PDA

View Full Version : Vox Tonelab SE



pikasso
16 april 2005, 11:33
Hallo,

Ik weet dat een aantal hier de Tonelab SE heeft. Hoe is het WAH effect? Klinkt dat goed genoeg om mijn losse wah weg te doen??

Jeroenvanhulsteijn
16 april 2005, 16:21
ik neem aan dat die wah ongeveer hetzelfde klinkt als de Vox V847 en V848 die het ding modelleert.

Mij bevalt het wel. Maar dat is mss ook grotendeels omdat je het bereik enzo kan instellen.
Ik vind het alleen een crime om dat ding goed in de patch te zetten (ik wil de wah in eerste instantie uit hebben). Maar er zijn nog wel een paar dingen die niet werken zoals het moet.

Maar ik ben geen fervent wah gebruiker of liefhebber. Ik heb in het verleden alleen een Morley Wah en Fuzz/Wah gehad. Nu ook een Wau Wau.

piezo
16 april 2005, 19:40
Hallo,

Ik weet dat een aantal hier de Tonelab SE heeft. Hoe is het WAH effect? Klinkt dat goed genoeg om mijn losse wah weg te doen??

Dat hangt er een beetje van af wat voor andere wah je hebt. De Tonelab klinkt best overtuigend naar een Vox wah, maar de Vox wah vind ik een beetje liefjes .
Toevallig heb ik 2 dagen geleden ook een vergelijking van een aantal stompbox wahpedalen gedaan: crybaby, vox, picture RMC en RMC2
- Vox heeft een mooie egale sweep maar wel een beetje lief
- Crybaby (gebruik ik zelf ook) lekker fel voor wackawacka kwaak
- picture RMC biedt een zeer goede combinatie van het beste van de bovenstaande 2
- RMC 2 is goed regelbaar maar ik heb die niet goed vergelijkend uitgetest

qwertyuiop
17 april 2005, 09:52
persoonlijk vindt ik alles aan de tonelab goed; zeker met speakersim uit over een buizenversterker; top! maarrrr...de wah is zo ongeveer het enige aan de tonelab waar ik niet dol op ben, m'n crybaby vindt ik lekkerder...
zoals gewoonlijk is dit wel een beetje een kwestie van smaak; de een vindt de vox-wahs lekker en de ander heeft liever een crybaby...
voordeel van de wahs van de tonelab is wel dat je 'm kunt instellen; dus uiteindelijk zou je er een aardig geluid uit moeten kunnen halen :???:
Mijn grootste probleem met de wah van de tonelab is dat het het originele geluid nogal lijkt aan te tasten; heb je een lekkere scheur met een fijne gemodelleerde vox + tubescreamer, zodra je de wah erbij aanschakelt blijft er te weinig van het originele geluid over.... die wah vreet je geluid op zal ik maar zeggen. ik gebruik 'm dus niet.

harrie-beton
17 april 2005, 10:08
een wah is misschien een lastig ding om te modellen. De wah in de podxt is ook niet zo goed als een Morley Bad Horsie. Iets minder hoog en iets minder laag qua filter. Hij doet het wel goed genoeg vandaar dat ik mn wah heb verkocht en alles op de pod bedien.

picasso, gewoon proberen

pikasso
17 april 2005, 13:36
dank allemaal.

Ik gebruik nu mijn wah niet zo heel spectaculair veel, wellicht dat ik hem binnenkort dan maar in de verkoop gooi..

harrie-beton
19 april 2005, 16:26
prive mail lukt niet dus:

het makkelijkst is dat we afspreken ergens een uurtje en dat jij gaat spelen.
Onze oefenruimte is 24 7 beschikbaar - say the word

ShaQ
20 april 2005, 00:36
Ik heb naast de wah op mijn SE ook nog een crybaby 535 Q. Om eerlijk te zijn vind ik beide wah's erg goed. Op de meeste modelers, multi effectpedalen etc. vind ik de wah altijd te weinig bereik hebben op de SE is dat niet zo.

pikasso
21 april 2005, 17:03
prive mail lukt niet dus:

het makkelijkst is dat we afspreken ergens een uurtje en dat jij gaat spelen.
Onze oefenruimte is 24 7 beschikbaar - say the word

Dat is goed. Ik voeg je wel ff toe op msn. spreken we daar wel wat af. ok?

harrie-beton
22 april 2005, 09:48
ok, ben vandaag wel online denk. heb het druk de laatste tijd