kijkt naar de prijzen van de topmodellen dan vind ik dat toch wel schrikken hoor! Voor de helft van het geld moet je er volgens mij zelf een kunnen bouwen die minstens even goed is asl de beste Fenders. Bij de IKEA doen ze dat ook zo! :wink:

Mattia
14 mei 2005, 10:02
Leuk!

Ik doe 't net ietsjes meer 'vanaf nul', morgen maar wat hals en body templates maken (beetje MDF, vijlen, schuren), eentje voor een Tele, eentje voor een Strat. Ik hoop binnen een week klaar te zijn voor het lakken. Moet lukken, toch?

Ik heb dat nog nooit gedaan, elektriek vanaf nul bouwen. Ben toch al niet zo dol op elektrische gitaren, dus ik steek die tijd liever in het van nul bouwen van een échte :razz: gitaar. Maar ik wilde eigenlijk wel eens graag een goede Fender strat, en als je dan kijkt naar de prijzen van de topmodellen dan vind ik dat toch wel schrikken hoor! Voor de helft van het geld moet je er volgens mij zelf een kunnen bouwen die minstens even goed is asl de beste Fenders. Bij de IKEA doen ze dat ook zo! :wink:

Snap ik best, ja :-) De akoestische gitaren zijn nu toch meer m'n passie, ben er wat later pas ingegroeid, en daar heb ik nog flink wat over te leren (en met 35 setjes hout moet dat wel goed komen, hoop ik..), maar electrische gitaren zijn toch m'n eerste liefde. Het leuke van zo'n ding is dat je redelijk snel klaar kan zijn (als je tenminste geen carved top+back en grote inlegwerken gaat verrichten..ahem..), en je hebt meer vrijheid in de vormgeving, omdat de klank toch voor 80% bestaat uit solide constructie/goede onderdelen, pickups en versterker. De vorm, daar ben je wat vrijer in. Ik heb nog een baritone akoestische gitaar die van binding moet worden voorzien, beetje nek inleg, dan fretten en lakken, dus ik hoop binnen een maand of anderhalf die 'af' te hebben. Dan moet ik wat mallen afwerken, m'n thickness sander bouwen, en aan de volgende 3 akoestische gitaren beginnen. Dit is meer een 'snel beginnen, snel klaar, toch bijna geheel zelfgebouwd' project.

Ik bedoel, wat zal 't zijn, 1200 euri (en meer!) voor een USA Fender Strat? Ik denk dat ik all-in (lak, etc. meegerekend), goede hardware gebruikend (Gotoh), swamp ash, rosewood toets, maar mid/low-price pickups (GFS, dus de helft van 'n Fender setje), voor 470 euri een Strat en een Tele in elkaar zet. En, nouja, zodra je een body en hals template hebt, is het kwestie van body blank verlijmen, uitzagen, op maat frezen (of schuren. Heb zo'n RoboSander ding gekocht), hoeken afronden, countours erin (haakse slijper, japanse zaagvijl, microplane rasp), pickup en hals cavities erin, en binnen een dagje heb je eigenlijk met redelijk gemak twee bodies liggen. Halzen doe je iets langer over (headstock op dikte, toets radiussen/slotten, truss rods/CF rods erin, verlijmen, een comfortabele neck carve maken), maarja, oke, dan ben je hooguit 3 dagen bezig als je doorwerkt. Moet te doen zijn. Het lakken duurt dan nog wel het langst.

bert k
14 mei 2005, 18:34
[Ik heb dat nog nooit gedaan, elektriek vanaf nul bouwen. Ben toch al niet zo dol op elektrische gitaren, dus ik steek die tijd liever in het van nul bouwen van een échte :razz: gitaar. :
Oke, ik ben weg hier. Het wordt een forum vol snobs en bluffers. Veel pret verder en ik vermaak me wel elders.

Mattia
14 mei 2005, 19:24
[Ik heb dat nog nooit gedaan, elektriek vanaf nul bouwen. Ben toch al niet zo dol op elektrische gitaren, dus ik steek die tijd liever in het van nul bouwen van een échte :razz: gitaar. :
Oke, ik ben weg hier. Het wordt een forum vol snobs en bluffers. Veel pret verder en ik vermaak me wel elders.

Hoezo? Omdat twee zelfbouwers toevallig afdwalen en het over gitaarconstructie gaan hebben?

Mattia
14 mei 2005, 19:26
[Ik heb dat nog nooit gedaan, elektriek vanaf nul bouwen. Ben toch al niet zo dol op elektrische gitaren, dus ik steek die tijd liever in het van nul bouwen van een échte :razz: gitaar. :
Oke, ik ben weg hier. Het wordt een forum vol snobs en bluffers. Veel pret verder en ik vermaak me wel elders.

Hoezo? Omdat twee zelfbouwers toevallig afdwalen en het over gitaarconstructie gaan hebben?

Picker
14 mei 2005, 22:46
De akoestische gitaren zijn nu toch meer m'n passie, ben er wat later pas ingegroeid, en daar heb ik nog flink wat over te leren (en met 35 setjes hout moet dat wel goed komen, hoop ik..)

35 setjes hout???!!!
Allemachtig... die zou ik alleen maar kopen als ik bang was dat er onverwachts een nieuwe ijstijd aan zou breken...! :D

Voor dat geld kun je ook een hele goeie gitaar kopen natuurlijk... Ik neem aan dat je dan ook wel een of twee setje koa en Braziliaans palissander hebt?

