PDA

View Full Version : Welke BuizenAmp?



Lacrymosa
4 augustus 2002, 16:51
Ik ga binnenkort ff wat amps checken, want ik heb heel mn vakantie weer opgeofferd om te werken (tja.....werken....nix zeggen alhambra)

Maar hij moet zowiezo clean mooi klinken, dus ik zat te twijfelen tussen:
Koch Multitone, Engl Sovereign, Rivera (30 watt combo), Mesa Nomad.

Welke is nou et beste geschikt voor jazz en welke et beste voor metal (met metal bedoel ik: Malmsteen, Dream Theater, InFlames, Iron Maiden etc. Dus geen Drop Z ongein)

Ik heb al een paar keer op die multitone gespeeld en ik von em clean echt super klinken, nou heb ik em nog niet ecjt grondig uit getest dus ik heb nog niet et distortion kanaal van alle kanten kunnen testen, maar op et eerste gehoor beviel et me wel.

Hoe zijn die andere?
En welke winkel kan ik ze naast mekaar horen?
en is er nog een Nomad te krijgen voor 1600 euro?

BVD

CheerS!!

JV
4 augustus 2002, 17:11
voor de distortions die jij wilt is de koch heel erg geschikt. en gelukkig voor jou is hij bij de distortions die je niet wilt minder :wink:

BLOK182
4 augustus 2002, 18:08
Vorige week stond er nog een Mesa Nomad 55 voor 1599 (die andere staat nu in Venlo :wink:
Persoonlijk vind ik de Rivera niezo geweldig, wel mooi clean, maar hij was niet zo uitgebreid en aangezien er ook nog van die push & pull draaiknoppen opzitten vond ik hem niet zo geweldig. De Engl, de Koch en de Mesa zijn alledrie goeie versterkers met goed clean en scheur, dus ik als jou was zou ik gewoon naar Feedback Rotterdam (stond nog een Mesa) karren hoeveel het een #$*& zaak is.

P
4 augustus 2002, 20:27
Check ook ff Trace Elliot buizenamps. Die hebben zo'n beetje 'the best of all worlds' wat distortion clean crunch etc.

Ik heb er zelf ook een.

FragDaddy
4 augustus 2002, 21:59
De Marshall DSL reeks schijnt nog een aardig goed clean te hebben :smile:

Lacrymosa
4 augustus 2002, 22:47
Marshall????
Voor jazz?

CheerS!!

FragDaddy
4 augustus 2002, 23:27
Ja? kan dat niet dan? ik heb in de handleiding van Marshall nooit zien staan "niet geschikt voor Jazz".

BluesJR
5 augustus 2002, 00:26
Wie bepaald welke versterker 'goed' is voor een bepaalde muzieksoort?
Jazz met een Mesa/Boogie lijkt me namelijk ook wel heel vet. Stel je voor: Carlos Santana die jazz speelt... tering..ziekelijk.

Ga niet af op sounds die ergens bij horen. Fix een geluid wat je lekker vindt. Satriani en Vai kunnen blues spelen op een Ibanez met Dimarzio's erin... en ik heb nog nooit iemand horen klagen dat het geen goed geluid is....integendeel.

Lacrymosa
5 augustus 2002, 09:43
Ik ben zowiezo niet weg van de marshall scheur, dus een marshall wordt et zowiezo niet.
En ik vin een nomad clean best mooi klinken hoor (heel mesa is tenslotten een modificatie van Fender amps)

Maar iig bedankt voor jullie reacties

Maar voor welke amp zouden jullie gaan als je zon 1600 euro tot je beschikking had?

of zal ik een amp van ongeveer 1000 euro kopen en dan nog ff doorsparen voor een Epiphone Jazz gitaar?

CheerS!!

BLOK182
5 augustus 2002, 10:57
Ik ben voor de Mesa gegaan.

Moonchild
5 augustus 2002, 14:29
Die Nomads kon je toch al krijgen vor iets van twaalfhonderd bij feedback?

Lacrymosa
5 augustus 2002, 15:01
Dat zou wel heel erg mooi zijn, kan ik er nog een epiphone jazzer bij kopen ook als ik een weekje langer doorwerk

Maar das zeker de nomad 45?
ik las op HC dat die nogal onbetrouwbaar zijn, is dat zo?

CheerS!!

BLOK182
5 augustus 2002, 21:34
Die Nomad 45 kostte idd 1299, maar die hebben ze niet meer. Ze hadden vorige week alleen nog maar een 55 voor 1599.

PeArLjAm
7 augustus 2002, 20:05
BIj feedback utrecht hadden ze vandaag de nomad 55 2x12 nog dus als je daar interesse in hebt kan je daar eens naartoe om te kijken...

Lacrymosa
7 augustus 2002, 22:43
Ik heb et geld zowiezo nog niet, dus ik moet nog ff wachten
ik ga pas echt naar aanbiedingen kijken als ik et geld heb, en als die nomad dan iets duurder uit valt heb ik altijd nog een papa (die ik dan wel heeeeel lief moet aankijken)

Maar ik ga binnenkort ff naar de feedback, ff alles testen.

CheerS!!

Rectifier
7 augustus 2002, 22:46
Probeer ook eens een Rivera....
Ik ben gek van Mesa, maar een Rivera is ook geweldig...

P
9 augustus 2002, 20:24
Ik wordt gewoon genegeerd he?

BS
13 augustus 2002, 19:54
Genegeerd lijkt me wat overdreven ik heb zelf nog nooit een Trace gitaarversterker gehoord dus kan er niets over zeggen.
Bassist in onze band heeft een Trace top ( volledig buizen) ben ff de naam van dat ding kwijt maar is vrij zeldzaam geloof ik , zilver kleur ipv zwart groen en een heel warm geluid.

Maar zoals gezegd ik weet niets over trace gitaaramps.
Zelf Nomad speler, andere gitarist heeft een Koch Multitone ook een prachtbak !

BLOK182
13 augustus 2002, 20:40
Heej ff een vraagje BS.
Heb je nog een leuke metalsetting voor de Nomad? Ben zelf ook een beetje aan het experimenteren met sounds, maar hulp is altijd welkom.