PDA

View Full Version : versterker tips gevraagd



jeroenuiteindhoven
16 april 2005, 15:36
OK,

Gear:

Fender Cyclone II
Gretsch Setzer hot rod
Fender USA telecaster
Epiphone SG-400

RAT distortion
Ibanez Tubescreamer

Ik speel momenteel over een Fender Twin Reverb en ik geloof uit 1972 (waar kan ik dit btw controleren, volgens mij is alles nog origineel namelijk) en ben er redelijk tevreden mee, vooral clean super.....maar dat kreng is zo pokkezwaar en ik ben ook wel benieuwd naar een andere amp.

Als ik wil scheuren (overdriven dan, ik HAAT metalsound) vind ik de Twin Reverb vaak een beetje te iel, dus ik vroeg me af of er een mooie tussenweg bestaat. Dus een iets DIKKERE sound.

Ik zoek dus een versterker waar ik lekker mee kan scheuren, die qua sound bij mijn gitaren past en ook clean mooi klinkt. Ik kick wel op reverb, heb niet voor niks een surfgitaar dus als dat erop zit zou het helemaal perfect zijn.

Iemand suggesties?? Ik zag laatst iemand over een ORANGE spelen en die klonk ook echt super!

TIPS TIPS TIPS AUB!!!

Iemand enig idee wat ik voor die Twin terug zou kunnen krijgen?

jeroenuiteindhoven
16 april 2005, 15:48
123

Nicci
16 april 2005, 18:04
tsja. clean kan ik je wel helpen, maar wat voor scheur zoek je precies? ik heb geen idee hoe die twin scheurt zullen we maar zeggen.
het moet wel een fender-achtige scheur blijven?

bluegate
16 april 2005, 18:11
Een Guytron.

Kost een paar centen, maar dan heb je een zeer goede versterker.
http://www.guytron.com

Versterker geeft ook heel goed de verschillende karakters van je
gitaren weer.

Mark S
16 april 2005, 19:28
Als je de opbrengst van de Twin als uitgangspunt neemt dan zijn er 2 merken die je even moet checken: Koch Twintone en de Rivera R-series en de Chubster. Ik ken deze amps goed en voor de prijs heb je een zeer goed clean en 'onboard' overdrive. De Rivera-sound is meer vintage, de Koch wat moderner en met een extra cab erbij ga je zeker vinden wat je zoekt.

Waarde Twin: €700 - 850 al naar gelang de staat uiteraard...

jeroenuiteindhoven
16 april 2005, 21:04
Scheurkleur ala fender, achja, maakt nie zoveel uit, Gibson scheur houdt ik ook van, zeker in combi met mn SG......nu mist ie op een of andere manier net een beetje laag ofzo....ik vind de sound te dun.

De versterkers die jij opnoemt, zijn dat de nieuwprijzen zo rond de 700 of 2e hands??

Nog meer tips?? En zijn dat combo's???

Let me know!!!!!!!

jeroenuiteindhoven
16 april 2005, 21:04
Scheurkleur ala fender, achja, maakt nie zoveel uit, Gibson scheur houdt ik ook van, zeker in combi met mn SG......nu mist ie op een of andere manier net een beetje laag ofzo....ik vind de sound te dun.

De versterkers die jij opnoemt, zijn dat de nieuwprijzen zo rond de 700 of 2e hands??

Nog meer tips?? En zijn dat combo's???

Let me know!!!!!!!

Ché
17 april 2005, 12:26
probeer eens een tonebone classic (www.tonebone.com) op je twin,
ik heb hem al op mn bassman getest en ik was ZEER aangenaam verrast...dit scheurt hard! (early marschall-like)

en anders voor een meer bluesy scheur: 2 tubescreamers of iets dergelijks, scheurt ook behoorlijk hoor, luister maar eens naar Kenny wayne shepherd, die doet alles met een twin en 2 tubescreamers...zalige sound

volgens mij moet je niet noodzakelijk overschakelen naar een andere amp...de bassman heeft wel een wat rondere/warmere/stevige klank maar de twin moet het zeker kunnen halen met de 12" speakers

succes

Nicci
17 april 2005, 16:23
als de scheur minder nauwkeurig komt zou ik eens naar een Rivera kijken. prima cleans. en of die scheur je aanstaat merk je vanzelf, niewaar?

harrie-beton
17 april 2005, 18:24
een lichte scheur.

