PDA

View Full Version : Welke poweramp / cabinet?



ShaQ
17 april 2005, 19:56
Yo dudes ik ben zeer tevreden met mijn sound van mijn vox tonelab en ik wil de tonelab nu live gaan gebruiken icm een poweramp + cab. Ik heb alleen geen idee welke poweramps / cabs een beetje ok zijn..

Stijl:
- Progressieve metal tot rock blues / fusion
Budget:
- cab: 500
- poweramp: 600

Welke poweramps / cabs raden jullie mij aan?

Mr.Bluesbreaker
17 april 2005, 21:21
Vergeet het type speaker niet, das mischien nog wel eerder een punt dan het soort cab. Wanneer je stijl meer in de metal/stevige hoek zit, moet je bv. geen greenbacks nemen omdat je es een bluesuitspatting eens per jaar hebt. Een v30 zal wat strakker klinken ervoor, maar dat ben ik wie weet hou je wel van dat "lossere" geluid van een greenback.

Ze zijn niet zo bekend, maar ik heb es op een ashdown cab gespeeld, 4 keer 12. Erg compact, veel laag. Misschien is dat wat? Het was dit type:

http://www.theguitardoctor.co.uk/fa412.jpg

Lekker compact, hij was kleiner dan een standaard marshall 1960 cab.
Succes![/list]

Mr.Bluesbreaker
17 april 2005, 21:35
Kloteforum! wil hier niet editten. Dan maar nog een post..
Het is een cab uit de `Fallen Angel` reeks, een wat metal-heavvy gerichte lijn van Ashdown. Ik dacht dat ie in Groningen ooit voor een euro of 600 nieuw stond, het zal nu wel wat lager liggen misschien zelfs.
Past dus waarschijnlijk ook nog in je budget. Vier keer 70 watt volgens de site, eigenbrouwsel speakers.

AART
17 april 2005, 21:41
Kloteforum! wil hier niet editten. Dan maar nog een post..
Het is een cab uit de `Fallen Angel` reeks, een wat metal-heavvy gerichte lijn van Ashdown. Ik dacht dat ie in Groningen ooit voor een euro of 600 nieuw stond, het zal nu wel wat lager liggen misschien zelfs.
Past dus waarschijnlijk ook nog in je budget. Vier keer 70 watt volgens de site, eigenbrouwsel speakers.

ken je web-winkels die dat merk verkopen?

ShaQ
17 april 2005, 21:50
He bluesbreaker thanks voor je reactie 8-)

V30's heb ik weleens over gespeeld en die vind ik echt zeer vet klinken ik hou wel van een strakke sound ja..

Die Ashdown ziet er wel vet uit ja en mooie prijs. Thanks voor de tip 8)

AART
17 april 2005, 22:08
fame 4x12 v30 cabinets kosten maar 488 neuw bij musicstore.de

Mr.Bluesbreaker
17 april 2005, 22:11
`ashdown engineering` staat toch echt vetter in plaats van `Fame` hoor.. :wink:
Nee echt ga een dagje cabs testen... kun je het pas echt vergelijken. Ik weet alleen zo niet waar ze die ashdowns hebben nog, ze zijn niet zo erg bekend.

Fumi SG
17 april 2005, 22:23
Kloteforum! wil hier niet editten. Dan maar nog een post..
Het is een cab uit de `Fallen Angel` reeks, een wat metal-heavvy gerichte lijn van Ashdown. Ik dacht dat ie in Groningen ooit voor een euro of 600 nieuw stond, het zal nu wel wat lager liggen misschien zelfs.
Past dus waarschijnlijk ook nog in je budget. Vier keer 70 watt volgens de site, eigenbrouwsel speakers.

ken je web-winkels die dat merk verkopen?

Musik-Produktiv.....

AART
17 april 2005, 22:28
Kloteforum! wil hier niet editten. Dan maar nog een post..
Het is een cab uit de `Fallen Angel` reeks, een wat metal-heavvy gerichte lijn van Ashdown. Ik dacht dat ie in Groningen ooit voor een euro of 600 nieuw stond, het zal nu wel wat lager liggen misschien zelfs.
Past dus waarschijnlijk ook nog in je budget. Vier keer 70 watt volgens de site, eigenbrouwsel speakers.

ken je web-winkels die dat merk verkopen?

Musik-Produktiv.....

niet de speakercabs voor gitaar toch?

Fumi SG
17 april 2005, 22:32
nou je het zegt...... :oops: nee

V!N
17 april 2005, 23:07
Heb je ook een actieve monitor overwogen ? (eindversterker en luidspreker(s) in één kast). Luid genoeg voor optredens zonder PA, je blijft ver onder je budget en alles zit lekker in een handig mee te nemen pakketje.

Je hoeft dan ook niet nog eens een 19" rek te kopen voor de eindversterker.

