PDA

View Full Version : Fender SuperPro Reverb?



jpb
15 april 2005, 15:18
:lol:

jpb
15 april 2005, 15:21
Hoe zou een 2 x 6L6 bf/sf fender klinken met 2x10" en 2x12" in EEN cabinet? De sparkle van de SR en de volle klank van de Pro gecombineerd. Iemand wel eens geprobeerd?

Al
17 april 2005, 17:44
[quote="jpb"]Hoe zou een 2 x 6L6 bf/sf fender klinken met 2x10" en 2x12" in EEN cabinet?

Zal groots kunnen klinken. Hangt natuurlijk veel af van welke speakers je dan bij elkaar stopt. Ik heb in de 4 speaker config in mijn SR momenteel 4 verschillende speakers (CTS alnico, Oxford 10L6, Jensen C10N en C10R). Een goede PA man heeft daar overigens geen moeite mee (beetje op afstand micen) De meest massieve grootse Fendertoon ervaar ik uit de amps met 4 eindpiltten.

Al

PeeVee
18 april 2005, 18:22
Eeeh... als "vleesch noch visch" is ook een optie natuurlijk... Dat is een beetje de zwartgallige versie van "best of both worlds".

Is niet bedoelt om te zeuren maar door schade en schande weet ik dat de verwachtingen toch niet te hoog gespannen moeten zijn. Sommige dingen lijken briljant maar pakken in de praktijk heel anders uit of vallen gewoon heel erg tegen. Ik neig (puur schot in de lucht hoor) te zeggen dat ik liever 4 x 10" speel dan combi van [2 x 12"] & [2 x 10"] omdat dat dan toch wat "consistenter" klinkt. Ik zou dan eerder met verschillende speakers gaan spelen zoals Al...

Voor bas klinkt 1 x 15" en 2 x 10" wel weer errug tof trouwens dus who am I... Gewoon proberen, waarom niet... Of 1 x 12" en 2 x 8"? Offe... 1 x 12" in het midden en 6 x 8" in een circeltje eromheen?!... Ziet er wel cool uit...

Ik draaf door... :razz:

Mr.Jay
18 april 2005, 22:30
Hoe zou een 2 x 6L6 bf/sf fender klinken met 2x10" en 2x12" in EEN cabinet? De sparkle van de SR en de volle klank van de Pro gecombineerd. Iemand wel eens geprobeerd?

Ik heb wel es vaker iets dergelijks gebruikt, nl. een SR ( 4x10"dus ) samen met een Fender 2x12" Bassmancab.
Klonk wel DIK en BREED, maar Groots ???......mwah, nee, de amp had natuurlijkk minder power door de mismatch. Ikkon er wél wat mee, nl. vroege, vette crunch.

JaY

Ché
20 april 2005, 22:12
even een beetje offtopic vraagje aan de bezitters van super reverbs hier:

ik heb eraan zitten denken mijn bassman59 RI te wisselen voor een super reverb omdat ik reverb/tremolo en vooral HELDERHEID mis in mn bassman.

nu is de vraag: de 2 amps lijken erg op elkaar (+-40watt, 4*10 speakers...) maar is de super reverb verder qua klank erg verschillend van de bassman?

Mr.Jay
20 april 2005, 23:11
even een beetje offtopic vraagje aan de bezitters van super reverbs hier:

ik heb eraan zitten denken mijn bassman59 RI te wisselen voor een super reverb omdat ik reverb/tremolo en vooral HELDERHEID mis in mn bassman.

nu is de vraag: de 2 amps lijken erg op elkaar (+-40watt, 4*10 speakers...) maar is de super reverb verder qua klank erg verschillend van de bassman?

Vind ik wel, ik heb ze beiden, de SR is verfijnder van klank, de Bassman is rauwer/ruiger, met wat tuning echter kan een bassman heel dicht in de buurt van de SR komen.

