PDA

View Full Version : Arm die moe wordt



MAY
5 augustus 2002, 19:11
Ja mischien een beetje een rare naam voor een onderwerp alleen beter kon ik het effe niet bedenken. ALs ik bijvoorbeeld "master of puppets" van metallica meespeel gaat me dat qua techniek goed af. Alleen ik kan de partij tijdens het couplet niet zo lang strak spelen, ik moet met mijn plectrum een op en neer gaande beweging maken terwijl het volgens mijn telkens naar beneden aanslaan is. Ik vermoed dat ik met teveel spanning speel en niet genoeg uit mijn pols. Kan iemand mij hier een tip over geven , of herkent iemand dit. Alvast bedankt voor eventuele reacties!

alhambra
5 augustus 2002, 20:20
Jaren terug had je zo'n handje op een veer die kon je achter je autoraam zetten misschien is dat wat :grin: .

Nee ff serieus gewoon blijven oefenene en proberen ontspannen te blijven, niet dat ik hoor.

nilfisk
6 augustus 2002, 00:00
yeah , oefenen tot je er dood bij neervalt en dan met je botten en vingerkootjes doorpingelen :smile:

MAY
6 augustus 2002, 00:35
Ik was er al bang voor, maar toch bedankt, wie weet ben ik over twee jaar toch een John Petrucci!

moretel
6 augustus 2002, 17:45
En niet proberen te ontspannen maar DOEN, is echt belangrijk. Wen je tijdens het spelen aan om regelmatig hier op te letten. Niet sneller spelen dan je max. M.b.v. een metronoom langzaam snelheid opvoeren. Altijd ontspannen spelen (;et maar ens op je schouders) brengt je uiteindelijk waar je wezen moet. Je moet het de tijd gunnen.

Soulman
8 augustus 2002, 12:51
Het punt is dat veel mensen bij snel spelen of andere moeilijke passages te verkrampt staan spelen. Vooral de opgetrokken schouders.
De bloedcirculatie wordt dan minder en afvalstoffen kunnen moeilijker worden afgevoerd, waardoor vermoeidheid ontstaat.
Vergeet ook niet dat gitaarspelen en vooral oefen en live optreden net als sport is.
Een goede warming-up is belangrijk, wat nogal wat muzikanten vergeten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soulman op 2002-08-08 11:52 ]</font>