Lord Abortion
18 april 2005, 08:15
Poweramp:
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/gitaren-onderdelen/8805714_MARSHALL_9200_POWERAMP_Dual_Monobloc_Syste m_2_x_100W_rms_2_volkomen_gesch.html?ses=QSF1PSbem 0Zmmx5

andoni
18 april 2005, 10:06
Vergeet het type speaker niet, das mischien nog wel eerder een punt dan het soort cab. Wanneer je stijl meer in de metal/stevige hoek zit, moet je bv. geen greenbacks nemen omdat je es een bluesuitspatting eens per jaar hebt. Een v30 zal wat strakker klinken ervoor, maar dat ben ik wie weet hou je wel van dat "lossere" geluid van een greenback.

Ze zijn niet zo bekend, maar ik heb es op een ashdown cab gespeeld, 4 keer 12. Erg compact, veel laag. Misschien is dat wat? Het was dit type:

http://www.theguitardoctor.co.uk/fa412.jpg

Lekker compact, hij was kleiner dan een standaard marshall 1960 cab.
Succes![/list]

Ik heb zo'n Ashdown FA cab. Ik zou niet weten wat voor speakers er in de nieuwe zitten gezien dat er in de mijne 'zogezegd' Celestion V30's zouden zitten maar het blijken Celestion GH50's te zijn (4 x 50 Watt), en hier zeggen ze weer 'eigen brouwsels' 70 Watt. Heb de mijne dan ook maar 370 € betaald. Klinkt niet slecht die cab voor het geld, maar verwacht niet die mid-schreeuw van een Vintage 30. Het klinkt wat donkerder, wat gedempter haast. Met mijn Marshall is dit niet zo'n probleem gezien die echt mids op overschot heeft. Ook iets minder strak dan V30's. Was toen ik hem kocht een noodoplossing, had niet veel geld en ik vond niet meteen een 2e hands cab die op 16 Ohm kon werken... Maar ik heb hem nog dus al bij al nog wel tevreden voor de prijs. Voordeel is dat hij echt niet veel weegt en idd compact is, hoewel de behuizing zelf wel dik is.

Iig, mocht je zoiets overwegen, informeer dan goed naar de speakers (en dan nog...)

harrie-beton
18 april 2005, 10:10
om de vox maximaal te benutten moet je een NEUTRALE power amp hebben en geen gitaar speakers.
Ik gebruik zelf een neutrale combo basversterker (geeft lekker druk)

Ik heb twee sets monitors geprobeert.
Actieve monitors klinken te iel, die hebben tweeters en in een gitaargeluid zit nauwelijks hoog. (10 khz maximaal)

ShaQ
18 april 2005, 10:44
Actieve monitoren (klinken inderdaad te iel) zijn niks voor mij ik wil gewoon een poweramp en een cab dat staat gewoon cool 8-)

Neutraal hoeft ook niet zonodig van mij, ik wil juist met een poweramp + cab experimenteren om te kijken of ik nóg te gekkere sounds uit die vox kan halen. Ik heb het een en ander gelezen erover en men zegt dat een vox icm een poweramp en cab echt geweldig klinkt.

ShaQ
18 april 2005, 10:45
Vergeet het type speaker niet, das mischien nog wel eerder een punt dan het soort cab. Wanneer je stijl meer in de metal/stevige hoek zit, moet je bv. geen greenbacks nemen omdat je es een bluesuitspatting eens per jaar hebt. Een v30 zal wat strakker klinken ervoor, maar dat ben ik wie weet hou je wel van dat "lossere" geluid van een greenback.

Ze zijn niet zo bekend, maar ik heb es op een ashdown cab gespeeld, 4 keer 12. Erg compact, veel laag. Misschien is dat wat? Het was dit type:

http://www.theguitardoctor.co.uk/fa412.jpg

Lekker compact, hij was kleiner dan een standaard marshall 1960 cab.
Succes![/list]

Ik heb zo'n Ashdown FA cab. Ik zou niet weten wat voor speakers er in de nieuwe zitten gezien dat er in de mijne 'zogezegd' Celestion V30's zouden zitten maar het blijken Celestion GH50's te zijn (4 x 50 Watt), en hier zeggen ze weer 'eigen brouwsels' 70 Watt. Heb de mijne dan ook maar 370 € betaald. Klinkt niet slecht die cab voor het geld, maar verwacht niet die mid-schreeuw van een Vintage 30. Het klinkt wat donkerder, wat gedempter haast. Met mijn Marshall is dit niet zo'n probleem gezien die echt mids op overschot heeft. Ook iets minder strak dan V30's. Was toen ik hem kocht een noodoplossing, had niet veel geld en ik vond niet meteen een 2e hands cab die op 16 Ohm kon werken... Maar ik heb hem nog dus al bij al nog wel tevreden voor de prijs. Voordeel is dat hij echt niet veel weegt en idd compact is, hoewel de behuizing zelf wel dik is.

Iig, mocht je zoiets overwegen, informeer dan goed naar de speakers (en dan nog...)

Thanks zeer bruikbare informatie dit. Ik ga ze maar eens een keer goed testen.. en dan ook een cab met V30's ernaast.

vester86
18 april 2005, 11:53
Neutraal hoeft ook niet zonodig van mij, ik wil juist met een poweramp + cab experimenteren om te kijken of ik nóg te gekkere sounds uit die vox kan halen. Ik heb het een en ander gelezen erover en men zegt dat een vox icm een poweramp en cab echt geweldig klinkt.

