PDA

View Full Version : Expressionpedaal inschakelen bij G-major??!!



BurnsBM
15 april 2005, 21:10
Ik heb een tijdje een TC electronics G-major en na wat probleempjes (ook wat gebreken aan de versterker, inmidels allemaal verholpen) ben ik nu bij het volgende hoofdstuk aanbeland: Ik wil het exprssionpedaal aansluiten en gebruiken als volumepedaal om het volume van de solo's wat te boosten.
Ik lees dan braaf de gebruiksaanwijzing, de G-major herkent dan ook vervolgens het pedaal en dan loop ik vast. Heeft iemand ervaring met het instellen van het expressionpedaal als volumepedaal en een G-major. Ik hoop het want er zit nu toch wel erg veel tijd in het installeren (en het lukt me voor de rest best wel aardig)!!

Misschien kan iemand mij hierbij helpen? :???: :???: :-?

qwertyuiop
16 april 2005, 09:09
om je in ieder geval even gerust te stellen; het kan wel! ik had een dergelijke instelling op mijn behringer 1010; door het pedaal in te trappen kon ik een 2 db preset-boost geven aan elke preset. verdomd handig. Die instelling is er nu uit omdat....?
in ieder geval ga ik die instelling voor dat pedaal ook weer instellen; dus als ik uitgevonden heb hoe dat ook al weer moest, zal ik het laten weten.

lennartengel
16 april 2005, 15:56
Wil je een volumepedaal of een solo boost?

Als je een volume pedaal wilt kan je er een expressie inprikken via midi of de daarvoor toegewezen poort op de g-major en die eenvoudigweg toewijzen aan de global in-level.

Een soloboost kan je inschakelen met een cc commando, die zet je preset level dan automatisch op 0db. Dan moet je er echter wel voor zorgen dat je preset level zonder boost lager is dan 0db, anders gebeurd er niet veel.

Succes

InternEd
16 april 2005, 17:18
Als je een volume pedaal wilt kan je er een expressie inprikken via midi of de daarvoor toegewezen poort op de g-major en die eenvoudigweg toewijzen aan de global in-level.

Of aan je global out level.

Groeten, Ed.

BurnsBM
16 april 2005, 17:29
Thanks voor de reacties,

Ik was ook al zover dat ik det level op -06 had staan. Maar ik loop dus ook precies vast op dat cc commando, wat moet ik daar dan invullen toch gewoon de patch van het geluid waarop ik die soloboost wil????

BurnsBM
16 april 2005, 17:29
Thanks voor de reacties,

Ik was ook al zover dat ik det level op -06 had staan. Maar ik loop dus ook precies vast op dat cc commando, wat moet ik daar dan invullen toch gewoon de patch van het geluid waarop ik die soloboost wil????

qwertyuiop
16 april 2005, 21:21
ik heb ff snel gekeken (maar kan het niet daadwerkelijk checken want m'n voetpedaal staat in de oefenruimte...)
je moet in het mod-menu zijn. Daar kun je aan verschillende (o.a. presetboost) zaken een CC nummer koppelen. volgens mij moet je bij presetboost het CC nummer zetten wat door je pedaal uitgezonden wordt.
dus als je pedaal op CC 14 werkt, zet je bij presetboost ook CC 14.
en kijk ook ff bij het "draadje" (zo noemen ze dat hier geloof ik) van FAQ bovenaan dit forum (rackgear)
wellicht dat je daar ook wat wijzer van wordt.

succes!

BurnsBM
18 april 2005, 16:23
Ik snap er helemaal niets meer van! Ik doe alles zoals jullie zeggen en zoals de handleiding me zegt. Ik zal zxeggen wat ik doe:

1) Heb het expressiopedaal aangesloten op de G-major op de ingang external controller (is een Roland EV-5)
2) zet bij all levels het volume op -6
3) Ik ga naar de MOD funcite en zet alles binnen deze funcite op off
4) Ik ga naar PresetBoost, en zet via de learning functie zie ik dat de G-amjor de external controller herkent.
5) De preset Boost springt op pedal en ik STORE het zootje. Hier ga ik denk dat fout in want ik moet toch een cc nummer toekennen aan de G-major. Maar waar moet ik dat dan doen? Bij de Mod 1-4, en zo ja welke dan. Want ook dit heb ik geprobreerd???

Het ozu ook nog kunnen dat het expressiopedaal niet opltinaal werkt, maar ik heb hem van 0 naar 10 en weer terug gedraait zonder resultaat!! Ik ben echt ff de weg kwijt op het apparaat, misschien dat nu alles wat duuidelijker wordt om de vraag nog eens te beantwoorden.

wel super bedankt voor de reacties (en Question en Ask was sowieso interessant te lezen).

