PDA

View Full Version : voorversterker in gitaar



B_FORCE
4 augustus 2002, 22:57
hallo, ik wil graag een voorversterkertje in mij gitaar bouwen (voor wat extra punch,ik maak hem dus passief) in het boek de gitaar staat daar een klein schematje van in, maar ik wil er meer over weyten, weet iemand een site waar ik dat kan vinden.

vinni
4 augustus 2002, 23:05
Je bedoeld waarschijnlijk "ik maak 'm actief"...tja....EMG heeft een aardig pre-amp...instelbare boost toch + 20DB...in ocmbinatie met de diversie actieve toonregelingen van EMG moet dat aan jou wensen voldoen.

Groet,
Vinni

B_FORCE
4 augustus 2002, 23:09
Op 2002-08-04 23:05, schreef vinni:
Je bedoeld waarschijnlijk "ik maak 'm actief"...tja....EMG heeft een aardig pre-amp...instelbare boost toch + 20DB...in ocmbinatie met de diversie actieve toonregelingen van EMG moet dat aan jou wensen voldoen.

Groet,
Vinni


nou, ik wil dus zelf een voorversterkertje maken (net zoals zelf een amp maken).
Ze beschrijven dit in de gitaar met een printplaatje en de benodigdheden, maar ikwil er meer info over hebben (ervaringen, mogelijkheden etc.)

Tuur
5 augustus 2002, 12:44
http://www.montagar.com/~patj/gindex.htm

B_FORCE
5 augustus 2002, 14:12
kijk das al een stuk beter, iemand nog andere sites??

B_FORCE
8 augustus 2002, 20:25
niemand meer???

Stitch
24 januari 2003, 11:40
He B-Force, kan je dat niet ff inscannen?

Swan
24 januari 2003, 11:51
je kan ook passieve elementen gebruiken met een voorversterker

Negative K3 fan
24 januari 2003, 12:12
Je wilt dus actief gaan ipv passief. In dat gitaar boek staat een heel leuk voorbeeld, maar daar heb je dus wel een 9 volt adapter voor nodig als het goed is.

sickpunk
24 januari 2003, 14:05
ik heb dat ding gebouwd(met hulp van me pa, die kan beter solderen...:wink:) heb hem alleen nooit in m'n gitaar gezet... heb wel me tremmelo veren eruit gehaald... maar heb hem er nooit ingezet... waraom wee ik eigenlijk niet.. komt nog wel een X.. maar het is nie duur... en valt best wel mee om te bouwen....eigenlijk best wel simpel

Stitch
30 januari 2003, 12:41
heb jem met regelbare gain gebouwd? Zoja, kan je ff schemaatje laten zien?

gaan met die banaan
30 januari 2003, 14:11
Is ni moeilijk. En die 9V adaptor kan je gewoon vervangen door een batterij van 9V he. Die bestaan weet je wel...