Men zegt ook dat modeling + buizen niet geweldig klinkt, dat je veel beter een (neutrale) transistortrap + speakers kunt gebruiken...

Proberen blijft het beste devies, maar ik denk dat buizen vrij weinig toevoegt, en dat je dan beter voor een goedkopere, lichtere, en onderhoudsvrije transistoreindtrap kan gaan (marshall 8080? (of was het 8008? iig die 2x80 watt 19"))

Actieve monitor hoeft zeker niet schel te klinken, dat is een kwestie van afstellen, en met een 12" monitor heb je zeker goed bereik. (echt laag kom je niet, en voor het sprankelende hoog heb je de tweeter). 12" heeft in principe de beste frequentierespons voor gitaar.

Het is denk ik ook belangrijker hoe het in de zaal klinkt, op het podium moet je geluid vooral bruikbaar zijn

pol
18 april 2005, 11:55
effe spammen !

ik heb nog een marshall 4 x 12 BV (met vintage speakers) te koop staan, en die mag weg voor 450.
Het is geen slechte cab, heeft natuurlijk niet het laag van een mesa of diezel cab ofzo, maar klinkt toch zeker niet slecht in deze prijsklasse, heeft veel mids en wat meer laag als een 1960 AV (slanted)
Ik zou het qua speakers zeker bij vintage 30's of eminences houden.

En qua poweramp, heb je daarvoor stereo nodig ? Als dit niet zo is heb ik hier nog wel een jcm800 bassamp voor ja liggen waar een rechtstreekse ingang op de poweramp bijgezet is, die klinkt ook heel goed, volgens de vorige eigenaar een stuk vetter dan die 9200, heeft ook die dikke jcm800 transfo's.

AART
18 april 2005, 13:45
welke cabs zijn eigenlijk uitgerust met eminences...

V!N
18 april 2005, 13:50
Te iel voor een echte gitaarversterker misschien, maar in die Vox zitten al luidsprekersimulatoren etc. om alles zo "kant en klaar" mogelijk af te leveren.

Je sluit je CD-speler (om maar eens iets te noemen wat kant en klaar is) toch ook niet aan op een "full stack" ?


Maar ik merk het wel, logica kan niet op tegen iets wat eruit ziet als "vet relaxte shit" ..

ShaQ
18 april 2005, 14:56
Te iel voor een echte gitaarversterker misschien, maar in die Vox zitten al luidsprekersimulatoren etc. om alles zo "kant en klaar" mogelijk af te leveren.

Je sluit je CD-speler (om maar eens iets te noemen wat kant en klaar is) toch ook niet aan op een "full stack" ?


Maar ik merk het wel, logica kan niet op tegen iets wat eruit ziet als "vet relaxte shit" ..

Ik zet de luidspreker simulatie van de Vox uit als ik em aansluit op een poweramp / cab.

Maargoed ik wil graag adviezen over een goede cab + amp. Ik zoek niet naar alternatieven.

ShaQ
18 april 2005, 14:58
Neutraal hoeft ook niet zonodig van mij, ik wil juist met een poweramp + cab experimenteren om te kijken of ik nóg te gekkere sounds uit die vox kan halen. Ik heb het een en ander gelezen erover en men zegt dat een vox icm een poweramp en cab echt geweldig klinkt.

Men zegt ook dat modeling + buizen niet geweldig klinkt, dat je veel beter een (neutrale) transistortrap + speakers kunt gebruiken...

Proberen blijft het beste devies, maar ik denk dat buizen vrij weinig toevoegt, en dat je dan beter voor een goedkopere, lichtere, en onderhoudsvrije transistoreindtrap kan gaan (marshall 8080? (of was het 8008? iig die 2x80 watt 19"))

Actieve monitor hoeft zeker niet schel te klinken, dat is een kwestie van afstellen, en met een 12" monitor heb je zeker goed bereik. (echt laag kom je niet, en voor het sprankelende hoog heb je de tweeter). 12" heeft in principe de beste frequentierespons voor gitaar.

Het is denk ik ook belangrijker hoe het in de zaal klinkt, op het podium moet je geluid vooral bruikbaar zijn

Ja daar heb je een goed punt. Maar zoals je zelf al zegt ik moet maar ff testen en kijken of het veel verschil maakt buizen of transistor poweramp.

Welke (neutrale) transistoramp zou jij ( of iemand anders ) zoal aanraden?

vester86
18 april 2005, 15:43
hmm, ik zou totaal niet weten welke poweramps neutraal zijn... t zou betekenen dat het geluid wat je erin stopt gewoon exact hetzelfde eruit komt, maar dan harder..

Sowieso kleuren buizentraps het geluid meer dan transistor, geen idee waarom.

en idd zit in de Vox speakeremulatie...