Buzz
17 mei 2005, 11:36
Oke, ik ben weg hier. Het wordt een forum vol snobs en bluffers. Veel pret verder en ik vermaak me wel elders.

:???:

Mattia
17 mei 2005, 13:55
De akoestische gitaren zijn nu toch meer m'n passie, ben er wat later pas ingegroeid, en daar heb ik nog flink wat over te leren (en met 35 setjes hout moet dat wel goed komen, hoop ik..)

35 setjes hout???!!!
Allemachtig... die zou ik alleen maar kopen als ik bang was dat er onverwachts een nieuwe ijstijd aan zou breken...! :D

Voor dat geld kun je ook een hele goeie gitaar kopen natuurlijk... Ik neem aan dat je dan ook wel een of twee setje koa en Braziliaans palissander hebt?

Hallo, Ik heet Mattia, en ik ben klankhout verslaafd :-D

Koa heb ik niet, wel twee setjes Australian Blackwood (ook een Acacia). Qua palissander heb ik redelijk wat madagascar, nog een setje indisch, 2 setjes Cocobolo, en een paar balkjes (maar geen setjes) braziliaans liggen. Iedere balk zou wel een 4-piece back kunne worden (percet kwartiers), maar stukken die lang en breed genoeg zijn voor zijkanten zijn moeilijk te vinden. Misschien maak ik er bruggen/fingerboards/headplates uit, maar ik weet het echt nog niet. Als ik wat tegenkom tegen een degelijke prijs, ga ik ervoor, maar Braziliaans om het Braziliaanse, begin ik niet aan. Verder nogal wat noten, quilted sapele, Cubaans mahonie (Swetinia Microphylla), bubinga, beetje kersen, en 3 setjes Macassar Ebben. En wat Pau Ferro. Qua tophout het ik 3 setjes Sitka, 2 setjes Engelman, 10-12 setjes Italiaanse Fichte, 15 setjes Western Red Cedar (recent nog 10 AAA kwaliteit tops voor $15/stuk op de kop getikt), en 4 setjes Redwood (ik wil meer redwood! Fantastische look en tap, erg benieuwd naar de gitaar!). Ik had wat geld verdiend, en hout wordt alleen maar duurder. Ik had ook een of twee hele mooie gitaren kunnen kopen, maargoed, nu kan ik de komende 10 jaar (op z'n minst) doorbouwen. Af en toe wat stemmechanieken kopen, maar voor de rest zit 't wel goed. En nu weet ik bij zowat ieder setje zeker dat het al lang genoeg te drogen ligt :-)

Volgende drie gitaren (over een paar maandjes begin ik eraan, hopelijk) worden een Medium Jumbo (Noten/Western Red Cedar), een Grand Auditorium (EIR/Italian Spruce, zelfde al m'n eerste, kijken of ik vooruitgang boek) en een parlour gitaartje (Kersen/Mystery Spruce..mooi tap tone, voelt goed aan, we zien wel hoe het gaat). Twee daarvan bouw ik voor vrienden, en de derde zal ik proberen ongeveer tegen kostprijs te verkopen. En dan maar weer eens naar Italie, meer tops inslaan! En dan misschien een Grand Concert/OM/Small Jumbo formaat model ontwerpen en bouwen. Ik denk wel dat het bij 4 modellen blijft, anders wordt 't wel erg gek allemaal.

Picker
17 mei 2005, 23:02
Fantastisch man! Wat doe je nog meer, behalve gitaren bouwen?

Mattia
17 mei 2005, 23:56
Fantastisch man! Wat doe je nog meer, behalve gitaren bouwen?

Eigenlijk student geneeskunde. Binnenkort beginnen de co-schappen, dus, euh, ik verwacht dat ik de komende twee jaar niet to heel erg toe kom aan bouwen. Maar we zullen zien. Ik vind het een hele relaxte manier om een weekend te spenderen, eigenlijk, als alle vormen/mallen/etc. af zijn, en tussen de co's in heb ik wel een weekje, soms twee vrij...we zullen zien.

In het ergste geval heb ik een grote stapel erg goed gedroogd hout liggen :-)

belg
18 mei 2005, 09:11
haha, toevallig ben ik ambulance-verpleegkundige. Ken het wereldje van de beginnende dokters dus goed uit mijn ziekenhuis-tijd.

Jongen, vergeet het maar met je hobby als jij binnenkort je co-schappen gaat lopen. Je mag blij zijn als je nog 1 snaar kan plukken komend jaar.... :-D

Tip: goedkoop gitaartje in de assistentenkamer en afreageren maar.. :-D

Mattia
18 mei 2005, 12:23
haha, toevallig ben ik ambulance-verpleegkundige. Ken het wereldje van de beginnende dokters dus goed uit mijn ziekenhuis-tijd.

Jongen, vergeet het maar met je hobby als jij binnenkort je co-schappen gaat lopen. Je mag blij zijn als je nog 1 snaar kan plukken komend jaar.... :-D

Tip: goedkoop gitaartje in de assistentenkamer en afreageren maar.. :-D

Tja, dat verwacht ik eigenlijk ook wel, ja ;-) Misschien dat ik het op solidbodies hou, want dat bouwt lekker snel, lekker makkelijk, meteen resultaat enzo. Tijdens de Co's zelf, nee, dat wordt gewoon niks. Lange dagen en nachten, en darnaa...tja, slaap is ook belangrijk.

belg
18 mei 2005, 14:39
veel succes, dok....