PDA

View Full Version : BC Rich



Artio
15 april 2005, 11:45
Hey ff een vraagje
Wat vidnen jullie van bc rich en dan graag onderscheid in design en geluid....ik ben helemaal weg van het design.
Groeten Artio

Cubensis
15 april 2005, 11:48
bc rich is kutkwlaiteit, tenzij je naar de USA gitaren van 1500+ dollar gaat kijk n ;)

NostraJanus
15 april 2005, 11:48
Ik vind het de lelijkste gitaren die er bestaan (serieus) en de klank ervan vind ik alleen geschikt voor metal.
Een stuk relaxte jazz zal niet zo goed tot z'n recht komen op een B.C. Rich

Artio
15 april 2005, 11:51
tja ik hou erg van metal en hardrock...dus dat kan kloppen haha

NostraJanus
15 april 2005, 11:52
Ik heb er nooit op gespeeld maar voor metal komen ze goed tot hun recht idd.

Denis
15 april 2005, 12:10
Voor metal zijn ze perfect, looks en sound!!
Maar oke je zou dan wel een USA moeten hebben. De Japanse zijn nogwel aardig, maar die uit korea, indonesie of waar dan ook vandaan is echt....leuke looks. That's it.

MoserCustomShopDotCom
15 april 2005, 17:31
De goedkoopste series zijn echt slecht.. het is inderdaad zo dat hoe duurder hoe beter. Ik heb zelf een NJ Beast en die vind ik wel fijn spelen.


Over dat je alleen metal erop kunt spelen.. onzin.. ik heb ZAT muziekstijlen erop gespeeld. Looks boeien mij niet. Als ik een gitaar mooi vind, dan speel ik erop. Zo moeten meerdere mensen denken eigenlijk.. Niet alleen op het uiterlijk letten... (dan zou Britney Spears, etc tenminste ook niet in de top40 staan :lol: )

Probeer er op een paar te spelen. Kijk of ze bevallen. Bevallen ze niet, zoek dan naar wat anders totdat je iets vindt dat je wel bevalt!

Rond welke prijs zocht je iets overigens?

Vampire
16 april 2005, 10:55
Ik vind de looks ook lang niet altijd cool, die van de Virgin en vooral die van de Mockingbird vind ik spuuglelijk... De Warlock vind ik ZO standaard dat ik het idee inmiddels heb dat hij alleen geschikt is voor 15-jarige kereltjes die zichzelf wel heel stoer vinden omdat ze naar "hard metal" als Linkin Park luisteren...

De Beast however, kwijl kwijl, dat is me nog eens een model, heb alleen gehoord dat die lastig speelt, maar daar heb ik geen ervaring mee...

Over geluid kan ik ook niks vertellen, zoiets moet je toch ook zelf proberen, wat de een ZIJN geluid vind, vind de ander misschien wel 3 keer niks...

Hoe zit het trouwens met die signature series gitaren, zijn die ook zo crap? die dingen kosten echt helemaal niks en heb het idee dat ze net zo slecht zijn als de Bronze series... (Plus de zogenaamde "Kerry King" gitaar is meestal helemaal niet zijn gitaar, de echte staat nog wel op hun site, maar is dan ook wel eventjes heeeeel wat duurder dan diegene die ze in een aantal winkels in nl verkopen...) :wink:

@MoserCustomShopDotCom: Wat een coole foto is je signature, daar mag je wel trots op zijn op zo'n setje! 8-)

Cubensis
16 april 2005, 10:58
die signature series waar je t over hebt die zo goedkoop zijn, dan denk ik dat je doelt op die gitaren van die slipknot gast en Kerry king, beiden zijn (volgens mij ) erg goeie gitaren, maar die kosten ook meer dan 1500 euro denk ik, die supergoedkope komen uit starterspakketjes en zijn goedkope bolt on kopiën van de signatures

Superhero
16 april 2005, 11:16
een vriend had de virgin gekocht en heeft hem na 3 maanden weer verkocht.