FNaRK
18 april 2005, 15:59
shaq,
heb heel lang mijn POD Pro gebruikt i.c.m met een Marshall 8008 (transistor poweramp) plus marshall 4x12 kasten. Klonk zeker niet slecht, beetje tweaken, wel een 2x15 bands EQ ertussen...

Ben sind kort over op Mesa 50/50 buizen-amp ....
en ik moet toch zeggen dat mijn MESA meer ballen heeft, zelfs ik combinatie met een POD :o
Veel meer druk, meer laag, en zeker meer power...mijn 8008 stond altijd op volume 7 / 8.
mijn MESA staat op 3 !!! :D

Conclusie: ben blij met mijn MESA, maar een (transistor) amp klinkt zeker niet slecht(er)

pol
18 april 2005, 16:11
welke cabs zijn eigenlijk uitgerust met eminences...

diezel, vht, soldano ook dacht ik ...

Thijssie
18 april 2005, 16:19
Welke (neutrale) transistoramp zou jij ( of iemand anders ) zoal aanraden?

Koop gewoon een oude Peavy CS400/800, deze werkpaarden, gaan nooit kapot, kosten geen drol, gaan knoepiehard en had ik al gezegd dat ze nooit kapot gaan? :D

harrie-beton
18 april 2005, 16:22
Ik zet de luidspreker simulatie van de Vox uit als ik em aansluit op een poweramp / cab.

Maargoed ik wil graag adviezen over een goede cab + amp. Ik zoek niet naar alternatieven.


Als je de luidspreker sim uitzet dan kun je hem niet live gebruiken want dan heb je een kut zaal geluid.
Bovendien klinken je thuisgemaakte sounds totaal anders door de karakteristieken van de cab (die je thuis niet hebt)
Blijf niet zo hangen aan een cab, je wilt toch een goed geluid? Of is het om uiterlijk te doen.

ShaQ
18 april 2005, 17:24
shaq,
heb heel lang mijn POD Pro gebruikt i.c.m met een Marshall 8008 (transistor poweramp) plus marshall 4x12 kasten. Klonk zeker niet slecht, beetje tweaken, wel een 2x15 bands EQ ertussen...

Ben sind kort over op Mesa 50/50 buizen-amp ....
en ik moet toch zeggen dat mijn MESA meer ballen heeft, zelfs ik combinatie met een POD :o
Veel meer druk, meer laag, en zeker meer power...mijn 8008 stond altijd op volume 7 / 8.
mijn MESA staat op 3 !!! :D

Conclusie: ben blij met mijn MESA, maar een (transistor) amp klinkt zeker niet slecht(er)

haha cool
alleen jammer dat die mesa's zo duur zijn :(

ShaQ
18 april 2005, 17:29
Ik zet de luidspreker simulatie van de Vox uit als ik em aansluit op een poweramp / cab.

Maargoed ik wil graag adviezen over een goede cab + amp. Ik zoek niet naar alternatieven.


Als je de luidspreker sim uitzet dan kun je hem niet live gebruiken want dan heb je een kut zaal geluid.
Bovendien klinken je thuisgemaakte sounds totaal anders door de karakteristieken van de cab (die je thuis niet hebt)
Blijf niet zo hangen aan een cab, je wilt toch een goed geluid? Of is het om uiterlijk te doen.

ik heb 2 tonelabs eentje voor direct recording en eentje die ik live wil gaan gebruiken.

Ik maak uiteraard voor beide gelegenheden verschillende patches :) Cab kan je thuis houden om ff de presets te maken is geen probleem. Ik heb overigens al eens live gespeeld door een cab ( was geloof ik een marshall cab ofzo ) met de speak sim uit en het klonk strak 8)

Negative K3 fan
18 april 2005, 18:06
wat voor power amp gebruikte je toen shaq?

dit sooryt gedoe is natuurlijk een kwestie van proberen, omdat het principe modeling vrij nieuw is en omdat er weinig op wordt gericht is een goede setup voor je tonelab vinden puur een kwestie van veel experimenteren, inspannend, duur en ingewikkeld, maar wel leuk en leerzaam.

duckman
18 april 2005, 20:16
shaq,
heb heel lang mijn POD Pro gebruikt i.c.m met een Marshall 8008 (transistor poweramp) plus marshall 4x12 kasten. Klonk zeker niet slecht, beetje tweaken, wel een 2x15 bands EQ ertussen...

Ben sind kort over op Mesa 50/50 buizen-amp ....
en ik moet toch zeggen dat mijn MESA meer ballen heeft, zelfs ik combinatie met een POD :o
Veel meer druk, meer laag, en zeker meer power...mijn 8008 stond altijd op volume 7 / 8.
mijn MESA staat op 3 !!! :D

Conclusie: ben blij met mijn MESA, maar een (transistor) amp klinkt zeker niet slecht(er)


Da's toevallig ook een van mijn setups :
PodXT live > MXR 171 ( EQ, 2 x 15 ) > 8008> 1936 met V30 en classic lead

Soms gebruik ik de power amps van een JCM800 2203 (mod met fx loop ) of eeen JCM900 4100, klinkt ook wel lekker.

duckman
18 april 2005, 20:17
shaq,
heb heel lang mijn POD Pro gebruikt i.c.m met een Marshall 8008 (transistor poweramp) plus marshall 4x12 kasten. Klonk zeker niet slecht, beetje tweaken, wel een 2x15 bands EQ ertussen...