JaY

PeeVee
21 april 2005, 11:28
ik heb eraan zitten denken mijn bassman59 RI te wisselen voor een super reverb omdat ik reverb/tremolo en vooral HELDERHEID mis in mn bassman.

Okay, die blackface sprankel bedoel je... Ik denk dat die Bassman dat wel heeft maar daarbij ook nog veel meer rauw/ruig midden. De latere Fender sprankel wordt eigenlijk veroorzaakt door de middip; je hebt dan veel en warm laag, weinig mid (altijd moeilijk) en lekker sprankelend hoog. Je kunt met speakers ook nog veel doen maar een 5E6 blijft toch wat ruiger en wat minder breed en mooi dan een SR.


nu is de vraag: de 2 amps lijken erg op elkaar

PROEST UCHE UCHE :o wat zeg je me nou? Nee dat is wat kort door de bocht; een Marshall JCM900 50W 2 x 12 combo lijkt op een Fender Pro Reverb want allebei 2 x 12" en ong. 50W?!


maar is de super reverb verder qua klank erg verschillend van de bassman?
Ik heb het antwoord hierboven al gegeven maar voor de goede orde "ja", er is toch wel een vrij groot verschil in klank. Zoals Jay al zegt; een SR is wel beetje richting 5E6 te tunen en vice versa maar het blijven echt andere amp. Een 5E6 heeft b.v. een kathodevolger na de preamp (om impedantie te verlagen) en dan pas de toonregeling. Die wordt daarmee wat minder onstuimig en wat preciezer en onderlinge settings (volume, bass, treble) hebben wat minder invloed op elkaar. De kathodevolger daar wordt door sommigen ook nog wel eens wat magische kracht aan toegekend, ik heb daar te weinig ervaring mee. Het is in ieder geval een krachtig signaal wat er vanaf komt en wat gecontroleerder want lage impedantie is minder gevoelig voor allerlei factoren van buitenaf (capactieve of juist inductieve werking van bedrading e.d.) die bij hoge impedantie in de SR toch meer een rol spelen. Verder heeft een 5E6 natuurlijk een presence regeling wat feitenlijk een regelbare negative feedback loop is voor het hoog; je ontrekt er feitelijk hoog mee aan de negative feedback loop. Gaat ie niet alleen wat helderder van klinken maar aangezien de NFB ook (even!) harmonischen (en die zitten nou net in het hoog) smoort heb jij bij zo'n 5E6 ook wat complexer en rijker hoog.

Ik vind het wezenlijk andere amps maar wil er wel bij opmerken dat ik in mijn bandje met beide amps zeker wel wat zou kunnen. Voor beide amps is wat te zeggen maarja, je kunt nu eenmaal geen tien amps mee gaan sjouwen voor een optreden dus je zult altijd een soort gulden middenweg moeten vinden.

Voor mij is dit toch nog steeds een SR maar wanneer mijn Revibe "af" is, ga ik "het" toch ook weer met mijn Bandmasters proberen. M.n. mijn blondie lijkt me erg mooi op het podium. Speakers van die amp klinken voor geen meter dus daar moet (en komt) iets anders in. Verder ben ik bezig met de bouw van een 5F8 hi-power tweed Twin, die komt gewoon in een (blond) topkastje en wil ik ook op blonde cabinet van Bandmaster gaan gebruiken.

Een Revibe is overigens een externe reverb gebaseerd op '63 5G15 circuit met daarbij het "harmonic vibrato" circuit wat in de vroeg 60'er jaren brownfaces zit. Bah bah wat een klus zeg! Da's dus eens maar nooit weer! Mijn black tolex Bandmaster is trouwens omgebouwd tot 6G6 Bassman circuit (incl. grotere '69 Bassman output trafo) wat qua ruigheid ook weer wat dichter bij 5F6 komt (hoewel toch al wel het "nieuwe" circuit zonder kathodevolger). Tja zo blijf je tobben ;-)

http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/bothbandmasterss.jpg

Al
21 april 2005, 17:12
ik heb eraan zitten denken mijn bassman59 RI te wisselen voor een super reverb omdat ik reverb/tremolo en vooral HELDERHEID mis in mn bassman.

