PDA

View Full Version : Study in B minor (Fernando Sor)



AcousticFreak
15 april 2005, 20:27
De kracht van de eenvoud:


www.sjorsonline.nl/mp3/study.mp3


Gek genoeg ben ik bij het opnemen van een stuk zenuwachtiger dan bij een optreden... is wel een beetje te merken geloof ik, vooral met zo'n stuk als dit.

trouwens, IK WORD ER GEK VAN OM STEEDS ALLES 5 KEER TE MOETEN POSTEN VOORDAT HET LUKT!!! :o

delphiro
15 april 2005, 21:23
eerst het `voorbeeld' en dan posten wil wel eens werken maar krom is het wel ja :-?

mooi stuk, vooral bij 1'05 - 1'20.. erg mooi!.. die Sor kon best wel componeren (en dan noemt ie het nog een studie!). Ik vind het mooi gespeeld :dance: Commentaar zou wel zijn dat je zweeft met het tempo (in het begin komen de noten met het accent voor mijn gevoel telkens net even te laat .. alsof je je even voor moet bereiden om ze een accent te geven.. (speel je daar misschien met een vallende aanslag?) later herstel je dat en loopt het wel soepel.

meer opnames! :-D

AcousticFreak
15 april 2005, 21:32
De melodie hoort met vallende aanslag en de begeleiding tokkelend. Dat maakt het stuk juist zo tricky!

Bedankt voor je commentaar en ja, er komt nog meer :P

delphiro
15 april 2005, 22:09
dan is het toch de vallende aanslag die je vertraagd.. dat kostte mij ook zoveel moeite.. iedere keer die nagel die bleef haken of te laat inzette.. aaargh!

De `grap' van het vertragen is dat het heel mooi kan zijn maar als het `overdone' is dan is het weer niet mooi. Ik krijg bij mijn leraar hetzelfde commentaar. Hij vind dat ik wel mag vertragen als het a) maar muzikaal is en b) later weer ingehaald wordt (het stuk moet er niet langer of korter door worden). Heb je soms ook Eric Otte als leraar :-D


en ja, er komt nog meer
mooi zo.. het is leuk om er naar te luisteren :noob: en het mag hier ook best wel wat akoestischer / klassiek worden.. het lijkt wel of niemand akoestisch speelt of dat akoestische spelers digibeet zijn :-?

AcousticFreak
15 april 2005, 22:22
Tja.. klassiek is niet echt cool he? :roll:

Nou ja.. dan maar niet cool zijn!! :wink: Ik eet liever witlof dan een Big Mac 8-)

Ik denk dat ik het nu wel redelijk voor elkaar heb met m'n mini studiootje. Het komt natuurlijk niet in de buurt van een profstudio.. maar ach.. its's fun!

Negative K3 fan
15 april 2005, 22:24
deze heb ik volgens mij ook al eens gepost hier op gitaarforum.

jouwe is zeker beter opgenomen!!!1 alleen de timing is te los, maar daar wordt al genoeg over gepraat zie ik.


een heel mooi nummer trouwens!

VHsologitarist
16 april 2005, 11:19
goed gedaan klinkt mooi.
Ik hou wel van Fernando Sor, hij componeerde een groot deel toen hij in het leger zat en je hoort duidelijk zijn emoties.
8-)

Harald
16 april 2005, 16:05
Leuk, en inderdaad, de timing mag beter, maar wel lui laten bij dit stuk lijkt me.

Kunnen bij dit soort stukken misschien volledige gegevens vermeld worden.. opus huppeldehup moderato in Y of zo, die man schreef zo veel etudes... Als ik dan weer eens mijn klassieke wil oppakken weet ik tenminste wat ik zoek.

AcousticFreak
16 april 2005, 18:35
@ VH

Kijk.. dat soort achtergronden weet ik dan weer niet :P

@ Harald

Het heet zoals het topic zegt 'Study in B minor', meer weet ik echt niet :roll: Het zijn 2 leuke A4-tjes die ik van m'n docent kreeg toegeschoven.

Janne
16 april 2005, 18:39
Tja de timing is soms wat minder, maar dat weet je al :) . Wel een mooi geluid zeg.
Ik ken het stuk ook, misschien heb ik meer informatie, ik zal ns kijken of ik wat kan vinden.

Janne

delphiro
16 april 2005, 20:13
google:
http://www.learnhowtoplayguitar.com/sheetmusic/StudyBm_F.Sor.pdf

en eigen bladmuziek:
opus 35 nr.22

Harald
16 april 2005, 22:08
Bedankt Delphiro, dan heb ik hem hier in een boek!

Negative K3 fan
16 april 2005, 22:35
op mijn a4-tje heet het estidio 5 of 3.... uit een of ander boek, maar je hebt hem blijkbaar al.