Kan iemand mij nog helpen??? :???:

BurnsBM
18 april 2005, 16:24
Ik snap er helemaal niets meer van! Ik doe alles zoals jullie zeggen en zoals de handleiding me zegt. Ik zal zxeggen wat ik doe:

1) Heb het expressiopedaal aangesloten op de G-major op de ingang external controller (is een Roland EV-5)
2) zet bij all levels het volume op -6
3) Ik ga naar de MOD funcite en zet alles binnen deze funcite op off
4) Ik ga naar PresetBoost, en zet via de learning functie zie ik dat de G-amjor de external controller herkent.
5) De preset Boost springt op pedal en ik STORE het zootje. Hier ga ik denk dat fout in want ik moet toch een cc nummer toekennen aan de G-major. Maar waar moet ik dat dan doen? Bij de Mod 1-4, en zo ja welke dan. Want ook dit heb ik geprobreerd???

Het ozu ook nog kunnen dat het expressiopedaal niet opltinaal werkt, maar ik heb hem van 0 naar 10 en weer terug gedraait zonder resultaat!! Ik ben echt ff de weg kwijt op het apparaat, misschien dat nu alles wat duuidelijker wordt om de vraag nog eens te beantwoorden.

wel super bedankt voor de reacties (en Question en Ask was sowieso interessant te lezen).

Kan iemand mij nog helpen??? :???:

BurnsBM
18 april 2005, 16:24
Ik snap er helemaal niets meer van! Ik doe alles zoals jullie zeggen en zoals de handleiding me zegt. Ik zal zxeggen wat ik doe:

1) Heb het expressiopedaal aangesloten op de G-major op de ingang external controller (is een Roland EV-5)
2) zet bij all levels het volume op -6
3) Ik ga naar de MOD funcite en zet alles binnen deze funcite op off
4) Ik ga naar PresetBoost, en zet via de learning functie zie ik dat de G-amjor de external controller herkent.
5) De preset Boost springt op pedal en ik STORE het zootje. Hier ga ik denk dat fout in want ik moet toch een cc nummer toekennen aan de G-major. Maar waar moet ik dat dan doen? Bij de Mod 1-4, en zo ja welke dan. Want ook dit heb ik geprobreerd???

Het ozu ook nog kunnen dat het expressiopedaal niet opltinaal werkt, maar ik heb hem van 0 naar 10 en weer terug gedraait zonder resultaat!! Ik ben echt ff de weg kwijt op het apparaat, misschien dat nu alles wat duuidelijker wordt om de vraag nog eens te beantwoorden.

wel super bedankt voor de reacties (en Question en Ask was sowieso interessant te lezen).

Kan iemand mij nog helpen??? :???:

BurnsBM
18 april 2005, 16:25
Ik snap er helemaal niets meer van! Ik doe alles zoals jullie zeggen en zoals de handleiding me zegt. Ik zal zxeggen wat ik doe:

1) Heb het expressiopedaal aangesloten op de G-major op de ingang external controller (is een Roland EV-5)
2) zet bij all levels het volume op -6
3) Ik ga naar de MOD funcite en zet alles binnen deze funcite op off
4) Ik ga naar PresetBoost, en zet via de learning functie zie ik dat de G-amjor de external controller herkent.
5) De preset Boost springt op pedal en ik STORE het zootje. Hier ga ik denk dat fout in want ik moet toch een cc nummer toekennen aan de G-major. Maar waar moet ik dat dan doen? Bij de Mod 1-4, en zo ja welke dan. Want ook dit heb ik geprobreerd???

Het ozu ook nog kunnen dat het expressiopedaal niet opltinaal werkt, maar ik heb hem van 0 naar 10 en weer terug gedraait zonder resultaat!! Ik ben echt ff de weg kwijt op het apparaat, misschien dat nu alles wat duuidelijker wordt om de vraag nog eens te beantwoorden.

wel super bedankt voor de reacties (en Question en Ask was sowieso interessant te lezen).

Kan iemand mij nog helpen??? :???:

BurnsBM
18 april 2005, 16:26
Ik snap er helemaal niets meer van! Ik doe alles zoals jullie zeggen en zoals de handleiding me zegt. Ik zal zxeggen wat ik doe:

1) Heb het expressiopedaal aangesloten op de G-major op de ingang external controller (is een Roland EV-5)
2) zet bij all levels het volume op -6
3) Ik ga naar de MOD funcite en zet alles binnen deze funcite op off
4) Ik ga naar PresetBoost, en zet via de learning functie zie ik dat de G-amjor de external controller herkent.
5) De preset Boost springt op pedal en ik STORE het zootje. Hier ga ik denk dat fout in want ik moet toch een cc nummer toekennen aan de G-major. Maar waar moet ik dat dan doen? Bij de Mod 1-4, en zo ja welke dan. Want ook dit heb ik geprobreerd???

