PDA

View Full Version : DOD Death Metal, Boss MetalZone of Zoom Trimetal ???



idono
4 augustus 2002, 18:46
Hey,
Ik wil een nieuw metal pedaal kopen, nou ben ik aan het twijfelen tussen 3 pedalen:

- DOD Death Metal
- Boss Metal Zone
- Zoom Trimetal

Welke kan ik volgens jullie het beste kopen.

Thanx

Noctiis
4 augustus 2002, 19:50
die bovenste valt zoiezo al af als je het mij vraagd. Die onderste heb ik nog nooit geprobeerd maar is volgens mij meer gericht op numetal-ish muziek (veel laag enzo)

The Dude
4 augustus 2002, 20:11
Tenzij het jou bedoeling is de Nu-Metal achtige kant op te gaan, dan moet je echt eens de Boss Mega Distortion uitproberen. Da's een echte aanrader. En anders dan weet ik het ook niet meer.

Noctiis
4 augustus 2002, 20:20
maarja wie wil er nou de numetal kant op :grin: (sorry Ditmar geintje tussendoor hehe)

dungekste
4 augustus 2002, 20:54
Er gaat natuurlijk niks boven een buizen scheur, maar de DOD heb ik een keer gebrobeerd en vond hem erg modderig klinken. De Zoom ken ik alleen van horen zeggen. Schijnt een aardig pedaal te zijn, maar ik zou toch voor de metal zone gaan en dan in combinatie met een Boss EQ pedaal.

idono
5 augustus 2002, 19:04
Nou meer mensen een mening ???

Greetz Idono

Lacrymosa
6 augustus 2002, 09:19
De metal zone is op zich een heel vet pedaal, alleen is et niet echt veelzijdig kwa stijlen.
Binnen 1 stijl (stijl van geluid, niet perse muziek dus) is ie wel veelzijdig door zn uitgebreide EQ.
Het enige dat ik et op aan te merken heb is dat ie bij meerdere noten tegelijk wel is wil verzuipen, wat echt een zeer fijn effect is met power chords.

Je kan er ook extreem brute Nu-metal sounds uit halen, maar een jaren 80 Judas Priest scheur trekt ie ook.

Ik vin et zeker waar voor je geld

CheerS!!

idono
6 augustus 2002, 10:23
Nou ik denk dan dat ik toch voor de metalzone gaat.

Thanx

Greetz Henk

Lacrymosa
6 augustus 2002, 12:53
Let alleen wel op dat de metalzone kwa instellen nog lastig is.
Hij is et meest effectief in het in het midden gebied (van de knopjes)

CheerS!!

bunited
6 augustus 2002, 12:53
Heb je al eens gedacht aan de Guyatone MM-X METAL MONSTER?? Op de site kun je stukjes luisteren en hij klinkt wel erg vet.

http://www.guyatone.com/flip/mm-x.html