Kan me goed voorstellen dat je sprankel bij de BassmanRI mist. Met speakers als de Emi blue of P10R zal je ook niet veel hoog willen gebruiken maar goed, dat even terzijde.

Door de middip bij het 763circuit (SR) ligt het hoog er als het ware meer op. Door zo'n balans kan je een muzikale mix krijgen van rijk, lees vol, laag/midlaag met het hoog wat daar als het ware bovenop ligt zodat het soms kan lijken alsof je twee gitaren hoort. Het is overigens met 763 prettig als er een midregelaar is.

Een 5F6 (tweed bassman) is wat ruiger maar ik denk dat er niet zo veel verschil is dan wat hier gesuggereerd wordt. De 5F6 beoordelen op grond van ervaringen met de RI geeft m.i. een scheef beeld.

De oude Bassman komt met jensen P10R/P10Q speakers waarvan de Q iets potiger is. Deze speakers zorgen voor een belangrijk verschil met de RI. Die oudjes hebben een unieke voicing en zijn voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de Fendervibe want die heeft de oude bassman wel degelijk.

Ik ben op zoek gegaan naar iets wat qua karakter op die oude speakers leek. Dat bleek de oude Alnico VOX blue te zijn maar dat is ook een zeldzame speaker en bovendien 12" ipv 10". Qua 10" heb ik geen bevredigend alternatief kunnen vinden maar omdat een Bassman op 4 speakers draait had ik wel een interessante mix gevonden. Omdat een oude bassman bovenal een warm klinkende amp is het belangrijk om juist dat met een paar speakers zien te vangen. Die mogen dan best een beetje wollig klinken. Daarnaast heb je iets nodig wat hoog opentrekt en het laag wat ondersteund. De huidige speakers zoals in de RI doen deze dingen qua sound helemaal NIET. Mede daardoor is de RI een heel ander ding geworden.

Speakerverhaal geldt ook voor de tweed Deluxe, de 5E3 dus. Daar ook blijkt de originele speaker een goede en muzikale balans te geven. De oude P12R (stock 5E3) geeft de amp helderheid en maakt hem daardoor luchtig --> Fenderachtig. Ook breekt de speaker iets eerder op dan de amp zelf.

Een gezonde tweed kan wel degelijk muzikaal en open klinken en niet alleen maar rauw. En dat opzicht heeft Fender met de bf de lijn doorgetrokken en verfijnd. Het is duidelijk familie van elkaar. Tegenwoordig is er wat 5F6 clonen betreft veeeeel grof geschut.

Ik ben een keer behoorlijk diep gegaan om een Marble 5F6 richting Fendersound te tunen. Het probleem was met name het mid dat dicht zet en stug was. Ik moest zo ver gaan dat ik het circuit moest aanpassen. Dat was een gevolg van de door FNS gebruikte parts alsmede het cab. Het betekende dat ik het mid moest uithollen. Dat is trouwens een goede truc om botte speakers wat beter te laten klinken.

Ik heb een SR omgebouwd naar 5F6 en daar dezelfde truc uitgehaald maar dan dunnetjes. Dat was een uitstekende amp die met een C10Q RI/EMI Blue cab overweg kon en een goede fendersound had.

Bij een echte 5F6 zijn dat soort trucs niet nodig, daar is het er al.

Vergeleken met een SR klinkt een 5F6 iets directer maar dat kan uitvergroot worden door de speakers. Een 5F6 breekt iets anders op en heeft een aangenaam accent in het mid. Een tweed klinkt over het algemeen wat warmer maar is weer wat vlakker. Ik vind een telecaster heel goed passen bij een 5F6 terwijl ik met de strat meer naar de SR neig. Ik vind de SR veelzijdiger.

