PDA

View Full Version : suggesties voor goede maar niet al te dure amp?



lupoloco
5 augustus 2002, 11:21
't wordt es tijd dat ik al m'n spullen upgrade, ik wou beginnen met een nieuwe amp (ik speel voornamelijk metal),maar het probleem is dat ik een beperkt budget heb (300-400 euro), misschien dat ik iets hoger kan gaan... welke amp kunnen jullie me aanraden(vanaf 50W)? ik dacht eerst aan een peavy, maar als ik die topics lees denk ik da ik beter bij de goedkopere versies wegblijf...

Mijn excuses als deze vraag al gesteld is geweest :grin:

BLOK182
5 augustus 2002, 11:24
Misschien een tweedehands valvestate?
Of misschien heb je voor ietjes meer 400-500 euro nog wel een leuk tweedehands buizenbakkie staan.

Lacrymosa
5 augustus 2002, 11:40
Ik heb nog een Marshall Valvestate voor je in de aanbieding
100 watt, 2de serie, 1x12 en je krijgt er een extra 15" speakerkast bij.

Mail me maar:
Pinkyburp@hotmail.com
of bel: 06-15104296

CheerS!!

lupoloco
5 augustus 2002, 11:58
sorry kerel, maar ben nie zo'n fan van de valvestat-reeks, en wie gaat de port-kosten betalen? ik woon namelijk in belgie :smile:,ik zal m'n profile eens aanpassen , maar op het net vind ik iets van hughes en kettner: de club reverb en de metroverb (65 en 50), goed of slecht?

MAY
5 augustus 2002, 12:27
Voor ik een ENGL versterker kocht heb ik ook over een club reverb gespeeld van hughes & kettner. En naar mijn mening is deze versterker zijn geld meer dan waard. Je kunt beter een club reverb ( nog beter een tour reverb ) kopen dan een valvestate, dit is mijn mening althans. Er zit een, voor de prijs, hele vette distortion in en ook de cleane is zeker niet slecht. Overigens vind ik dat de meeste modellen van hughes & kettner in die prijsklasse wel goed zijn, ja het blijft natuurlijk een transistor versterker, maar met een tube screamer er voor wordt het geluid ook al wat "echter".

MetalliCat
5 augustus 2002, 16:42
Ik heb voor een poosje trug op een tour reverb (€ 500) gespeeld en die beviel me heel goed, alle 3 kanalen (clean, distortion, crunch). Hier bij mij in d ebuurt bij de Music inn hebben ze een Kustom Kga16 OF Kga16r (laatste versie zit een reverb bij op) Dit is een 16 watt buizenamp, hij klonk naar mijn mening heel goed en kostte maar 159 (!) euro. Alleen nou denk ik niet dat dit genoeg zal zijn voor Gigs etc...Ik zat er over te denken, ik zoek namelijk ook een nieuwe amp, (tot 550 euro ongeveer) alleen het leek mij erg weinig.

MetalliCat
5 augustus 2002, 21:35
Bij de weg..iemand ervaring met Kustom ?