PDA

View Full Version : Gezocht: gitarist voor nieuwe Nijmeegse rockband



Kamiklazi
17 april 2005, 13:25
Hey!

We zijn bezig een nieuwe rockband op te richten in Nijmegen. We hebben een zanger, bassist, keyboardspeler en drummer en zijn dus nog op zoek naar een gitarist. Iemand die niet alleen ritmisch kan spelen, maar ook uit kan breken in een goeie gitaarsolo.

De ervaring van de bandleden loopt uiteen van een jaar ervaring tot 10 jaar in meerdere bands. Je moet het dus leuk vinden om samen iets nieuws op te bouwen. Het is voor ons niet zo belangrijk of je veel of wat minder ervaring hebt, als je maar enthousiast bent en er iets van wilt maken.

We willen graag eigen nummers spelen. De stijl moeten we samen ontwikkelen, maar we denken aan bijvoorbeeld progrock-, symfo- en stonerinvloeden.

Laat effe weten als het je wat lijkt!!

Klaas

Kamiklazi
23 april 2005, 11:06
Niemand die in Nijmegen wil komen rocken? :(

deedee
23 april 2005, 12:29
als jullie effe naar haarlem komen :razz:

Rominic
24 april 2005, 19:43
Klinkt wel interessant. Hoe oud zijn jullie eigenlijk? En welke bands zijn jullie voorbeelden?

Kamiklazi
24 april 2005, 22:18
We zijn tussen 30 en 35 jaar oud. Oudere jongeren dus :D

En we hebben heel veel muzikale voorbeelden. Dat verschilt ook per persoon. Onze bassist houdt veel van symfonische rock, en luistert op dit moment veel naar Porcupine Tree. Onze keyboardspeler is gek van bands als Tool, A Perfect Circle, Rush, maar ook Queens of the Stoneage en (heel wat anders) Racoon. Ik ben de drummer, en hou van Queens of the Stoneage, Radiohead, Muse, Nick Cave. Maar ook van ska, new new wave bandjes als Bloc Party en allerlei punkbands, maar daar doen we waarschijnlijk niks mee. Omdat het een nieuwe band is, ken ik de zanger ook nog niet, want die heeft de bassist geregeld. Hij heeft al meer dan 10 jaar ervaring in bands.

Maar eigenlijk hebben we allemaal een hele brede muzieksmaak, en daarom is het ook nog niet helemaal duidelijk welke stijl we opgaan. Kan best een mengeling zijn van van alles. Wel staat vast dat het geen standaard coupletje-refreintje-liedjes worden.

Is het zo duidelijk geworden?

AART
30 april 2005, 23:05
te oud voor mij, lijkt me wel leuk, nummers die zich opbouwen zonder couplet refrein etc hebben altijd wat speciaals.

Kamiklazi
2 mei 2005, 08:08
te oud voor mij, lijkt me wel leuk, nummers die zich opbouwen zonder couplet refrein etc hebben altijd wat speciaals.

Leeftijd is toch niet belangrijk? Als je maar lekker kunt spelen!

wytz
17 mei 2005, 11:34
ik wil best; ware het niet dat ik in arnhem woon. + ik ben 17... volgend jaar studeer ik ws in nijmegen :roll: invloeden zijn iig vergelijkbaar...

maar lijkt me niet praktisch

CatchDude
21 mei 2005, 19:53
Heeey, dit klinkt best leuk!

Ik ben 27, ik woon in Arnhem en ik ben helemaal gek van, onder meer, Pink Floyd. Ik speel voornamelijk Slag, akoustisch, voor nu ongeveer 2 a 2,5 jaar. Ik ben ook een beetje elektrisch bezig, maar dat moet nog uit de kinderschoenen komen. Ik vind zelf dat ik net voorbij beginnersniveau ben, maar bij een bandje word je toch al snel meer gemotiveerd om bij te leren, en trek je je aan elkaar op.

Nijmegen moet geen probleem zijn, ik heb een geinig klein autotje dat me binnen 15 minuten in Nijmegen weet te brengen, dus als je interesse hebt, mail me dan even (CatchDude@gmail.com).

Mijn motivatie: Ik ben nu al die tijd alleen bezig, en ik wil wat doen met wat ik tot nu toe kan. In een band spelen lijkt me een prima positie om nieuwe dingen te leren, en is die extra stok achter de deur die er voor zorgt dat je verder gaat in plaats van konstant de dingen te spelen die je al "beheerst". Verder lijkt het me gewoon enorm leuk om met anderen lekker muziek te maken (waarna een biertje in een gezellig kroegje natuurlijk ook niet mag ontbreken). Voor de fun en de gezelligheid dus, ik heb absoluut geen serieuze professionele ambities. Ik hoor graag wat van je!

Guitarik
3 december 2006, 22:42
Ik heb een PM gestuurd.

Nova
4 december 2006, 07:38
april 2005..

timschreuder
4 december 2007, 20:11
Hey,
Ik ben Tim Schreuder, student maar vooral gitarist in Nijmegen. Ben 23 jaar, en speel er daar 13 van gitaar. Mijn invloeden zijn ook erg breed, en reiken van klassieke muziek naar Jazz, Blues, Rock, Metal en Shred. Ik kan genieten van alles waar vanaf druipt dat de muzikant zijn instrument beheerst. R&B en rap vind ik over het algemeen vreselijk.
Ik heb in verschillende bandjes gespeeld, speel ook nog in de band van de medische faculteit in Nijmegen. Daarmee treden we alleen maar erg weinig op, en ook repeteren is maar af en toe. Daarom ben ik op zoek naar een volgende uitdaging. Ik heb geen illusies dat we het samen helemaal gaan maken in de muziekwereld, maar durf wel te dromen. Goed, als jullie denken mij te kunnen gebruiken, dan hoor ik het heel graag. Je kunt me mailen op timschreuder@hotmail.com, dat adres check ik dagelijks.
Vriendelijke groet, en wie weet tot snel,
Tim

Vonk
4 december 2007, 20:18
Waanzinnig goede actie!

Wickerman
5 december 2007, 10:58
Vriend, da's 2 jaar geleden, die kerel hangt hier waarschijnlijk niet meer rond...