PDA

View Full Version : VOX?



Conundrum
7 oktober 2001, 16:34
Bij de muziekwinkel radden ze me een VOX 15watt met Celestian speakers aan voor ongeveer 186 EURO. Ik zou als gitaar een Yamaha RGX121S nemen (hum sin hum). Is dit een goede keuze, heeft iemand ervaring met dit merk? Alvast bedankt!

Hitpoint
7 oktober 2001, 21:34
Ligt eraan wat voor muziek je speelt.
Ik ben zelf niet zo gek van Vox, maar ja ik heb ook een Marshall AVT100. Wat die gitaar betreft is het wel een oke gitaartje.

anoniem
7 oktober 2001, 23:42
Vox heeft een mooi geluid. Maar met deze 15 watt ga je veel missen, er zijn betere. Neem er een met buizen, ik geloof dat een cambridge dit heeft en die is goed te betalen is en hij klinkt superrr.

Ibanez
8 oktober 2001, 17:12
Hoeveel watt heeft de cambridge dan?

anoniem
8 oktober 2001, 19:38
30 watt, dat is ook niet veel maar je kunt er beter mee uit de voeten dan met een 15 watt versterker.

Conundrum
8 oktober 2001, 20:06
En hoeveel mag dat dan wel kosten? Het gaat er mij vooral om om nu nog geen dure Marchall te kopen, maar te wachten tot ik beter kan spelen (en er dan vakantiewerk voor doen of zo). Het is dus gewoon om op mijn kamer te spelen. Ik zou vooral rock, metal en die dingen spelen.

Frans
8 oktober 2001, 21:13
En hoeveel mag dat dan wel kosten? Ik zou vooral rock, metal en die dingen spelen.
[/quote]
De vox cambridge 30 is zo een 1000 gulden nieuw. maar k heb nog geen 2e hands gekocht.

Kweet niet of dit jouw eerste advies is dat je hebt gekregen, maar probeer eerst bij zo veel handelaars en mensen langs te gaan.
verbreed je uitzicht... dan ga je vanzelf beter kijken... en wie speelt er vox??-> de beatles hebben er zelfs nog opgespeeld in het begin, dus is t goed spul. kwil m zelf ook kopen om zijn britse geluid(en dat kan ook best metal achtig wezen) dus naar mijn idee is t goed spul...

anoniem
21 oktober 2001, 21:30
Gitaar is wel okee. Als oefenamp zou ik kiezen voor een 10/15 watter maar dan goekoper. Er is voldoende goed spul te koop van rond de 200 piek. Wil je gaan optreden dan is een 15 watter helemaal niets. E.

SteavisSmokin
23 oktober 2001, 19:39
Je zei dat je rock en metal speelt, dan is een Vox geen logische versterker. Zoek dan iets in de buurt van een Marshal Valvestate, dat zijn goede beginner versterkers en niet te duur voor zover ik weet.

sleep_to_saturate
24 oktober 2001, 12:40
Ik heb hem laatst uitgeprobeerd. Ik hou op zich wel van het voxgeluid. Maar die 15w die lag gewoon niet echt lekker. Ik kreeg er weinig goeds uit.

Rory
24 oktober 2001, 20:38
Je zou een Vox AC 30 tb kunnen proberen (wel second hand!!!)...Is echt het te gekke geluid voor jaren 70 bluesrock; strak hard en rauw!!!...

Frans
26 oktober 2001, 23:27
lieverd... een vox ac 30 krijg je zelfs van het 2e handje niet voor minder dan 2000 mee, of ie is echt helemaal dood... mzzl frans

KoRnFreaK
27 oktober 2001, 21:46
Op 2001-10-07 22:42, schreef anoniem:
Vox heeft een mooi geluid. Maar met deze 15 watt ga je veel missen, er zijn betere. Neem er een met buizen, ik geloof dat een cambridge dit heeft en die is goed te betalen is en hij klinkt superrr.

soz, k ben net begonnen met spelen... maar wtf zijn buizen? amplifiers ofzo?

taylor
27 oktober 2001, 22:46
nee, pvc buizen ,riool buizen??

wat dach je zelf??

anoniem
28 oktober 2001, 11:24
Op 2001-10-27 21:46, schreef taylor:
wat dach je zelf??

als ie het wist had ie t niet gevraagd....

taylor
28 oktober 2001, 13:52
o ja nou het zijn wat in andere versterkers transitors zijn dus buizen, elektronische buizen die je vroeger in radios had en nu nog wel ziet in de audio wereld.

snapie???

nog simpeler die lampen die je in je versterker ziet schijnen.

