PDA

View Full Version : alternatief voor zoom504



Nocki
16 april 2005, 23:39
Hoi.

ik heb een crafter waar ik gek op ben. hij klinkt leuk over de PA en over mn amp met een zoom 504 pedal. is hier een alternatief voor? iets wat beter is? ik heb geen idee. wie kan me helpen.

Nocki

bert k
17 april 2005, 13:39
Je zegt dat het een fijne gitaar is en dat het pedaal lekker klinkt. Wat is dan je klacht? Waar ben je niet tevreden over?

(Alternatief is mss een Martin D28 en een Lexicon galm?)

Nocki
18 april 2005, 11:59
ik zou graag een alternatief hebben voor de zoom 504. deze heeft namelijk niet zo'n geweldig mooie chorus en reverb erop. en als ik dit geluid al heb bij een goedkoop rot pedaalte. hoeveel beter gaat het dan klinken bij een betere preamp of pre/fx pedal of rackunit.
want ik vind met een acoustic preamp het signaal gewoon veel lekkerder klinken. vaak spelen gitaristen op het piodium over de pa direct en dan klinkt die gitaar toch vaak wat meer als een ell. gitaar. veel midden en weinig sprankel... nu met zo'n pedal is dat een stuk beter... maar welke zou ik kunnen kopen met een beter geluid?
ik ben dus niet zo tevreeden over dit pedaal. maar hoop dat er iets beters is.


Nocki

Daniël_san
18 april 2005, 16:09
Lexicon MPX550 voor 389,00 euro bij feedback....... Wel een mooi ding (19'')
Of een 2e handse PCM van Lexicon, die zijn ook erg goed en klinken ook mooi.

Daniël_san
18 april 2005, 16:09
Lexicon MPX550 voor 389,00 euro bij feedback....... Wel een mooi ding (19'')
Of een 2e handse PCM van Lexicon, die zijn ook erg goed en klinken ook mooi.

Azrael
18 april 2005, 17:58
Vamp2? 8-)

ReinoutV
18 april 2005, 18:01
Geen galm, wel een lekkere DI: Aphex Acoustic Guitar Exciter. Pompt je laag en je hoog ook wat op als je dat wil.

Nocki
21 april 2005, 08:44
wat is die lex precies? alleen een fx processor of ook preamp specifiek voor acoustic guitar? ik kon er niks over terug vinden. ik hoop niet dat het een antwoord was op de "vraag" ik wil een leuke reverb...

NOcki

bert k
21 april 2005, 19:37
Nee, die lex is alleen multi-fx. Dus mss is de output van je gitaar wat aan de lage kant vooor dat ding.