PDA

View Full Version : Vervormingen klinken vlak



erikvdh
17 april 2005, 12:28
Hey allemaal,

Gisteren ben ik eens een beetje begonnen met het opnemen van gitaar in de computer.
Dat doe ik op de volgende manier:

Gitaar naar FX pedaal - FX pedaal via Line-out/Phones naar de computer.

Daarbij valt het mij op dat wanneer ik iets clean speel met evt wat chorus en delay, de geluiden best goed overkomen in de computer, en vrij dynamisch en natuurlijk (je ziet in het programma ook veel pieken en dalen in het record venster)
Echter als ik vervolgens een distortion of overdrive wil gaan opnemen klink het allemaal even vlak.
Ik heb al vanalles met volumme instellingen gebprobeerd zowel op de computer als het pedaal, maar alles blijft heel vlak klinken.
Je ziet dat ook op het wav vennster, ipv een venster met een hoop "bewegingen" zie je eigenlijk 1 lange uitgestrekte rechthoek om het zo maar eens uit te leggen.
Ik vindt dat typisch want sluit ik het pedaal op een gitaarversterker aan dan klinkt het veeel beter.

Het enige waar ik zo snel van kan bedenken wat de reden is, is dat de kabel waarmee het naar de computer loopt nu niet echt je van het is.
Het is een simpel tweelingdraadje met aan beide kanten een minijack plugje waarvan ik op 1 kant een overloper heb gezet omdat ik hem anders niet in het pedaal kan aansluiten.
Zou het kunnen zijn dat deze kabels gewoonweg die frequenties niet over kunnen brengen?
Maar kan het dan zo zijn dat die clean geluiden wel goed zijn?

Ik gebruik een BOSS-ME50.
Een Athlon 700mhz met Creative SB live
En ik gebruik Cool edit (tegenwoordig audition van adobe) als record programma.

Wie o wie kan mij helpen?

Groet van Erik.