Al

Ché
21 april 2005, 19:36
woow :o dudes, thnx voor de uitleg!

als ik het zo allemaal snel overloop lijkt de SR dan toch misschien wat beter voor mij want ik mis echt wel wat subtiliteit, veelzijdigheid en sprankel in de 59RI...

verder geen slecht woord over de 59RI, voor een originele heb ik het geld niet en de LTD vind ik een flop :-?

ik zat te denken aan een SR uit begin '70 want die zijn nog +-40 watt (en betaalbaar)...zijn die ok of niet echt?

de speakers mogen wel nog een stevig zijn zoals die emi blue zodat ik er af een toe ook nog op kan rocken ala ACDC(maar dat in mindere mate)...dit is miscchien wel wat in tegenspraak met die subtiliteit die ik in het cleane zoek maar u begrijpt wel wat ik bedoel...no wimpy sound:)

@peevee: die vergelijking tussen bassman en SR is toch niet zo grof als degene die jij maakt tussen marshall en fender vind ik...je kan toch zeggen dat de amps globaal gezien wel wat dingen gemeen hebben..maar goed ik begrijp je standpunt :)

Mr.Jay
21 april 2005, 20:30
Het is de 5F6A waar de R.I. op gebaseerd is. Ik heb zelf een 1959Bassman gebouwd die naast een échte uit 1960 behoorlijk goed uit de verf kwam, op de toenmalige speakerbezetting na > had er 4 nw. Jensen P10Q R.I. inzitten.
Inmiddels zitten er bovenin 2 '74 CTS alnico, die het "wollige" leveren waar AL het hier over heeft > die combi is werkelijk goud !!
Heb em daarna helaas niet meer langs de '60 kunnen AB-en, maar ik weet genoeg nu.
Ik heb ook al een stuk of 6 R.I.'s gemod naar echte 1959 caps/weerstanden waarde en beter parts ingemonteerd op een eenvoudige manier, de meest belangrijkste alleen > de tonecaps > samen met lagere spanningen in de R.I. d.m.v. een andere rectifier geeft dit zéér bevredigende resultaten, hoor ik ook terug van de eigenaren.

Echter mijn eigen 5F6 kloon is van de meest hoogwaardige nw. componenten en div. ouwe 60's Fenderparts gemaakt > dichter in de buurt van een originele kom je gewoon niet meer > dan met je gewoon écht een ouwe kopen, maar die heb ik gehoord en buiten het charmante uiterlijk natuurlijk ( de vellen Tweed die er langs hangen ) zou ik em niet hoeven. Het belangrijkste verschil waren de ouwe originele Jensens > maar ook die moet je voorzichtig behandelen na 45 j. trouwe dienst, en daar pas ik voor.


JaY ( Bassman-gek )

Mr.Jay
21 april 2005, 20:34
woow :o dudes, thnx voor de uitleg!
als ik het zo allemaal snel overloop lijkt de SR dan toch misschien wat beter voor mij want ik mis echt wel wat subtiliteit, veelzijdigheid en sprankel in de 59RI...

---> je zegt 't : R.I. ( stock dan ). Die amp kan beter !


verder geen slecht woord over de 59RI, voor een originele heb ik het geld niet en de LTD vind ik een flop :-?

Waarom is de Limited Version een flop ? Hij heeft div. plussen t.o.v. de "normale" versie.



ik zat te denken aan een SR uit begin '70 want die zijn nog +-40 watt (en betaalbaar)...zijn die ok of niet echt?

Een SR uit 1973 of 1974 is een topper.

