PDA

View Full Version : Mijn band-site



marc_o
16 april 2005, 19:03
www.void-band.net

kijk maar eens wat je ervan vindt...er staan ook nummers op die je kunt downloaden.

marc_o
18 april 2005, 11:29
niemand commentaar???

Harry
18 april 2005, 22:59
jawel hoor, ziet er goed uit!!

Mark S
19 april 2005, 00:29
Ik vroeg me altijd af 'waarom vind ik die Zeeuw eigenlijk zo'n toffe gozer?' maar ik zie dat je Rotterdammer bent, dat verklaart alles...

Voor de rest: strakke site, profi uitstraling

marc_o
19 april 2005, 10:01
Haha, jaja, geboren Rotterdammer en daarna tot mijn 19e in de Randstad blijven plakken, Rotterdam, Heerjansdam en Zwijndrecht...of all places.
Ben blij dat ik in Zeeland woon hoor!

:)

vulvasonic
20 april 2005, 00:22
Gave site. Ben benieuwd naar jullie nummers.

Bij de weg; wie schrijft de nummers eigenlijk?

marc_o
20 april 2005, 09:17
Die nummers kun je toch downloaden?
Iedereen in de band schrijft. Het is alleen voor de drummer moeilijker om met een melodielijn te komen. Van de 4 nummers op deze demo zijn er 2 van mij en 2 van de bassist. Maar uiteindelijk maak je ze toch met z'n allen natuurlijk.

nirvana
15 mei 2005, 22:15
ik was wel onder de indruk van het live filmpje, jullie zanger is echt wel goed (ik herken een beetje pearl jam eddy)

over de site zelf (wat kritiekpuntjes)
- de intropagina is kwalitatief niet in orde (jpeg)
- de buttons vind ik ook niet alles (ik zou gewoon die buttons weglaten en in de plaats daarvan enkel de tekst (in het wit) zetten in een mooi lettertype)
- die tekst (gemaakt door jan ooms, ...bezoekers, etc zou ik op één regel zetten helemaal vanonder op de pagina) en als het kan in een ander lettertype

nog veel succes met je groep!

marc_o
16 mei 2005, 17:11
Bedankt,

Al snap ik niet wat je bedoelt met de jpeg op de openingspagina. Ziet er hier allemaal prima uit voor mijn gevoel. Tkest en buttons zijn smaakverhaal natuurlijk, we zijn allang blij dat iemand die site maakte, computernerds zitten er niet in onze band, hahaha.
Grappig van het Pearl Jam verhaal, geloof het of niet....De zanger kent Pearl Jam dus niet, alleen de naam heeft ie wel eens gehoord. hij luistert gewoon niet naar CD´s en bands. Geeft wel vreemde situaties als de rest van de band het heeft over platen van Radiohead, Coldplay of noem maar op, hij heeft werkelijk géén idee! hehehe!

marc_o
16 mei 2005, 17:12
Bedankt,

Al snap ik niet wat je bedoelt met de jpeg op de openingspagina. Ziet er hier allemaal prima uit voor mijn gevoel. Tkest en buttons zijn smaakverhaal natuurlijk, we zijn allang blij dat iemand die site maakte, computernerds zitten er niet in onze band, hahaha.
Grappig van het Pearl Jam verhaal, geloof het of niet....De zanger kent Pearl Jam dus niet, alleen de naam heeft ie wel eens gehoord. hij luistert gewoon niet naar CD´s en bands. Geeft wel vreemde situaties als de rest van de band het heeft over platen van Radiohead, Coldplay of noem maar op, hij heeft werkelijk géén idee! hehehe!

Treeb
17 mei 2005, 16:09
Ik ben het helemaal met nirvana eens. Jullie hebben mooie foto's als achtergrond voor de site, de buttons zijn alleen niet mooi, het ziet eruit alsof het effectje in photoshop de uitstraling voor de buttons maakt, dat lijkt amateuristisch. Het is vaak mooier om dingen weg te laten, en echt na te denken over wat je precies wilt uitstralen met een site en dat voor een bezoeker duidelijk te maken dan extra effectjes toe te passen zodat de bezoeker niet weet waar hij/zij aan toe is. Om een voorbeeld te geven van wat ik eigenlijk bedoel:

http://www.treeb.com/images/void.jpg

marc_o
17 mei 2005, 16:46
Ah, okay, op die manier. Ik zal het eens in de groep gooien, want het wordt er inderdaad wel duidelijker van.
Uiteindelijk is de site ook je verkooppraatje, dus dank voor de tips.
Belangrijker is de muziek natuurlijk, en dat daarnaar wordt geluisterd.
:)

Bruce
17 mei 2005, 19:36
Op de eerste plaats ben ik het met Treeb eens
Ook ben ik niet onder de indruk van jullie demo,
maar daarintegen zeer onder de indruk van de live samples!

marc_o
17 mei 2005, 20:27
Je bedoelt de geluidskwaliteit van de demo?
Kan goed zijn, moet nog verder afgemixt worden en gemasterd. Ik begreep dat ie niet echt goed klinkt, en dat er een zwaardere versie op zou moeten, maar dat maakt het downloaden langduriger, en het is juist een impressie. Op mijn laptop met ingebouwde speakertjes klinkt alles kut, dus het was mij niet opgevallen, hehehe!
De volledig afgemixte CD zal eind dit jaar of begin volgend jaar komen.