Ben sind kort over op Mesa 50/50 buizen-amp ....
en ik moet toch zeggen dat mijn MESA meer ballen heeft, zelfs ik combinatie met een POD :o
Veel meer druk, meer laag, en zeker meer power...mijn 8008 stond altijd op volume 7 / 8.
mijn MESA staat op 3 !!! :D

Conclusie: ben blij met mijn MESA, maar een (transistor) amp klinkt zeker niet slecht(er)


Da's toevallig ook een van mijn setups :
PodXT live > MXR 171 ( EQ, 2 x 15 ) > 8008> 1936 met V30 en classic lead

Soms gebruik ik de power amps van een JCM800 2203 (mod met fx loop ) of eeen JCM900 4100, klinkt ook wel lekker.

duckman
18 april 2005, 20:18
shaq,
heb heel lang mijn POD Pro gebruikt i.c.m met een Marshall 8008 (transistor poweramp) plus marshall 4x12 kasten. Klonk zeker niet slecht, beetje tweaken, wel een 2x15 bands EQ ertussen...

Ben sind kort over op Mesa 50/50 buizen-amp ....
en ik moet toch zeggen dat mijn MESA meer ballen heeft, zelfs ik combinatie met een POD :o
Veel meer druk, meer laag, en zeker meer power...mijn 8008 stond altijd op volume 7 / 8.
mijn MESA staat op 3 !!! :D

Conclusie: ben blij met mijn MESA, maar een (transistor) amp klinkt zeker niet slecht(er)


Da's toevallig ook een van mijn setups :
PodXT live > MXR 171 ( EQ, 2 x 15 ) > 8008> 1936 met V30 en classic lead

Soms gebruik ik de power amps van een JCM800 2203 (mod met fx loop ) of eeen JCM900 4100, klinkt ook wel lekker.

harrie-beton
19 april 2005, 13:42
shaq,
2 tonelabs???? Patser! :???:

Ik zou zelf geen gitaarcabs enzovoort gaan gebruiken.
ik blijf erbij dat je het apparaat en de schone klanken maximaal benut met een neutrale versterker.

Het geluid van een tonelab is klaar - het hoeft alleen maar harder.

Een vriend van mij (beroepsmuzikant) heeft helemaal geen amps meer en doe alles met modeling.

ShaQ
19 april 2005, 15:37
wat voor power amp gebruikte je toen shaq?

dit sooryt gedoe is natuurlijk een kwestie van proberen, omdat het principe modeling vrij nieuw is en omdat er weinig op wordt gericht is een goede setup voor je tonelab vinden puur een kwestie van veel experimenteren, inspannend, duur en ingewikkeld, maar wel leuk en leerzaam.

Het was geloof ik een marshall 8008 valvestate ding

ShaQ
19 april 2005, 15:43
shaq,
2 tonelabs???? Patser! :???:

Ik zou zelf geen gitaarcabs enzovoort gaan gebruiken.
ik blijf erbij dat je het apparaat en de schone klanken maximaal benut met een neutrale versterker.

Het geluid van een tonelab is klaar - het hoeft alleen maar harder.

Een vriend van mij (beroepsmuzikant) heeft helemaal geen amps meer en doe alles met modeling.

Ik heb de desktop tonelab en wou er een pedaal voor kopen om hem ook live te gaan gebruiken. Blijkt opeens dat dat pedaal over de 300 eppo is bijna even duur als de tonelab zelf :-? voor 100 euro erbij heb je de tonelab SE waar al pedalen / bankswitching etc. in zit geintegreerd. Vandaar 2 tonelabs.

En tja ik wil nog steeds een poweramp + cab daar blijf ik bij. Als dat na uitvoerig testen niet naar mijn mensen klinkt kan ik altijd nog dat andere proberen. Maar ik betwijfel het aangezien de keren dat ik de tonelab over een cab+poweramp heb gehoord het wel naar mijn wensen klonk.

harrie-beton
19 april 2005, 16:22
ik heb geen tonelab maar een podxt en met een cab klonk deze eenzijdig.

Het geluid wat je hoorde werd erg bepaald door cab die ik er bij gebruikte. Er zaten celestion speakers in. t75.

In de pod speel ik graag op de "vox ac 30" en met een cabinet klonk dat niet als een ac 30 maar als een cab.

Daarom heb ik een neutrale amp

ShaQ
19 april 2005, 17:25
Dat de Pod XT met poweramp en cab kut klinkt weet ik. Eerst zat ik nog te twijfelen tussen de XT live en de SE ik plugte toen de SE en XT in over een cab en de XT klonk zwaar klote over een cab.. maar de SE niet. Dus tja XT + cab kan misschien idd niet goed klinken

vosarnout
19 april 2005, 20:38
Het hele idee van de tonelab (of pod) is kant en klare digitale geluiden. Wat je dus live eigenlijk wilt (de meesten mensen dan...) is simpel weg het versterken van dit geluid zonder enige kleuring van een versterker.