Het ozu ook nog kunnen dat het expressiopedaal niet opltinaal werkt, maar ik heb hem van 0 naar 10 en weer terug gedraait zonder resultaat!! Ik ben echt ff de weg kwijt op het apparaat, misschien dat nu alles wat duuidelijker wordt om de vraag nog eens te beantwoorden.

wel super bedankt voor de reacties (en Question en Ask was sowieso interessant te lezen).

Kan iemand mij nog helpen??? :???:

BurnsBM
18 april 2005, 16:27
Sorry, maar computer/site/internet werk beetje labiel, kan ik de overige posts wel weghalen??

Dick Wolkendeck
19 april 2005, 12:42
Hoi, ik sluit het de EV5 expressiepedaal aan op mijn boss FC50 (werkt dan als controller 16), dat werkt prima, dus niet direct in de g-major. Misschien werken de tips nu wel.

groet Christiaan.

BurnsBM
19 april 2005, 15:17
tja, maar ik heb geen enkele ingang op mijn engl Z12. Dus kan 'm niet via de midi ocntroller aansluiten. Ik snap er echt niets van.

BurnsBM
19 april 2005, 16:05
HET IS ME GELUKT!!!!!eindelijk, heb een ander veranderd in de mimi functie, dus daar zat de fout.

Thanx voor de reacties!

gengar
22 april 2005, 15:17
ik heb even je mail gelezen en ben benieuwd hoe je het nou gedaan hebt dan. Volgens mij zijn er namelijk een aantal tips gegeven die helemaal niet kunnen.
Je hebt een g major en een z-12, dan kun je geen cc zenden, wel pc's. Die functie zit er nou eenmaal niet op bij een z-12 tenzij ik helemaal gek ben.
Volgens mij is het ook nog eens zo dat je niet wilt dat je begint met al je levels op -6 te zetten, om die vervolgens terug naar 0 kunnen boosten, omdat je dan heel de tijd met een geknepen signaal staat te werken, en dat wil je in principe niet. In principe is het volgens mij beter om gewoon met 0db te werken en dan je boost werkelijk te boosten, in plaats van een geknepen signaal niet meer te knijpen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb dus mijn boost functie van de versterker zelf daarvoor gebruikt, maar die mogelijkheid heb je misschien niet?
Op welke functie heb jij je pedaal nu gezet? Ikzelf heb het pedaal op een effect toegewezen wat in de loop zit.
gr. mario

gengar
22 april 2005, 15:17
ik heb even je mail gelezen en ben benieuwd hoe je het nou gedaan hebt dan. Volgens mij zijn er namelijk een aantal tips gegeven die helemaal niet kunnen.
Je hebt een g major en een z-12, dan kun je geen cc zenden, wel pc's. Die functie zit er nou eenmaal niet op bij een z-12 tenzij ik helemaal gek ben.
Volgens mij is het ook nog eens zo dat je niet wilt dat je begint met al je levels op -6 te zetten, om die vervolgens terug naar 0 kunnen boosten, omdat je dan heel de tijd met een geknepen signaal staat te werken, en dat wil je in principe niet. In principe is het volgens mij beter om gewoon met 0db te werken en dan je boost werkelijk te boosten, in plaats van een geknepen signaal niet meer te knijpen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb dus mijn boost functie van de versterker zelf daarvoor gebruikt, maar die mogelijkheid heb je misschien niet?
Op welke functie heb jij je pedaal nu gezet? Ikzelf heb het pedaal op een effect toegewezen wat in de loop zit.
gr. mario

BurnsBM
22 april 2005, 17:37
heb je net een mail gezonden:

Ik heb het pedaal/g-major nu zo ingesteld dat die op elke patch die ik gebruik als boostpedaal fungeert. Ik heb dus al mijn geluiden op -6 gezet, en idd worden deze dan geboost naar 0. Van dat geknepen geluid had ik alleen maar last toen ik nog met het violumepedaal FV-50 werkte. Nu ik met het expressiopedaal van Roland werk heb ik helemaal niet het gevoel dat het een geknepe zound is. Die boost functie heb ik ook op mijn versterker, maar ik heb geen Z-11 en kan het dus niet gebruiken (dat vind ik overigens geen probleem). Wat betreft de cc en pc's. Ik kan inderdaad geen effecten aan en uit zetten op dezelfde patch. Ik het het pedaal in de mid functie aangeduid als volume/expression. Waar ik mijn twijfels bij heb is het feit of ik bijvorbeeld op patch 1 het volumepedaal kan instellen als boostpedaal, en het pedaal op patch twee kan instellen als bijv. een choruspedaal etc. Dit zijn volgens mij dan cc's en dat kan ie dus niet verzenden.
Verder ben ik net in de wereld van de 19inch beland en is het voor mij dus nog veel uitzoeken. Zeker dat me opvalt dat ze in een aantal gitaarzaken van het woord cc en pc's nog nooit gehoord hebben.