PDA

View Full Version : Phaser 90 vraagje



HCM
17 april 2005, 17:23
Stel je hebt een Phase pedaal aangesloten voor de ingang van je amp en je wilt ipv de volle 100 maar 50% van het phaser signaal naar voren brengen.

Hoe los je dit op? :???:

groovyB3
17 april 2005, 17:26
Begrijp het niet helemaal.

Je bedoelt de intensity van het effect? Als ik het goed heb heeft een Phase 90 een trimpot binnenin waar je de intensity enigszins mee kan afregelen.

HCM
17 april 2005, 17:32
dankje voor de snelle response :D

op t moment gebruik ik de "orange phaser" in m'n MPX G2 maar ben van plan om de MXR Phase 90 aan m'n setup toetevoegen.

in de lexicon kan ik simpelweg de mix van de phaser van 0~100 instellen....dus maw met de phase 90 is dit mogelijk met behulp van de trimpot?

groovyB3
17 april 2005, 18:39
Ja voor zover ik weet wel. Heb geen ervaring met de Phase 90, maar volgens mij is het zo dat er een trimpot in zit.

Even heel iets anders. Ik heb een Ibanez Phase Tone uit begin jaren 70 te koop. Klinkt vrijwel identiek aan de MXR Phase 90 met script logo die op Ebay voor over de 200 dollar gaan.
Omdat hij er niet goed meer uit ziet mag ie weg voor 50 Euro. Deze heeft idd ook een trimpotje binnenin. Werkt nog wel perfect. Mocht je interesse hebben, stuur ff een PB of e-mail :)

phx
17 april 2005, 19:56
heeft (mijn) mxr phase 100 ook zo'n interne trimpot?

groovyB3
17 april 2005, 20:39
Phase 100 heeft toch een intensity knop buitenop?

Ik zou zeggen schroef em eens open en kijk of ie erin zit :D

jpb
17 april 2005, 20:46
Ja, de phase 100 heeft er ook een. Maar het is mij nooit gelukt om hem bij te stellen. Er zit een soort blokkering in de trimpot die ik niet wegkrijg (phase 45 zelfde verhaal; zal ook voor de phase 90 gelden). Ik weet ook niet precies wat ķe doet.
Als ik het goed heb, kun je -behalve speed- niet aan de intensiteit van een phase instellen. Elke faser heeft een vast aantal transistoren (?) die het basisgeluidgeluid (bv diepte) bepalen. Wil het anders dan kun je dat niet met een regelaar bereiken en zul je "meerdere pedalen in EEN" moeten maken, zoals bv de phase 100.

HCM
18 april 2005, 00:14
Bedankt voor het aanbod groovyB3 maar het wordt waarschijnlijk toch een MXR 90/100 of de frankenstein versie :D

De Phase 100 heeft idd een knop voor 4 verschillende intensities.

Wat ik eigenlijk bedoelde is hoe regel je de verhouding tussen het droge en het phaser signaal net zoals bijvoorbeeld de wet/dry mix van een phaser in een multi-effect.

Als ik het goed begrijp heb ik hiervoor een looper en een mixer nodig? of kan het ook anders?

Arnolievens
18 april 2005, 00:30
ik raad je af om met het trimpotje te beginne spelen. Meestal is het afgesteld door een technicus om juist de beste klank te geven. Het zal dus niet zomaar een intensity control zijn. Een soort van looper met blend functie zou dus handig zijn.

groovyB3
18 april 2005, 01:02
Mocht dat al zo zijn dat het afgesteld is door een 'technicus', misschien is er een stand die hij beter vind klinken. Als dat niet zo is kan ie em altijd terugzetten in z'n originele positie. Gevaarlijk voor het pedaal is het niet. Tis niet zoiets als een bias control op een buizenbak.

BramVersteeg
18 april 2005, 12:03
Wel altijd een streepje zetten bij de fabrieksstand om het gemakkelijk terug te vinden :wink:

Arnolievens
18 april 2005, 14:14
Idd, het trimptoje op exact dezelfde plaats terug zetten is niet zo evident als het lijkt. Heb met mijn DOD 402 hetzelfde meegemaakt en het heeft verdorie lang geduurd voor ik hem terug exact kon afstellen.

HCM
19 april 2005, 20:00
Een soort van looper met blend functie zou dus handig zijn.

weet iemand toevallig waar ik z'n looper kan vinden?