Ikzelf vind ze in elk geval heel erg gaaf eruitzien en ik heb 1 keer op een warlock gespeeld. Speelde lekker maar als je ermee wilt zitten is dat vet bout.

Lord Abortion
16 april 2005, 11:59
Speelbaarheid: persoonlijk. Ikzelf vind mijn Warlock een enorm handige gitaar, zowel zittend als staand speelt die enorm makkelijk, je kan die in de lucht werpen, ermee naar alle kanten slaan, ... en de balans daarvoor is perfect. Mijn Beast daarentegen vind ik wel beter spelen, maar veel bewegen of zittend spelen is onmogelijk. Mijn Bich speelt dan weer heel handig, een beetje als een LP.

De kwaliteit van de goedkopere reeksen is wel niet super, maar de Signatures zijn wel goedkoop voor wat je krijgt (Kerry King bolt-on V voor 200 euro, Slipknot bolt on mahogany Warlock voor <300 euro, ...). Ikzelf heb een Stagg Warlock kopie (niet echt super ...) en een NJ Beast (vind ik kwalitatief zeer goed) en een NJ Bich bas (een oude Japanse, topkwaliteit). Als je voor een NJ gaat zal je wel een degelijk instrument hebben.

Alle mensen die zeggen dat het enkel goed klinkt voor metal hebben er nog nooit op gespeeld. De humbuckers hebben een gemiddelde output en zijn vooral rock-achtig. Je krijgt er een stevige metalklank uit, maar ook het clean spelen en bluesy stukjes zijn mogelijk. Ik vervang ze zelf, gewoon omdat ik ze niet genoeg metal vind klinken.

Vampire
16 april 2005, 12:41
Voor een beetje Cradle kun je ook wel wat betere elementen gebruiken om het lekker te laten klinken 8-)

Swan
17 april 2005, 00:05
Speelbaarheid: persoonlijk. Ikzelf vind mijn Warlock een enorm handige gitaar, zowel zittend als staand speelt die enorm makkelijk, je kan die in de lucht werpen, ermee naar alle kanten slaan, ... en de balans daarvoor is perfect.

ik vond de balans van de Warlock die ik had (NJ) ronduit verschrikkelijk...de headstock dook richting grond als je hem losliet..

in t algemeen;
voor t geld kan je wel wat beters krijgen

Maiden Michiel
17 april 2005, 10:19
Hoe heten die neckthru strat typen die BC al eens gemaakt heeft?

Lord Abortion
17 april 2005, 10:26
Hoe heten die neckthru strat typen die BC al eens gemaakt heeft?

Ze hebben 3 strat-types: STIII, Assassin & Gunslinger.

Akira
17 april 2005, 10:33
De Warlock vind ik ZO standaard dat ik het idee inmiddels heb dat hij alleen geschikt is voor 15-jarige kereltjes die zichzelf wel heel stoer vinden omdat ze naar "hard metal" als Linkin Park luisteren...

Ik begrijp dat jij weigert om op telecasters, stratocasters, gibson lp modellen, de gemiddelde ibanez, etc. te spelen?
Die zijn ook allemaal nogal standaard, en er zijn nogal wat meer kopieen van in omloop dan van de warlock. :wink:

Maiden Michiel
17 april 2005, 10:39
Ja, die neckthru Assissins zijn de shit:

http://www.fredsmusic.com/images/.bcrich/bcrasm1_0125_pg.jpg

Vampire
17 april 2005, 11:22
De Warlock vind ik ZO standaard dat ik het idee inmiddels heb dat hij alleen geschikt is voor 15-jarige kereltjes die zichzelf wel heel stoer vinden omdat ze naar "hard metal" als Linkin Park luisteren...

