PDA

View Full Version : Valse Gibson Nighthawk



jamar
5 augustus 2002, 12:29
Ik heb een Gibson Nighthawk die alsmaar blijft ontstemmen. Een keer flink opdrukken van de snaar en je stemming is foetsie. Allerlei manieren van snaren bevestigen geprobeerd, geen resultaat. Als laatste redmiddel overweeg ik nu locking tuners te laten plaatsen.
Heeft iemand hier ervaring mee en heeft dit geen negatieve invloed op de klank van het instrument?

Lacrymosa
5 augustus 2002, 12:37
Het mag zowiezo geen weinig invloed hebben op je geluid en als je er kwaliteits spul op zet kan het effect nooit negatief zijn.
Ik zie alleen het nut van Locking tuners niet in..
Je kan ook gewoon gaan voor normale tuners van een goed merk.

CheerS!!

pimmetje
5 augustus 2002, 13:10
De gibson tuners horen in principe gewoon goed te werken... tuners gaan na voldoende gebruik gewoon ook ooit lastig doen. Ik weet niet hoe oud die hawk is, maar ik denk dat dezelfde tuners nieuw uit de winkel 't prima zullen doen.

Ic3gl0vE
5 augustus 2002, 13:14
heb je ook al nieuwe snaren geprobeerd dan?

John P
5 augustus 2002, 16:12
Ontstemt alleen de snaar die je opdrukt? Dan zou het ook nog aan je topkammetje kunnen liggen; misschien loopt de snaar erin vast.

plusminus
5 augustus 2002, 16:43
Ik heb ook standaard gibson tuners op mijn LP ,blijven echt ongeveer een week gestemd.
Zelfs na een avond stevig jammen.
En de tuners zijn net als de gitaar al 28 jaar oud.
Ontstemmen trouwens al je snaren of alleen bepaalde ?
Misschien staat er een snaar op knappen.

jamar
6 augustus 2002, 09:01
Dank voor jullie reakties,
Alle andere onderdelen zoals hals, brug en topkam zijn al heftig geïnspecteerd maar daar komt het euvel niet vandaan. Er zitten Kluson Deluxe tuners op, ik heb 009 en 010 snaren van allerlei merken geprobeerd + de tips van de techneuten over het winden van de snaren. Helaas hij blijft ontstemmen. Dus uiteindelijk lijkt er niets anders over dan de tuners eens te vervangen. Mijn voornaamste vraag is nu welke? Lockers, nieuwe Kluson's (dan blijft ie origineel)of van die sealed casts. Wie heeft de gouden tip?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jamar op 2002-08-06 09:02 ]</font>

John P
6 augustus 2002, 17:07
Lijkt me sterk dat al je tuners slecht zijn; een of twee, okee, maar allemaal! Volgens mij ligt het echt ergens anders aan, een instabiele hals o.i.d.

Patrick M.
7 augustus 2002, 08:34
Neem Sperzel locking tuners, dit zijn wel zo'n beetje de beste die er zijn.

jamar
7 augustus 2002, 09:18
Op 2002-08-06 17:07, schreef John P:
Lijkt me sterk dat al je tuners slecht zijn; een of twee, okee, maar allemaal! Volgens mij ligt het echt ergens anders aan, een instabiele hals o.i.d.

Dank voor je advies.
Je hebt gelijk v.w.b. dat niet alle tuners niet goed zijn. De hoge snaren ontstemmen sneller dan de lage hoewel je die ook (na hooguit 1 nummer!) opnieuw moet stemmen. Zoals ik al eerder schreef is de hals al aan diverse inspecties onderworpen en daar is niets mis mee. In de winkel adviseert men om de tuners te vervangen maar ik wil gewoon van andere gitaristen horen/lezen wat hun mening is. Vele weten immers meer dan 1.