PDA

View Full Version : Boss Ce-1 vraagje



robbertjeeeh
17 april 2005, 11:21
Ik heb nu al een paar maanden een Boss CE-1 Chorus Ensemble (ja de grote grijze 8-) ), nu wou ik vragen of iemand ervaring heeft dat ding true bypass te maken. Ik was aan het denken om er een Fulltone 3PDT switch in te zetten. Ook heb ik op harmony central gelezen dat er standaard een 50k pot in zit en dat die bedoeld is voor keyboards, daar geven een tip om een 500k pot te gebruiken. Als ik er dus een Fulltone 3PDT switch in zet, bypassed ie 'm dan ook volledig?, want hij kleurt het geluid nl ook als ie uitstaat (neemt wat hoog weg).

Alvast bedankt voor de reacties

Robbert
17 april 2005, 11:56
Ik raad je af te prutsen met het apparaat zelf. Ik zou hem zelf zo stock mogelijk proberen te houden, en raad je dus aan om Speedy eens te mailen voor een simpel true bypass boxje. Of er zelf een te maken natuurlijk ;)

Verder zit er geen 50K pot in, maar volgens mij een 500K, die verlaagd moet worden naar 250K, Uchison heeft heir ervaring mee, dus die weet de waardes ook wel en het gevolg.

Leuke chorus he? ;)

robbertjeeeh
17 april 2005, 12:55
Zeker een lekker warm ding, en dan te bedenken dat ik een Squier affinity strat heb, en een Fender Frontman 15R, wat natuurlijk absolute meuk is, Toch komt de warmte van de CE1 erdoor.

Ik ben er wel achtergekomen dat ik niet zo'n chorus persoon ben en twijfel dus ook om hem te verkopen om nieuwe spullen te financieren.

Heel toevallig is mijn Versterker gisteren kapot gegaan (na anderhalf jaar) waarschijnlijk niet eens de moeite en het geld waard om te repareren aangezien het al een transistor oefen-amp is.

Maar eens gaan kijken hoeveel ik de afgelopen jaren gespaard heb :wink:

Robbert
17 april 2005, 13:17
Je CE-1 verkopen helpt wel voor de aanschaf van een nieuwe amp ;)

Gaat je interesse al uit naar een buizenampje of ga je liever voor modelling?

Dirk_Hendrik
17 april 2005, 13:42
Ik heb nu al een paar maanden een Boss CE-1 Chorus Ensemble (ja de grote grijze 8-) ), nu wou ik vragen of iemand ervaring heeft dat ding true bypass te maken. Ik was aan het denken om er een Fulltone 3PDT switch in te zetten. Ook heb ik op harmony central gelezen dat er standaard een 50k pot in zit en dat die bedoeld is voor keyboards, daar geven een tip om een 500k pot te gebruiken. Als ik er dus een Fulltone 3PDT switch in zet, bypassed ie 'm dan ook volledig?, want hij kleurt het geluid nl ook als ie uitstaat (neemt wat hoog weg).

Alvast bedankt voor de reacties

Ik heb dat een paar maanden geleden voor Dreammachine gedaan. Behalve TB-en zul je ook het uitgangsvolume wat moeten aanpassen.

robbertjeeeh
17 april 2005, 13:59
Je CE-1 verkopen helpt wel voor de aanschaf van een nieuwe amp ;)

Gaat je interesse al uit naar een buizenampje of ga je liever voor modelling?

Hehe, ja het geld wat ik aan die verkoop verdien bij de pot doen, en dan uiteindelijk een buizencombo aanschaffen, een Dr Z bijv. vrij gunstige prijzen tegenover andere "boutique" amp builders, en toch goede kwaliteit dus gewoon PTP enzo, maar nu ben iig nog braaf aan het sparen :)

Ik spaar liever wat langer door ipv spullen te kopen waarvan ik vooraf al weet dat ik ze (uiteindelijk) weer ga verkopen.

Een gewenste setup zou bijv. zijn:

Fender Eric Johnson Strat>
Xotic RC Booster>
Xotic AC Booster>
Dr Z Maz Jr

in die richting, dus niet allemaal delays, chori, wahs, ring modulators etc. :), maar gewoon vrij simpel.

Mr.Bluesbreaker
18 april 2005, 13:06
Als je die setup hebt, moet je maar ff een gil geven en naar meetings gaan! :wink: