PDA

View Full Version : Gisteravond amp-hartaanval gehad!



Bins
16 april 2005, 11:21
Tiggedy-test

EmgMaster
16 april 2005, 11:22
typ dan

Bins
16 april 2005, 11:22
Gisteravond een optreden gehad als voorprogramma van een "grote" band (in onze scene wel iig) en tevens een van mijn favorieten. Volle bak dus, wij hard aant beuken, niks aan de hand... Beetje onstabiel podium wel... KLEDDER! toen lag mn amp ineens op de grond, was van mn cab gevallen (vraag niet hoe, waarschijnlijki gewoon eraf "gewiebeld"). Ik helemaal in de stress natuurlijk, belangrijke show, geen backup... Drama dus.
Maar goed, alle lampen branden nog, en ik zag de buizen ook nog gloeien, dus ik zet me amp weer recht, en net op tijd voor mn solo was ik er weer bij. Echt rockster haha. De show gewoon af kunnen maken.

De geluidsman zei achteraf wel dat mn amp na de val een brom erin had. Ik hoop dat dit gewoon de eindbuizen zijn.

Zegt wel iets over de kwaliteit van mesa dat je na een val van anderhalve meter nog steeds gewoon je set ermee af kan maken :)

ieme
16 april 2005, 11:55
Welke "grote band" als ik vragen mag?

ieme

Bins
16 april 2005, 12:14
Venerea uit Zweden.

Negative K3 fan
16 april 2005, 14:37
das niet de minste band nee


maar heb je die brom zelf ook al gehoord en wat voor mesa heb je?

Bins
16 april 2005, 14:54
Tis een .50+
Ik heb de brom zelf niet gehoord, maar het is dan ook nogal herrie op het podium bij ons ;)
Ik ga morgen ff checken of alles nog ok is.

p.s. Vet dat je Venerea kent, had ik niet verwacht.

Negative K3 fan
16 april 2005, 15:01
uhm ik ken de muziek zeker niet, hou niet van punk enzo, maar ze zijn otch wel vrij bekend geloof ik.

doncker
16 april 2005, 16:20
Bins,

Hopen dat je amp vrij goedkoop terug gemaakt kan worden. Kga deze avond venerea zien, waren ze goed ?

Cool voor jullie dat je met venerea mag spelen.

Bins
16 april 2005, 16:44
Hell Yeah! Ze waren fantastisch!
1 van de weinige punkbands die met een goeie (dwz hard en snel) plaat komt ipv die pussy sell-out shit. Ze speelde ook veel gouwe ouwe, als je hard genoeg schreeuwt, dan spelen ze het wel.
Coole gasten ook, nog om 2.30 "frikandel specials" met ze staan eten :)

groovyB3
16 april 2005, 18:07
Zegt wel iets over de kwaliteit van mesa dat je na een val van anderhalve meter nog steeds gewoon je set ermee af kan maken :)

Of het zegt wel iets over de sound van Mesa, dat ze na een val van anderhalve meter nog steeds zo kut klinken :razz: :-D

Maar je hebt er inderdaad erg geluk mee gehad. Vergis je niet, een buizenbak is duurzamer dan je zou denken :)

AART
16 april 2005, 19:45
de gast waar ik mijn ex_SL-X ooit van gekocht heb vertelde me toen een verhaal van iemand die een Sl-X(niet degene die ik kocht, hoop ik) van een podium uit zijn handen had laten vallen(2,5 m) die het daarna nog gewoon prima deed.

Gelukkig heeft peavey ook die reputatie 8-)

Wormaap
16 april 2005, 20:16
Over Peavey heb ik ook een keer een verhaal gelezen. Gast was gecrasht met z'n auto, 5150 top door de voorruit gelanceerd en 30 meter verderop teruggevonden, 5150 4x12cab had het dak ondersteund, anders was de gast geplet geweest. Later ingestoken en nog geen lamp hoeven vervangen, maar gewoon ermee gespeeld :-D
Stond op harmony central bij de reviews geloof ik :)

Bigfoot414
16 april 2005, 21:08
Met mn Kitty Hawk uit '83 heb ik ook ziets meegemaakt.

Ik moest em ff verhuizen van het huis van een maat van me naar de oefenruimte. Klein kilometertje lopen.
Amp op een plank met wieltjes gezet en rijden maar.
Maar op een hobbelige weg flikkerde het hele zaakje om, best harde dreun op zich.
's Avonds nog mee geoefend, niks aan de hand. alles deed het nog gewoon :D

zjanke
16 april 2005, 21:40
Prima bakje zo'n kitty hawk. Ik heb ooit een complete band naar boven moeten takelen (de apparatuur dan toch 8) ) met zo'n handtakelliftje van een of ander verhuurbedrijf. Toen de kitty (welin een flightcase) bijna boven was (2,5 meter) brak de kabel van de lift en de complete arm met bak met versterker-inflightcase-inhoud) ging tegen de vlakte. Gitarist over de flos, maar stroom erop en gewoon gaan.

Bins
16 april 2005, 22:21
Prima bakje zo'n kitty hawk. Ik heb ooit een complete band naar boven moeten takelen (de apparatuur dan toch 8) ) met zo'n handtakelliftje van een of ander verhuurbedrijf. Toen de kitty (welin een flightcase) bijna boven was (2,5 meter) brak de kabel van de lift en de complete arm met bak met versterker-inflightcase-inhoud) ging tegen de vlakte. Gitarist over de flos, maar stroom erop en gewoon gaan.


:o :o :o !!!
Das pas een bikkel amp

Kasper
17 april 2005, 16:34
p.s. Vet dat je Venerea kent, had ik niet verwacht.

Venerea is inderdaad nog redelijk bekend. Hier in België zie ik ze ook regelmatig op affiche's staan. Ik heb ze geloof ik ook eens life gezien, was best wel te pruimen, maar dat was ook wel al enkele jaren terug.

Ze komen volgende week hier ook weer in de buurt geloof ik.

axtion henk
26 april 2005, 00:21
venerea?? bestaat nog steeds dan???? heb ze zo'n 10 jaar terug nog es gezien in heerenveen. in welke band speel jij dan?? punkrock neem ik aan.

Bins
26 april 2005, 11:48
Drunktank (zie sig.)

Het gaat trouwens nog helemaal goed met mn amp, pak van me hart :)

strattie
26 april 2005, 18:08
jaja gebouwd als een tank die calibers.

heb er zelf ook en :-D