PDA

View Full Version : ZZ Top in a box!!!



groovyB3
15 april 2005, 18:11
En wel in de vorm van de MagicFoot Soiled Dove gemaakt door Southphoenixdave, bekend van HC, Musictoyz en SixStringSoul

Tadaaaaa:
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0100.JPG

Dave zelf noemt het een dirty boost. En dat is het ook. :D

Dit komt al meer in de richting van wat ik zoek. Het pedaal produceert geluiden in de range van ZZ Top's La Grange en waar het ook erg goed in is zijn Black Crowes tonen. En dat is precies wat ik lekker vind. ;)

Simpele setup, 2 pots, volume en gain en een bright switch. Cleant heel lekker op met de volume pot.

Hij is een stuk beter dan de RX Overdriver die ik eerst had en dit is denk ik wel een blijvertje. Stuk vetter en bijna fuzz achtig. Wat ik nu nog erbij wil hebben is óf Remco's MigBoost óf een NVN DinoDrive. Ik kan een Dinodrive kopen voor 125 Euro, dus ik denk dat ik daarvoor zal gaan.

BartL
15 april 2005, 19:01
Nice One 8-)























dit is denk ik wel een blijvertje.
MWUHAHAHAAHA!! :seriousf:

Wormaap
15 april 2005, 19:03
Meesterlijke afwerking :-D
Feli ermee :)

groovyB3
15 april 2005, 19:13
Ja, ambachtelijk handgemaakt :D

Mitch
15 april 2005, 19:17
Shit, Bart is me voor met lachen om "dit is een blijvertje" :sneaky:

Nou ja, gefeliciteerd dan maar :D

Quink
15 april 2005, 19:25
Shit, Bart is me voor met lachen om "dit is een blijvertje" :sneaky:


Tsja, eigenlijk zou ik Bart nog ruim voor zijn geweest, maar ik moest zo hard lachen dat ik dat "OK" knopje maar bleef missen... :razz:

Maar, Sash, gefeliciteerd. Clipje misschien?
(Niet dat het heel erg boeit, maar wel een ontzettend lelijk pedaal trouwens).

Dirk_Hendrik
15 april 2005, 19:50
Meesterlijk voorbeeld van thuisknutselwerk waar het boetieklogo opgeplakt zit (niet dt ik mezelf beter zou vinden hoor :wink: ). Een klassiek geval van niets nieuws onder de zon.

Sorry voor de negatieve reactie maar met een paar weken rondbrowsen op ebay kom je 10-tallen van dit soort creaties tegen die allemaal claimen even waanzinnig, goed, anders en handgebouwd te zijn. Voor de één misschien te gek maar het wordt echt zooo saai. :roll: Wat moet dit werkje nou kosten?

Even opsommend:
Hammond 1590 behuizing met de switchcraft jacks halverwege. Dezelfe knoppen die iedereen gebruikt want die zijn boetiek, evenals die witte ring rond de schakelaar. Dat hoort ook bij een boetiekpedaal. De LED in een verchroomde ledhouder op een onlogische plaats. De toggle schakelaar op een plek die zo willekeurig is gekozen dat je em binne een paar repetities stuk hebt getrapt.... Geen ervaring met belettering dus even vlug met het handje (als Zvex het mag.....) zal ik nog even doorgaan? Schiet dan een foto van de binnenkant.

Nogmaals...
sorry :oops:

Quink
15 april 2005, 23:23
evenals die witte ring rond de schakelaar.

Nogmaals...
sorry :oops:

Hi Hi , vanaf het moment dat je die plastic ring spotte kon het ding ook niks goed meer doen, toch? :wink: Nog een geluk dat die LED niet blauw is. :-D

Maarrehh, vanwaar al dat ge-verontschuldig? :???: De waarheid mag toch wel gezegd worden? :wink:

Mithrandir
16 april 2005, 00:41
Wat heb je hier nou voor betaald sash? Wil wel ff soundsclips horen om te weten wat voor een vlees we in de kuip hebben natuurlijk.

groovyB3
16 april 2005, 01:52
@DH: Dave is puur een hobby bouwer en reclameert zijn pedalen niet van 'Mega Boutique! Geweldige Boost, Nieuwe FULLTONE!!!'. Het is ook een hele aardige gozer dus vandaar dat het pedaal gratis was. Totaal geen 'boutique arrogantie' zoals je bij veel bouwers wel tegenkomt.
Ik neem aan dat hij voor andere mensen hooguit de materiaalkosten rekent en er zelf verder geen winst op maakt.

Ik snap je standpunt totaal en heb ook steeds meer een hekel gekregen aan bouwers die allemaal hetzelfde doen.