SteavisSmokin
28 oktober 2001, 14:36
buizen zijn de onderdelen in een buizen versterker die er voor zorgen dat het signaal versterkt wordt. In een transistor bakkie zijn dat dus transistoren.

gangsta
4 november 2001, 20:56
Op 2001-10-24 19:38, schreef Rory:
Je zou een Vox AC 30 tb kunnen proberen (wel second hand!!!)...Is echt het te gekke geluid voor jaren 70 bluesrock; strak hard en rauw!!!...


ac 30 tb is dat gewoon een ac 30 of is tb nog iets bijzonders.
(t zal wel weer een domme vraag zijn maarja)

gangsta
4 november 2001, 20:56
en weet er iemand wat een ac 15 nieuw kost?

Rory
7 november 2001, 19:01
eerst ff terugkomend op ene Frans....dan heb je niet goed opgelet...Pas nog een Ltd edition gevonden voor 1850,-...speelt loeigoed....helaas issie van mijn broer...

de andere: de tb bij vox staat voor top boost..geeft wat meer kraak..

ekkerman
8 november 2001, 10:09
er zijn volgens mij 2 soorten buizen voor en na de versterker ,de buizen die je geluid maken ( scheur enzo..) en de eind buizen die de boel versterken.

poeyerke
8 november 2001, 14:16
Op 2001-11-08 09:09, schreef ekkerman:
er zijn volgens mij 2 soorten buizen voor en na de versterker ,de buizen die je geluid maken ( scheur enzo..) en de eind buizen die de boel versterken.


Je hebt inderdaad de voor-en eindbuizen. De voorbuizen zijn voornamelijk bedoeld voor de toonregelingen, en in moderne versterkers worden er vaak extra buizen gebruikt die als overdrive of distortion worden ingezet.

De 'gewilde' overdrive en natuurlijke compressie van buizen krijg je alleen door de eindbuizen te oversturen. Eindbuizen overstuur je alleen niet zo snel en je zult de versterker dus loeihard moeten zetten.

De overdrive van een voorversterker is niet zo mooi als die van de eindbuizen, maar om bij een lager volume toch een mooie overdrive te krijgen is later het Master volume op versterker gekomen, op die manier kon je de voorversterker oversturen en het uiteindelijke volume beperken, maar het geluid is NIET hetzelfde als wanneer je de eindversterker overstuurt.

Bij transistor versterkers is het overigens niet verstandig de eindversterker te oversturen, omdat dat alleen maar gekraak geeft.

Het is dus beter een buizeneindversterker te oversturen en een transistor voorversterker te gebruiken dan omgedraaid. Het geluid van een transistor voorversterker verschilt niet zo ontzettemd veel van een buizenvoorversterker.

Al die versterkers die nu dus het zogenaamde buizengeluid geven met een buisje in de voorversterker klinken echt niet beter door dat buisje, dat is gewoon een verkooppraatje.
De eindversterker is gewoon veel belangrijker, maar de voorversterker is zeker niet onbelangerijk.

Ook verschillen de meningen over buizen en transistor voor- versterkers nogal.

Als je erin geinteresseerd ben kun je eens op http://www.amptone.com kijken

anoniem
25 december 2001, 20:15
taylor is wel een negatief mannetje geloof ik.
komt weinig uit. zal wel een waanzinnig goede gitarist zijn die alles al gezien en gedaan heeft. vraag ik me alleen af wat ie hier nog doet. kan beter in de kuip gaan spelen of zo....

jaccoos
26 december 2001, 20:56
zeg meneer anoniem, als je hier zonder gevoel voor humor mensen komt afzeiken kan je beter meteen weggaan.

En over het onderwerp, Gangsta, die Vox Ac 15 kost € 1115,-. De Ac 30 is nog wat erger met € 1946,-.

Dit alles komt van http://www.musik-productiv.de

jacco

Pee
26 december 2001, 21:17
en een marshall? mg serie? goedkoop en goed...

Brianmayrulezzz
13 januari 2002, 14:54
ac 30 tb is dat gewoon een ac 30 of is tb nog iets bijzonders.
(t zal wel weer een domme vraag zijn maarja)
[/quote]

Ik geloof dat je 2 soorten Vox ac 30's hebt: een tb en een tbx: de tb heeft celestion greenbags en de tbx heeft alnico bleu speakers. De tbx is wel een paar honderd piek duurder.
De Ac kan goede metal en rock klanken hebben: kijk maar naar Brian May (voor het rauwe werk stone cold crazy of shear heart attack). Laatst zag ik dat Metellica er ook een paar heeft dus...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brianmayrulezzz op 2002-01-13 13:57 ]</font>