JaY

Ché
21 april 2005, 21:32
@Jay:
spijtig dat venlo zo ver is, anders zou ik wel eens naar je bassman komen luisteren :D
dan zou ik onmiddelijk kunnen oordelen of het de moeite zou zijn om de mijne in te wisselen voor een SR
het enige wat ik tot nu toe 'gemod' heb aan mn 'stock RI' is er een rectifier tube erin duwen, verder heb ik er niet genoeg verstand van :)

De LTD vond ik echt slap klinken en die natuurlijke overdrive 'flodderde' serieus...denk vooral door die nieuwe jensen speakers :-?
klonk echt de helft niet zo strak als de mijne...maarja, zal ook wel smaak zijn?

ik denk dat ik eens zo een begin jaren 70 SR ga testen, als het mij niet bevalt mag je mn bassman modden ;)

cheers!

Al
22 april 2005, 00:42
ik zat te denken aan een SR uit begin '70 want die zijn nog +-40 watt (en betaalbaar)...zijn die ok of niet echt?

Die amps zijn in gezonde staat prima. Als er klotebuizen inzitten klinken ze natuurlijk als een drol maar het gaat er in eigenlijk om dat de trafo's nog ok zijn. Speakers moet je een beetje mazzel mee hebben.

Al

Mr.Jay
22 april 2005, 07:59
@Jay: spijtig dat venlo zo ver is, anders zou ik wel eens naar je bassman komen luisteren :D
dan zou ik onmiddelijk kunnen oordelen of het de moeite zou zijn om de mijne in te wisselen voor een SR
het enige wat ik tot nu toe 'gemod' heb aan mn 'stock RI' is er een rectifier tube erin duwen, verder heb ik er niet genoeg verstand van :)

zomaar een rect. erin geduwd ? kan niet > de eindbuizen moeten opnieuw gebiased worden i.v.m. de lagere spanningen


De LTD vond ik echt slap klinken en die natuurlijke overdrive 'flodderde' serieus...denk vooral door die nieuwe jensen speakers :-? klonk echt de helft niet zo strak als de mijne...maarja, zal ook wel smaak zijn?

Strak ? = andere speakers en hogere spanningen. De LTD ( ook buizenrect. ) kan exemplarisch minder zijn natuurlijk, ik denk dat je ie, goed afgereld, prima is verder, beter dan de jouwe > het CAB is nl. massief hout, da'al een hele verbetering. De P10R's zijn inderdaad minder item. Ik zet vaker onderin in een (R.I. ook)Bassman 2 Jensen C10Q R.I. > vetter, dikker midlaag. En bovenin liever P10Q i.p.v. Emi of P10R.

JaY

PeeVee
22 april 2005, 12:41
@peevee: die vergelijking tussen bassman en SR is toch niet zo grof als degene die jij maakt tussen marshall en fender
Klopt, dat verschil is ook veel groter, maar ik gebruikte gewoon jouw eigen "amps lijken erg op elkaar want allebei 40W en 4 x 10". M.a.w. dat kun je niet zo stellen, ook niet als het om een 5F6 en SR gaat; die hebben nog wel wat meer met elkaar in 't gemeen, dat bedoelde ik te zeggen snap je?

Zoals ik al schrijf, amps zijn wel degelijk anders maar ik zou met beiden wel wat kunnen op het podium denk ik, dat geeft ook wel aan dat het kunstje dat ze doen niet volkomen anders is.

Ik heb laatst, puur voor de fun hoor, een Marshall Shredmaster aan m'n Super Reverb gehangen en daar lekker met mijn Net Jet met hi-output Filtertrons allerlei AC/DC riffs op staan spelen; nou, daar zou de gemiddelde metalhead wel bij watertanden denk ik. M.a.w. een SR is ook prima voor het stevigere werk. Ik heb zelf ook een '68/'69 SR. Al heeft die ooit eens geserviced en de CTS chocolate drops (turts) vervangen door Spraques. Ondanks dat deze vroege silverfaces erg slordig gemaakt zijn (m.n. bedrading) vind ik 'm erg goed klinken, ik heb zelf het idee dat trafo's van vroege silverfaces anders (beter) zijn dan van latere maar Al en Jay hebben daar zo weer hun eigen ideeën over. Met vroege silverfaces kan ik wel wat, heb meer problemen met latere om die goed klinkend te krijgen, weet niet waarom.