Er is hier o.a. voor de tonelab/pod door een versterkerbouwer iets voor ontwikkeld http://www.atomicamps.com. Volledig buizen versterker, die niks anders doet dan het geluid versterken. Iets anders wat je volgens mij heel serieus moet overwegen is de Tech 21 PowerEngine 60. http://www.tech21nyc.com/pe60.html Dit is een zestig wat versterker die ontworpen is om wat erin gestopt wordt er vertserkt eruit te laten komen.
Lees er erg goede berichten over in combinatie met o.a. tonelab.
Ze kosten in Duitsland iets van €380. Als je er twee koopt ( 2 x 60 watt) kan je een geweldig stereo beeld creëren.

Andere optie is als eens genoemd, namelijk een aktieve monitor.

Negative K3 fan
19 april 2005, 21:13
shaq,
heb heel lang mijn POD Pro gebruikt i.c.m met een Marshall 8008 (transistor poweramp) plus marshall 4x12 kasten. Klonk zeker niet slecht, beetje tweaken, wel een 2x15 bands EQ ertussen...

Ben sind kort over op Mesa 50/50 buizen-amp ....
en ik moet toch zeggen dat mijn MESA meer ballen heeft, zelfs ik combinatie met een POD :o
Veel meer druk, meer laag, en zeker meer power...mijn 8008 stond altijd op volume 7 / 8.
mijn MESA staat op 3 !!! :D

Conclusie: ben blij met mijn MESA, maar een (transistor) amp klinkt zeker niet slecht(er)

waarom zou je een buizenback max. op 3 zetten??? da's toch zonde man!

ShaQ
19 april 2005, 21:26
Het hele idee van de tonelab (of pod) is kant en klare digitale geluiden. Wat je dus live eigenlijk wilt (de meesten mensen dan...) is simpel weg het versterken van dit geluid zonder enige kleuring van een versterker.

Er is hier o.a. voor de tonelab/pod door een versterkerbouwer iets voor ontwikkeld http://www.atomicamps.com. Volledig buizen versterker, die niks anders doet dan het geluid versterken. Iets anders wat je volgens mij heel serieus moet overwegen is de Tech 21 PowerEngine 60. http://www.tech21nyc.com/pe60.html Dit is een zestig wat versterker die ontworpen is om wat erin gestopt wordt er vertserkt eruit te laten komen.
Lees er erg goede berichten over in combinatie met o.a. tonelab.
Ze kosten in Duitsland iets van €380. Als je er twee koopt ( 2 x 60 watt) kan je een geweldig stereo beeld creëren.

Andere optie is als eens genoemd, namelijk een aktieve monitor.

Kijk hier heb ik wat aan, thanks 8-)

Das Schaap
19 april 2005, 22:03
Er is hier o.a. voor de tonelab/pod door een versterkerbouwer iets voor ontwikkeld http://www.atomicamps.com. Volledig buizen versterker, die niks anders doet dan het geluid versterken.
Damn dat klinkt interessant, en die dude heeft best een reputatie. :o

Negative K3 fan
19 april 2005, 22:04
ik heb nog geen enkele ervaring van de atomic gelezen of gehoord... maar wat ik wel heb gehoord is dat de baas/eigenaar/bouwer van atomic amps een bekend (berucht) oplichter/fraudeur is, dus daar sta ik vooralsnog wat sceptisch tegenover.

Negative K3 fan
19 april 2005, 22:24
ik bedoel dus dxie harry kolbe

harrie-beton
19 april 2005, 22:34
Het hele idee van de tonelab (of pod) is kant en klare digitale geluiden. Wat je dus live eigenlijk wilt (de meesten mensen dan...) is simpel weg het versterken van dit geluid zonder enige kleuring van een versterker.

Dat is ook steeds mijn punt.


+1


Die atomic amps zijn sinds 25 maart in Europa te koop.
Neutrale Buizen power amps voor modeling kastjes

ShaQ
19 april 2005, 22:52
Het hele idee van de tonelab (of pod) is kant en klare digitale geluiden. Wat je dus live eigenlijk wilt (de meesten mensen dan...) is simpel weg het versterken van dit geluid zonder enige kleuring van een versterker.

Dat is ook steeds mijn punt.


+1


Die atomic amps zijn sinds 25 maart in Europa te koop.
Neutrale Buizen power amps voor modeling kastjes

Ga je nou door blijven zeuren? Als ik een poweramp en cab erbij wil om men sound extra te kleuren dan is dat toch mijn keuze, misschien wil ik wel helemaal niet EXACT de sound van mijn tonelab misschien schakel ik de helft uit en gebruik ik de effecten etc. etc. hou eens op met dat gehamer van je.

