PDA

View Full Version : Element Epi LP kapot?



oliver538
15 april 2005, 20:05
Ik heb een paar maanden geleden de elementen van m'n Epi LP vervangen met nieuwe Seymour Duncans.
Ze hebben het sindsdien altijd perfect gedaan (erg goeie sound !!), maar:

het halselement doet het niet meer. Tenminste, als ik de volumeknop opendraai hoor ik wel in de verte een geluidje, maar da's alles. Het brugelement doet het wel nog gewoon.

Ik heb de aarde nagekeken, maar die is nog goed aangesloten. Ik hoor ook geen ruis oid.
Enig idee wat dit kan zijn? Een los contactje misschien? Of is er meer aan de hand?

Mzzl,
Oliver

Kasper
15 april 2005, 20:37
Ik ben helemaal geen kenner, maar ik gok ook op een slecht contact.

BLOK182
15 april 2005, 20:47
Slecht contact / draadbreukje ofzo. Een element is een magneet,kan eigenlijk dus niks ècht aan kapot :)

Kasper
15 april 2005, 20:54
Jeij, goed gegokt 8-)

bazzieman
15 april 2005, 23:02
het kan misschien ook aan je elementen switch liggen!

bazzieman
15 april 2005, 23:04
het kan misschien ook aan je elementen switch liggen!

bert k
15 april 2005, 23:22
Dacht ik ook aan. Switch stuk, of anders de volumepot. Output is goed, anders zou je geen van beide elementen horen.

oliver538
16 april 2005, 10:38
Hmm,
switch stuk lijkt me eerlijk gezegd niet, want als ik de switch in de middenpositie zet (en dus beide elementen ingeschakeld zijn) hoor ik het halselement ook niet.

Volumepot zou het misschien wel eens kunnen zijn..

In ieder geval, ik ga 'm vandaag met een vriend uit elkaar schroeven, dan komen we er wel achter neem ik aan!

oliver538
16 april 2005, 10:39
Hmm,
switch stuk lijkt me eerlijk gezegd niet, want als ik de switch in de middenpositie zet (en dus beide elementen ingeschakeld zijn) hoor ik het halselement ook niet.

Volumepot zou het misschien wel eens kunnen zijn..

In ieder geval, ik ga 'm vandaag met een vriend uit elkaar schroeven, dan komen we er wel achter neem ik aan!

oliver538
26 april 2005, 19:18
Het heeft effe geduurd, maar het probleem bleek bij mezelf te liggen; of in ieder geval, mijn soldeerkunsten...

Het element maakte gewoon geen contact meer met de volumepot omdat ik er niet genoeg tin overheen gegooid had. Bij de Daan Smit in Maastricht hebben ze dit schoonheidfoutje even verholpen!

Koste me niks trouwens, goeie service!

oliver538
26 april 2005, 19:18
Het heeft effe geduurd, maar het probleem bleek bij mezelf te liggen; of in ieder geval, mijn soldeerkunsten...

Het element maakte gewoon geen contact meer met de volumepot omdat ik er niet genoeg tin overheen gegooid had. Bij de Daan Smit in Maastricht hebben ze dit schoonheidfoutje even verholpen!

Koste me niks trouwens, goeie service!

oliver538
26 april 2005, 19:19
Het heeft effe geduurd, maar het probleem bleek bij mezelf te liggen; of in ieder geval, mijn soldeerkunsten...

Het element maakte gewoon geen contact meer met de volumepot omdat ik er niet genoeg tin overheen gegooid had. Bij de Daan Smit in Maastricht hebben ze dit schoonheidfoutje even verholpen!

Koste me niks trouwens, goeie service!