Ché
22 april 2005, 12:58
ik zat te denken aan een SR uit begin '70 want die zijn nog +-40 watt (en betaalbaar)...zijn die ok of niet echt?

Die amps zijn in gezonde staat prima. Als er klotebuizen inzitten klinken ze natuurlijk als een drol maar het gaat er in eigenlijk om dat de trafo's nog ok zijn. Speakers moet je een beetje mazzel mee hebben.

Al

trafo's zou ik niet weten hoe je moet zien of die nog ok zijn...enige tips?

kan je een voorbeeld geven van goede/betere speakers? ik heb al een paar begin '70 SR's gezien maar daar zitten telkens ouwe 'fender' speakers in?

thnx!

Ché
22 april 2005, 13:51
damn mn bericht is precies verdwenen, ik voreg dus onder andere welke betere speakers zijn want ik heb al een paar SR's gezien met 'fender' speakers?

en hoe kan je ongeveer zien/voelen/horen of zo een trafo's nog ok zijn :) ?

als ik dat allemaal weet ga ik stilaan beginnen te zoeken...

cheers

Bouke
23 april 2005, 20:30
Een SR uit 1973 of 1974 is een topper.

Yep!! :D

Bouke

Mr.Jay
24 april 2005, 09:57
damn mn bericht is precies verdwenen, ik voreg dus onder andere welke betere speakers zijn want ik heb al een paar SR's gezien met 'fender' speakers?

en hoe kan je ongeveer zien/voelen/horen of zo een trafo's nog ok zijn :) ?

als ik dat allemaal weet ga ik stilaan beginnen te zoeken...

cheers

Je kunt ook bij AL aankloppen via PM, die heeft meestal wel iets staan, dan zit je ook meteen goed.

JaY

Mr.Jay
24 april 2005, 09:59
Een SR uit 1973 of 1974 is een topper.

Yep!! :D
Bouke

Goh.....hoe weet jij dat nou :wink:

JaY

Ché
22 mei 2005, 19:59
na wat zoeken en luisteren ben ik ondertussen dus vrij zeker dat ik ga overstappen van bassman(59RI) naar een super reverb... ze zijn inderdaad verschillend :)

ik dacht dus aan een vroege 70's silverface (40watt) zonder master
wat mag zo een SR uit begin jaren 70 (zonder master volume) ongeveer kosten, in goede staat?
hebben de SR-kenners nog andere raad of tips?

staat er eentje op 2dehands te koop, is dit een ideale koop?

thnx!

groovyB3
22 mei 2005, 22:45
Klonk wel DIK en BREED, maar Groots ???......

Hmm... ik ben ook dik en breed en daardoor ben ik niet groot? :D

Bouke
23 mei 2005, 10:27
na wat zoeken en luisteren ben ik ondertussen dus vrij zeker dat ik ga overstappen van bassman(59RI) naar een super reverb... ze zijn inderdaad verschillend :)

Ja verschillend zijn ze zeker. Vorige week met een gastgitarist gerepeteerd, die had een RI Bassman. Heel ander karakter in de amp. Ook lekker trouwens, sneller 'een lekker goor geluidje' om het maar even vaag te omschrijven. Icm zijn LP klonk het te gek. Maar het leuke is dus dat als je twee gitaristen in een band hebt, het karakterverschil van de amps elkaar mooi aanvult. De SR is gedefinieerder naar mijn idee (icm een Tele), de Bassman brak eerder op, beetje donkerder en meer 'onderin' zeker met z'n LP. Allebei een mooie tone, het is maar net wat je nodig hebt, de combinatie werkte best wel goed.