Het enige moment waarop ik echt alleen enkel de tonelab wil horen zonder kleuren is wanneer ik bezig ben met direct recording. Zoals eerder gezegd heb ik vaker de tonelab over een power amp + cab gehoord en dat bevalt me prima.

vester86
20 april 2005, 00:03
vraag dan ook niet om advies, als je toch al zelf weet wat je wil.

Ga naar de winkel, koop een poweramp, probeer een paar cabs en ga spelen, ipv zeuren

ShaQ
20 april 2005, 00:30
vraag dan ook niet om advies, als je toch al zelf weet wat je wil.

Ga naar de winkel, koop een poweramp, probeer een paar cabs en ga spelen, ipv zeuren

Ik vraag om advies voor een goede poweramp + cab NIET VOOR ALTERNATIEVEN of voor iemand (harrie-beton) die zo nodig zijn mening wil doordrammen door 2898928923892x iets te posten terwijl ik al na 1x zeg dat ik dat niet wil.

Eerst lezen voordat je met je verwijtende posts komt.

Das Schaap
20 april 2005, 01:01
Weet iemand toevallig misschien een plek waar ze die atomic dingen hebben staan ? Op de site zag ik alleen maar amerikaanse dealers staan dacht ik. :???:

Punkrockerke
20 april 2005, 09:21
http://www.atomicamps.com. Volledig buizen versterker, die niks anders doet dan het geluid versterken.
Waarom zou je zo'n buizenamp kopen (duurder, zwaarder, groter, fragieler dan een transistioramp) als die je geluid niet kleurt, maar enkel uitversterkt? Kan je toch evengoed een transistoramp kopen :-?

Lord Abortion
20 april 2005, 09:35
Elke amp kleurt je geluid hoor ...

Raffie
20 april 2005, 11:04
Heb mijn bedenkingen bij het kleuren van geluid, heb zelf een pod xt pro met een lampeneindtrap (een eindtrap versterkt gewoon het signaal dat ie binnenkrijgt), vond de sound niet zo geweldig over mijn marshall 1960A, dus kocht ik een cabinet die geschikt is om cab simulaties van mijn pod goed te kunnen weergeven en voila met mijn Line6 cabinet is mijn geluid super, dus ik denk dat het niet zozeer aan de eindtrap ligt maar daat de cabinets de grootste invloed op 't geluid hebben. De speakers zijn trouwens flat response ...

raf

harrie-beton
20 april 2005, 11:43
ShaQ

smaken verschillen!

In jou geval proberen om te kijken of het werkt voor jou.

Neem daarvoor de tijd, ik heb 3 sets speakers met concerten getest in 4 maanden. ook een paar alleen in de oefenruimte op volle sterkte.

vosarnout
20 april 2005, 14:48
Waarom zou je zo'n buizenamp kopen (duurder, zwaarder, groter, fragieler dan een transistioramp) als die je geluid niet kleurt, maar enkel uitversterkt? Kan je toch evengoed een transistoramp kopen

In zekere zin heb je wel gelijk. Maar niet elke buizenamp kleurt. Denk maar aan een goede hifi versterker. De meest zijn allemaal transistor, toch zijn er ook uitstekende hifi buizenversterkers. Het is niet zo zeer het kleuren van het geluid (wat dat ook mag wezen...) maar meer de dynamiek van de versterker. Overigens is die atomic amp niet zo heel erg duur, volgens mij iets van €550 a €600. Maar je zou dus ook prima uit de voeten kunnen met transistor (vooral met tonelab omdat ik vind dat die veel meer dynamiek van zich zelf heeft dan een pod).

ps Gezien de huidige ontwikkelingen met pod's/tonelab heb ik zomaar het idee dat er nog wel heel wat andere versterker modellen op de markt gaan komen....

harrie-beton
20 april 2005, 14:59
die atomic is 1 keer 12 inch speaker.
dat is mij te weinig druk

zou er wel over willen spelen maar krijg geen GAS van hun website.

Thijssie
20 april 2005, 15:15
Waarom zou je zo'n buizenamp kopen (duurder, zwaarder, groter, fragieler dan een transistioramp) als die je geluid niet kleurt, maar enkel uitversterkt? Kan je toch evengoed een transistoramp kopen

In zekere zin heb je wel gelijk. Maar niet elke buizenamp kleurt. Denk maar aan een goede hifi versterker. De meest zijn allemaal transistor, toch zijn er ook uitstekende hifi buizenversterkers. Het is niet zo zeer het kleuren van het geluid (wat dat ook mag wezen...) maar meer de dynamiek van de versterker.

Die vergelijking klopt niet helemaal. Die "kleuring" gaat pas optreden bij wat hogere belasting van de buizen. Je zult geen hifi versterker tegenkomen waar er 25 of meer watts vermogen, per el34 uit wordt "geperst", terwijl dat bij gitaarversterkers de normaalste zaak van de wereld is.

Neem maar van mij aan dat die "kleurring" (stom woord trouwens :D ) bij een buizen hifi versterker ook op zal treden, als je er soortgelijke vermogens van gaat vragen....

marc_o
20 april 2005, 16:24
Kolere, wat draaft iedereen door zeg.