Daarbij komt nog dat het pedaal gewoon lekker klinkt en erg dicht in de buurt komt van wat ik zoek. Namelijk een mega nasty geluid. ;)

jpb
16 april 2005, 07:16
Sash, waar speel je nu dan op (gitaar & amp)? Of gebruik je die pedalen voor je B3?

LordRiffenstein
16 april 2005, 12:22
Sorry voor de negatieve reactie maar met een paar weken rondbrowsen op ebay kom je 10-tallen van dit soort creaties tegen die allemaal claimen even waanzinnig, goed, anders en handgebouwd te zijn. Voor de één misschien te gek maar het wordt echt zooo saai. :roll: Wat moet dit werkje nou kosten?

DH,

je wordt ERG voorspelbaar, heb je last van bepaalde frustraties ivm pedalenbouwers of zo, je kan het blijkbaar niet laten om telkens op je soap box te kruipen en hetzelfde verhaaltje te doen. Ik begrijp wel wat je zegt maar moet dit elke keer opnieuw? Misschien moet je mensen gewoon een keertje laten genieten van hun nieuwste aanschaf, iedereen is nog altijd vrij te kopen wat hij wil en niemand verplicht je om toe te geven aan een of andere hype.

Ik wil ook nog ff een woordje kwijt over die zogenaamde boutique pedalen, als je de opsomming van DH even bekijkt (hij heeft helemaal gelijk trouwens) dan moet je haast concluderen dat wat we als boutique aanzien eigenlijk dat niet meer is, maar gewoon standaard want iedereen doet quasi hetzelfde.

Back on topic, klinkt interessant Sash, ZZ Top en Black Crowes sounds zijn zeker niet van de minsten :-D

Dirk_Hendrik
16 april 2005, 13:47
je wordt ERG voorspelbaar, heb je last van bepaalde frustraties ivm pedalenbouwers of zo, je kan het blijkbaar niet laten om telkens op je soap box te kruipen en hetzelfde verhaaltje te doen. Ik begrijp wel wat je zegt maar moet dit elke keer opnieuw? Misschien moet je mensen gewoon een keertje laten genieten van hun nieuwste aanschaf, iedereen is nog altijd vrij te kopen wat hij wil en niemand verplicht je om toe te geven aan een of andere hype.


Jep. Je hebt gelijk. Ik zal me in de toekomst inderdaad een beetje gaan inhouden. Begint inderdaad een beetje een stopwoordje te worden :oops:

Met 1 aantekening.
De nieuwe fulltone..... Alsjeblieft! Dat is nou net wat iedereen die thuis knutselt begint te beweren!

verder uit

groovyB3
16 april 2005, 14:54
Ik wil ook nog ff een woordje kwijt over die zogenaamde boutique pedalen, als je de opsomming van DH even bekijkt (hij heeft helemaal gelijk trouwens) dan moet je haast concluderen dat wat we als boutique aanzien eigenlijk dat niet meer is, maar gewoon standaard want iedereen doet quasi hetzelfde.


Indeed, maar dat neemt niet weg dat sommige van die pedalen gewoon mega klinken. Je moet wel weten waar je moet zoeken uiteraard.

@JPB: Ik heb nu 3 Strats en een Esquire en Luca's ouwe Bassman als amp. Ben langzamerhand weer een beetje alles aan het opbouwen. Hammond blijf ik er desondanks wel gewoon bij doen.

Kheb de Soiled Dove nog eens goed uitgeprobeerd en ben erachter gekomen dat ie het meest houdt van m'n Esquire en de Strat met PAF in de brug. Als ik de Esquire in open G zet, zet de gain op drie uur en volume rond een uur of 2 krijg ik exact het geluid wat je hoort in 'Remedy' van The Black Crowes. Met de Strat met die humbucker in de brug krijg ik in diezelfde setting een mega ZZ Top achtig geluid a la Tush en La Grange. Het is dus geen lieve overdrive, waar je bv. SRV geluiden uit zou kunnen halen.

Als je de switch naar de bright kant zeg, wat het een soort treble boost geeft en met een gewone Strat speelt is het zelfs mogelijk om Cream te spelen zonder dat het te schel wordt (zoals op Strange Brew).

Vanavond heb ik een optredentje dus dan kan ik em eens goed uitproberen.

Speeddemon
16 april 2005, 15:18
Met 1 aantekening.
De nieuwe fulltone..... Alsjeblieft! Dat is nou net wat iedereen die thuis knutselt begint te beweren!

verder uit
heb ik NOG NOOIT beweerd van mijn spul.
Ik zou niet eens willen... beetje zeggen dat je spul lijkt op dat van 1 van de grootste zelfingenomen arrogante klootzakken.

groovyB3
16 april 2005, 15:25
Speedy, Dirk beschuldigt je nergens van. Dat jij je aangesproken zegt ook wel wat denk ik.