Kun je er geen SR bijkopen? :D:D

Groets en succes,

Bouke

Ché
23 mei 2005, 13:10
na wat zoeken en luisteren ben ik ondertussen dus vrij zeker dat ik ga overstappen van bassman(59RI) naar een super reverb... ze zijn inderdaad verschillend :)

Ja verschillend zijn ze zeker. Vorige week met een gastgitarist gerepeteerd, die had een RI Bassman. Heel ander karakter in de amp. Ook lekker trouwens, sneller 'een lekker goor geluidje' om het maar even vaag te omschrijven. Icm zijn LP klonk het te gek. Maar het leuke is dus dat als je twee gitaristen in een band hebt, het karakterverschil van de amps elkaar mooi aanvult. De SR is gedefinieerder naar mijn idee (icm een Tele), de Bassman brak eerder op, beetje donkerder en meer 'onderin' zeker met z'n LP. Allebei een mooie tone, het is maar net wat je nodig hebt, de combinatie werkte best wel goed.

Kun je er geen SR bijkopen? :D:D

Groets en succes,

Bouke

idd goeie kortbeschrijving! :) de bassman is idd ruiger
heb trouwens naar de soundfiles op je site geluisterd, nice tone!

spijtig genoeg heb ik het geld niet om de SR er gewoon maar bij te kopen :-(

lijkt deze je ok? ook qua prijs, want ik dacht eerder rond de 1000€ of is dat wat optimistisch?
[urlhttp://muziek.2dehands.nl/markt/muz_access/gitaarversterker/8958227-Fender-Super-reverb-bj-69-een-van-de-eerste-silverface-modellen-Deze-v.html?q=super%20reverb&vanillaq=super%20reverb[/url]

Ché
23 mei 2005, 13:12
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_access/gitaarversterker/8958227-Fender-Super-reverb-bj-69-een-van-de-eerste-silverface-modellen-Deze-v.html?q=super%20reverb&vanillaq=super%20reverb

Mr.Jay
23 mei 2005, 17:34
lijkt deze je ok? ook qua prijs, want ik dacht eerder rond de 1000€ of is dat wat optimistisch?
[urlhttp://muziek.2dehands.nl/markt/muz_access/gitaarversterker/8958227-Fender-Super-reverb-bj-69-een-van-de-eerste-silverface-modellen-Deze-v.html?q=super%20reverb&vanillaq=super%20reverb[/url]

1350 is helemaal oké als ie nog origineel is. Tel er echter nog wat bij voor een goeie servicebeurt en misschien wat buizen.
Een early 70's in goeie staat ligt al gauw tussen 1200 en 1400, dus deze met taillogo is prima prijsje, ik zou snel toehappen als je er een zoekt.
Kennis van me heeft er anders ook nog een uit 1974, helemaal gerestaureerd en gerecapped. Maar deze '69 ziet er cool uit.

JaY

Ché
23 mei 2005, 18:26
hoeveel vraagt die vriend van je ervoor?

Mr.Jay
23 mei 2005, 23:07
hoeveel vraagt die vriend van je ervoor?

moet je me anders even PM-en.

JaY

SteavisSmokin
23 mei 2005, 23:09
wow..ik had verwacht dat blackfaces zo voor 1400 zouden gaan ofzo...maar als een SF dat al op kan brengen.... :o Waar kost een blackface SR onegveer dan?

Mr.Jay
23 mei 2005, 23:15
wow..ik had verwacht dat blackfaces zo voor 1400 zouden gaan ofzo...maar als een SF dat al op kan brengen.... :o Waar kost een blackface SR onegveer dan?

In goeie nette staat, origineel ( trafo's e.d. ) , tiptop in orde
( caps/buizen/speakers e.d. ) zo tussen de 1800 en 2200 ongeveer.
Maar mazzeldealtjes kun je nog altijd tegenkomen natuurlijk, hoewel ze zeldzamer worden.
Een goeie Bf-SR is ook een prachtamp, moet JIJ toch weten ! :lol:

JaY