@Shaq:

In de prijsklasse waarin je zoekt is meer dan genoeg te krijgen.

Bedenk even of je een 2 keer 12"speakerkast wil of een 4 keer 12 (sjouwen lijkt leuker dan het is).
Ik denk dat je met een 2e hands Engl eindtrap of een Peavy classic eindtrap een goede keuze maakt. Gooi hieronder de nieuwe 2keer12 V-30 van Engl of Brunetti, voila, prima setje.
212 geeft echt wel een hoop druk, ik durf mijn Rivera 212 met V-30's naast iedere Marshall 4 keer 12 te zetten hoor.

Ik dacht dat ze bij Feedback R'dam wel een Brunetti 212 hadden staan.

vester86
21 april 2005, 00:36
dynamiek zit m.i. vooral in de voorversterker, zo ervaar ik het althans.... ik heb op mn buizenpre-amp met transistor (PA) eindtrapje ook een geweldige dynamiek...

guhlenn
21 april 2005, 10:34
LOL. de knop dynamiek dient dan ook vol open te staan.

Dynamiek en buzien weordt meer met eindtrap geassocieerd. Maar uh, tis allemaal in de eye of the beholder..

V!N
21 april 2005, 14:51
Da's toevallig ook een van mijn setups :
PodXT live > MXR 171 ( EQ, 2 x 15 ) > 8008> 1936 met V30 en classic lead

Soms gebruik ik de power amps van een JCM800 2203 (mod met fx loop ) of eeen JCM900 4100, klinkt ook wel lekker.

AU !

duckman
21 april 2005, 16:26
[quote=duckman]Da's toevallig ook een van mijn setups :
PodXT live > MXR 171 ( EQ, 2 x 15 ) > 8008> 1936 met V30 en classic lead

Soms gebruik ik de power amps van een JCM800 2203 (mod met fx loop ) of eeen JCM900 4100, klinkt ook wel lekker.

AU ![/quote

:D .. die 2203 was al gemod toen ik hem kocht, wel professioneel gedaan. Ik neem tenminste dat dat bij jou pijn doet?

Die 4100 is wel ok, maar die staat daar standaard en als ik geen top meenmeem gebruik ik die, of een ouwe plexi :cool:

mazzel,
Arjan

duckman
21 april 2005, 16:28
[quote=duckman]Da's toevallig ook een van mijn setups :
PodXT live > MXR 171 ( EQ, 2 x 15 ) > 8008> 1936 met V30 en classic lead

Soms gebruik ik de power amps van een JCM800 2203 (mod met fx loop ) of eeen JCM900 4100, klinkt ook wel lekker.

AU ![/quote

:D .. die 2203 was al gemod toen ik hem kocht, wel professioneel gedaan. Ik neem tenminste dat dat bij jou pijn doet?

Die 4100 is wel ok, maar die staat daar standaard en als ik geen top meenmeem gebruik ik die, of een ouwe plexi :cool:

mazzel,
Arjan]

duckman
21 april 2005, 16:32
[quote=duckman]Da's toevallig ook een van mijn setups :
PodXT live > MXR 171 ( EQ, 2 x 15 ) > 8008> 1936 met V30 en classic lead

Soms gebruik ik de power amps van een JCM800 2203 (mod met fx loop ) of eeen JCM900 4100, klinkt ook wel lekker.

AU ![/quote

:D .. die 2203 was al gemod toen ik hem kocht, wel professioneel gedaan. Ik neem tenminste dat dat bij jou pijn doet?

Die 4100 is wel ok, maar die staat daar standaard en als ik geen top meenmeem gebruik ik die, of een ouwe plexi :cool:

mazzel,
Arjan

ShaQ
22 april 2005, 20:29
Kolere, wat draaft iedereen door zeg.

@Shaq:

In de prijsklasse waarin je zoekt is meer dan genoeg te krijgen.

Bedenk even of je een 2 keer 12"speakerkast wil of een 4 keer 12 (sjouwen lijkt leuker dan het is).
Ik denk dat je met een 2e hands Engl eindtrap of een Peavy classic eindtrap een goede keuze maakt. Gooi hieronder de nieuwe 2keer12 V-30 van Engl of Brunetti, voila, prima setje.
212 geeft echt wel een hoop druk, ik durf mijn Rivera 212 met V-30's naast iedere Marshall 4 keer 12 te zetten hoor.

Ik dacht dat ze bij Feedback R'dam wel een Brunetti 212 hadden staan.

thanks ik ga dat ff uitproberen ja. Ik ga de peavey classic eindtrap en een paar mesa eindtrappen uit testen en daarnaast de ''transparante'' tech 21. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

pikasso
27 april 2005, 09:57
Graag, want ik overweeg hetzelfde.

marc_o
27 april 2005, 11:07
Ik ga ook eens op zoek naar een lekker eintrapje, dan kan ik daar mooi m'n Pedaltone op aansluiten, en voila, weer een set erbij, wat de 212 heb ik al en de Pedaltone natuurlijk ook.