PDA

View Full Version : Mendel Bij de Leij - King of Death ( metal )



Bloodline
17 april 2005, 17:03
ey luitjes ! ik d8 ik maak maar ff een metal nummer omdat mijn "shred" giaar naar de gitaar maker is :( . ik ben nog een beginner met cubase dus als je de gitaren of derg. slecht vnid gemixed exuses daarvoor.
ik heb geen drumkit from hell ofzow dus ik meost het maar doen met
de Lm - 7.

hier is de link!!! -> http://members.chello.nl/j.leijbijde/KOD.mp3


enjoy!!

ShaQ
17 april 2005, 19:34
He Mendel dit klinkt vet man lekker heavey 8-)

alleen die drums aaaaah probeer die te vervangen door betere plugins man ;) want je gitaar sound vind ik zeer vet maar die drums verpesten het geheel :(

Keep it up 8)

Adios,

ShaQ

krizz
17 april 2005, 20:55
Idd gitaarwerk is echt zeer vet alleen die drums...lijkt wel of je op de tafel hebt getikt en dit opgenomen haha vooral die hihat rond 1:20 lol lachwekkend gewoon. Tijd voor nieuwe samples. :D

Bloodline
17 april 2005, 21:02
ey bednkt man voor jullie reactie !!! ik had battery 2 gedownd ofzow alleen die crack was niet goewd ofzow <_< en down nu drumkit from hell 2 . . alleen na 3 dagen is hij op 10 % lol duurt nog ff.

Azrael
17 april 2005, 21:37
Ik vind de sound iets te iel eigenlijk. Had wat meer ballen mogen hebben van mij. Ik hoor nu je gitaar niet echt lekker er doorheen komen. En van die drums zal ik maar gewoon zwijgen.....

Je gitaarspel vind ik echter vreselijk strak. Knap gedaan. Goed ritmegevoel.

Bloodline
17 april 2005, 21:50
thx man !! dat van dat ene gitaar geluid ben ik precies nu op het momen mee bezig. k vondt mocht wel wat meer bas enzo. bednkt man!!

ShaQ
17 april 2005, 22:06
He blood hoe neem jij eigenlijk op?

Bloodline
17 april 2005, 23:06
nou ik start cubase op ( haha nee dit begint flauw )

uuhm ok hier komt het:

de drumtracks maak ik meestal eerst in guitarpro en daarna exporeer ik het nar midi. en als midid importeer ik het in cubase SX. maar met dit nummer heb ik het meeste zlef gedaan met drum editor in cubase. daarna eq ik btje over de Lm -7 ( lol ) om het nog * redelijk * te laten klinken. als ik virtuose muziek maak ( instrumentaal gitaar muziek) doe ik meestal nix met de lm-7. als ik het wat metal wil laten klinken best wel veel treble en wat bas. voor de bas partij geld precies hetzelfde ( omdat ik geen bas heb moet ik een vb- 1 gebruiken ofzow ) als je die bas solo luistert klinkt het nergens naar maar met de drums en gitaren vlt het wel mee. de gitaren neem ik eerst op. het hele nummer eerst inspelen en dan naar rechts pannen. dan nog een helmaal spelen op andere track en dan naar rechts pannen. daarna verbeter ik eventueel fouten ofzow die ik heb gemaakt. daarna probeer ik het gitaar geluid ietsje beter te laten klinken. dat doe ik door eerst een eq plugin te gebruken ( k weet neit meer hoe hij heet maar hij zit er standaard in ) daarna eq ik heel klein btje met de standaard eq. daarna probeer ik alles goed op volume te krijgen zodat het niet kraakt en owk neit kraakt na eventueel de afmix.

ShaQ
17 april 2005, 23:44
haha thanks voor de info maar ik bedoelde eigenlijk hoe neem je je gitaar op; via een modeler direct in de sound card of amp met mic?

Bloodline
17 april 2005, 23:51
ow lol!!!!! haha. ik neem me gitaar op via mijn guitar port. allen zo'n podxt lijtk me toch wat handiger