Dirk_Hendrik
16 april 2005, 18:29
Speedy, Dirk beschuldigt je nergens van.

Klopt. No flame intended at any time.

Over fuller:
Er zijn en hoop voors en tegens op de man. De voornaamste blijft voor mij het Mine, mine, mine karaktrer op het moment dat iemand komt met iets logisch dat hij ook al een keer heeft gedaan Ik begin te geloven dat dat inherent is aan het Amerikaan zijn.
Een grote "voor" die je fuller niet mag ontzeggen is dat hij, na een start met min of meer een clone, dat ontwerp doorontwikkelt. Daarmee bedoel ik dus niet het tweaken aan het circuit maar het verbeteren van betrouwbaarheid, stevigheid alsmede het effect terugbrengen tot essentie. Vergeet niet dat het anno 2005 gemakkelijk praten is over wat er wel en niet goed is maar dat de man een jaar of 15 geleden is begonnen met het fenomeen boetiek. Met en bouwmethode die bijna standaard is geworden (onder meer door invloed van GGG, wat ik erg waardeer) zul je mijn inziens dus nooit de nieuwe Fulltone kunnen worden. Iets dat ik bijvoorbeeld bij keith (Bigtone MB) wél zag gebeuren.

Dirk_Hendrik
16 april 2005, 18:34
Maarrehh, vanwaar al dat ge-verontschuldig? :???: De waarheid mag toch wel gezegd worden? :wink:

Jawel. Alléén is het punt dat ik maak niet echt gepast in deze thread en is het dus niet zo aardig.

@ Sash,
Dat deze jongen niet beweert de nieuwe Fuller te zijn is mooi. Dat was niet waar ik op doelde. Er zijn te veel van dit soort projecten die wel als "beter" worden geadverteerd.

Mitch
16 april 2005, 19:19
http://www.sistertotherain.com/pictures/20020708/auntjackie2.jpg





Zo.


Het werd ineens zó serieus, ik dacht: ik breek 't effe open.

Speeddemon
16 april 2005, 19:25
Speedy, Dirk beschuldigt je nergens van. Dat jij je aangesproken zegt ook wel wat denk ik.
nee, DH zegt '...iedereen beweert...' en ik zeg 'nou ikke niet'.
Ik heb al genoeg te stellen met een handjevol losers op HCFX, maar mijn gedachte is dan "als die MiG*Boost zo'n lamme kloon is, dan koop je toch lekker een DOD 250 voor de helft van 't geld".

Maar ja, blijkbaar doe ik iets goeds als 2 man hun greybox 250 al hebben verkocht na aanschaf van de MiG*Boost en Yoeri's Myclone clipje spreekt ook voor zichzelf denk ik.

En ik hanteer gewoon niet zulke prijzen als Mike Fuller.

jorrit
20 april 2005, 14:27
nee maar je maakt wel goed werkende pedalen!

je tb/tm box werkt uitstekend en ziet er goed uit. solderen doe je vaker aan het nette soldeer werk te zien. Heb al een boel mensen gehad die me vroegen wat dat groene glitterende doosje op mn board nou was :-D

jpb
20 april 2005, 15:23
Wie is toch die Fuller???? :-? :-? :-?

Sash, als je bij het Remedy-geluid in de buurt komt dan heb je wel wat in handen; lukt dat wel met een fender door een bassman of komt dat door die 4x8" speakers?. Op een of andere manier denk ik altijd dat 'ie (Rich?) met een SG door een Matchless speelt; tenminste daar klinkt het zo naar.

Robbert
20 april 2005, 15:32
Wie is toch die Fuller???? :-? :-? :-?

Serieus? Mike Fuller.. Fulltone, Mike "don't fuck with me or I'll sue y'all" Fuller...

jpb
20 april 2005, 15:47
Wie is toch die Fuller???? :-? :-? :-?

Serieus? Mike Fuller.. Fulltone, Mike "don't fuck with me or I'll sue y'all" Fuller...
:wink:

Mitch
21 april 2005, 00:04
We hebben een "I"
We hebben een "R"
We hebben een "O"
We hebben een "N"
We hebben een "I"
We hebben een "E"

"I-R-O-N-I-E !"

:D

marc_o
21 april 2005, 10:40
Wanneer ging Sash dat pedaaltje nu weer verkopen?
:)

Mark S
21 april 2005, 10:48
Die heeft hij allang alweer verkocht man, wel bij de les blijven hè..