-bogner
-jcm 800 (de 900 is veel wilder)
-mesa bougie
-fender twin
-kitty hawk


het hangt ook erg van je spel af en je pedalen omdat juist dat "knorretje" van de scheur er bij zacht spelen niet doorkomt en bij harde slagen wel.
Met een compressor+limiter kun je soms het gevoelige gebied beter afgrenzen.

Toaster
17 april 2005, 18:40
Je scheur klinkt nu te iel omdat je die RAT ervoor hebt hangen.
Dat pedaal vindt ik persoonlijk niet lekker.

Je kunt dan voor een goedkope oplossing eens beter kijken naar een goed pedaal.

(check ook www.haarguitars.nl)

Het cleane geluid dat je nu hebt zul je niet zo snel in een andere versterker vinden.

WEllicht kun je ook eens proberen andere speakers erin te zetten. Maar daar heb ik niet genoeg verstand van om je te helpen.

De merken die voorgaande posters hebben genoemd zijn merken die je eigenlijk wel eens gecheckt moet hebben. Neem wel je eigen versterker mee zodat je je eigen lekkere cleangeluid kan blijven vergelijken. Straks ga je daar nog op achteruit en dat is denk ik niet je bedoeling.

Toaster
17 april 2005, 18:44
nu mist ie op een of andere manier net een beetje laag ofzo....ik vind de sound te dun.



Let me know!!!!!!!

Nu ik dit lees denk ik dat een closed cabinet je ook wel kan helpen(meer bas en druk, omdat het geluid er alleen maar aan de voorkant uitkan). Een combo is altijd open.

Ik denk dat je dat ook bedoelt met dun?

harrie-beton
17 april 2005, 21:51
hoe vind je deze klinken?

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/bogner2.mp3

ateng
18 april 2005, 11:35
Persoonlijk zou ik de Twin houden en een goede overdrive/distortion pedaal gaan aanschaffen. Er zijn zoveel scheurpedalen op de markt en er zal vast eentje tussen zitten wat bij je past.

jeroenuiteindhoven
18 april 2005, 14:02
Ja, ik denk dat ik dat eens ga proberen,

Ik laat voor de zekerheid ok mijn ouwe bakkie nakijken...

Tips voor pedalen dan??

:)

De RAT vind ik persoonlijk erg vet klinken maar die heeft echt GEEN laag. Ik hou ook wel van de oude AC/DC sound, en hoewel hij op een marshall speelt, is er misschien een pedaal dat die sound benaderd op een TWIN??

strattie
18 april 2005, 14:48
een red snapper slaat meestal ook erg goed aan op 6L6'ers

Ché
18 april 2005, 16:44
Ja, ik denk dat ik dat eens ga proberen,

Ik laat voor de zekerheid ok mijn ouwe bakkie nakijken...

Tips voor pedalen dan??

:)

De RAT vind ik persoonlijk erg vet klinken maar die heeft echt GEEN laag. Ik hou ook wel van de oude AC/DC sound, en hoewel hij op een marshall speelt, is er misschien een pedaal dat die sound benaderd op een TWIN??

zoals ik al zei de tonebone classic...geeft je twin een paar marshall ballen

pint
18 april 2005, 17:27
fender prosonic mischien iets voor je
scheuren als een gek

Toaster
18 april 2005, 21:18
www.haarguitars.nl

check barberelectronis pedalen maar eens.

Dan verbleekt je RAT.

marc_o
19 april 2005, 11:52
Wat is eigenlijk je budget?
Ik las dat je de Twin ook te zwaar vindt, dat issie ook. Daarbij vind ik het een van de meest waardeloze versterkers ooit gemaakt (oei, hier ga ik problemen mee krijgen) want die 100 watt overkill aan clean headroom gebruik je nooit, dus ga voor een iets kleinere Fender buizenbak.
Prosonic is erg goed, heb ik gehad, meer attack met goede overdrive aan boord. Uiteraard Rivera of probeer eens een Boogie Mavrick, die klinkt erg lekker. Of de onderschatte Tweed series, of ook erg goed, de Peavey Delta Blues....mooi clean en dikke drive, met tremelo en reverb. Zet je iedere Twin mee te kakken.

diengeman
29 april 2005, 11:12
Wil je de fender toevallig ruilen met m´n Marshall JTM45? klinkt lekker vintage clean, en overdrive. Je mag hem ook kopen.