PDA

View Full Version : Gitarist >> Bassist



Reel Big Fish
16 april 2005, 11:43
Hallo,

de 2e gitarist uit mijn band wilt nu bas gitaar gaan spelen (yaay!!) maar hij wilt dan niet veel duurder uitkomen dan hij nu deed maar hij wilt wel een goede basgitaar meteen hebben, dus geen beginners gedoe.

Hij speelt nu op een Stagg Stratocaster en een Behringer GMX210. Wat zou hij daarvoor terug kunnen krijgen en zou hij voor dat geld een fatsoenlijke bass-set kunnen krijgen?

Mvg!

Bluesbreaker
16 april 2005, 12:23
Hallo,

Wat voor goede driekanaals 100 watt buizentop met 4x12 cab kan ik kopen voor €150?

Mvg.




:roll:

MazeMouse
16 april 2005, 12:33
Wat hij daarvoor terugkrijgt? Geen flikker
Wat hij daarvoor kan kopen? Met een beetje geluk (of hij vind net de gek die hem er genoeg voor geeft) een starterspakketje.

Sim Simon
16 april 2005, 17:19
1 April is al voorbij hoor. :roll:

scholier
18 april 2005, 07:48
Ik denk niet dat hij daar erg veel geld voor terugkrijgt. Maar ik denk dat je voor rond de 150 euro wel een bassetje kan kopen(snoeren heeft ie waarschijnlijk al :lol: en de gigbag is ook niet zo duur) bij feedback is er een bas die iets van 100 euro is ofzo, ik dacht een dean, als je dan 2e hands ff op marktplaats ofso gaat kijken kan hij denk ik wel een goedkoop versterkertje vinden. Ik raad dit eigenlijk niet aan, spaar ff door totdat je betere hebt want anders wilt hij over 1 jaar ofso al weer ene nieuwe(de kwalititeit van de bas is denk ik aangezien de prijs niet echt hoog maar dat is ook maar een vooroordeel :-D )
succes

Thedevilinside
20 april 2005, 15:27
Geweldig bedankt voor alle goede opmerkingen heren.

Er zit echter wel heel veel waarheid in, beste kans is RUILEN.
alleen nu nog een bassist vinden die gitaar wil spelen en goedkope aparatuur heeft.