Ik begrijp dat jij weigert om op telecasters, stratocasters, gibson lp modellen, de gemiddelde ibanez, etc. te spelen?
Die zijn ook allemaal nogal standaard, en er zijn nogal wat meer kopieen van in omloop dan van de warlock. :wink:

Dat begrijp jij verkeerd, want ik heb nooit gezegd dat ik er niet op zou spelen. Ik vind ze alleen niet mooi en dat geld idd ook voor de meeste telecasters, stratocasters en gibson lp modellen, hoewel vooral de laatste extreem lekker speelt... en er uiteraard van ieder wel bepaalde modellen zijn die ik wel mooi vind, vaak gaat dat dan alleen over kleur of zoiets pietluttigs.

Maar goed, ze blijven standaard en ik ben niet zo'n fan van al te standaard.

Dreamer_Ur
17 april 2005, 11:48
een paar jaar geleden had ik een custom warlock, zwart met witte binding all over, widow headstock, quad-bride, etc. etc.
prachtig ding om te zien, ook zeker veel plezier van gehad (mocht ook wel voor dat geld). uiteindelijk toch maar weg gedaan, omdat de speelbaarheid me nogal tegenviel (m.n. de slechte balans waar elk bc rich model behalve de stealth en de superstrats last van heeft).
ik heb dat ook gehad trouwens, perse niet iets standaards willen! kan ik me best voorstellen ook :) maar uiteindelijk heb ik na een tijdje de afweging gemaakt tussen comfort en uiterlijk, en toch voor comfort gekozen.

maargoed even weer ontopic ;) ik denk dat je in het >300 euro segment beter iets anders kan kopen, want:
1 - die radicale vorm ga je na een tijdje niet meer zo cool vinden (echt). je kan echt beter iets nemen waar je langer blij mee kan zijn
2 - het geluid is ook niet alles
3 - de constructie van de imports vind ik eng. ik kreeg gewoon splinters in mn hand bij een platinum 2002 series

gerrekat
17 april 2005, 11:54
IK ben nooit weg geweest van mijn USA BC RICH mock, was gewoon zoveel minder dan mijn DEANs dat het niet eens te vergelijken was...neemt niet weg dat ik het nog steeds ontezttend vette modellen vindt!

Maar neem nu mijn ESP viper dat is echt een goede gitaar, de USA BC RICH die ik bespeeld heb konden echt niet met andere high end gitaren meekomen qua balans en comfort maar ook tone. Ze zitten wel heel mooi in elkaar en de materialen zijn vaak dik OK, datw el!

gerrekat
17 april 2005, 11:54
IK ben nooit weg geweest van mijn USA BC RICH mock, was gewoon zoveel minder dan mijn DEANs dat het niet eens te vergelijken was...neemt niet weg dat ik het nog steeds ontezttend vette modellen vindt!

Maar neem nu mijn ESP viper dat is echt een goede gitaar, de USA BC RICH die ik bespeeld heb konden echt niet met andere high end gitaren meekomen qua balans en comfort maar ook tone. Ze zitten wel heel mooi in elkaar en de materialen zijn vaak dik OK, datw el!

gerrekat
17 april 2005, 11:55
IK ben nooit weg geweest van mijn USA BC RICH mock, was gewoon zoveel minder dan mijn DEANs dat het niet eens te vergelijken was...neemt niet weg dat ik het nog steeds ontezttend vette modellen vindt!

Maar neem nu mijn ESP viper dat is echt een goede gitaar, de USA BC RICH die ik bespeeld heb konden echt niet met andere high end gitaren meekomen qua balans en comfort maar ook tone. Ze zitten wel heel mooi in elkaar en de materialen zijn vaak dik OK, datw el!

Dreamer_Ur
17 april 2005, 11:57
even heel snel offtopic: Gerrekat, hoe is de balans van zo'n viper? hij leek op op het eerste gezicht wat onhandig omdat die strapbutton achter de bovenste hoorn zit, en niet in het midden zoals bij een SG/flying V (en dat is juist de balans waar ik gek op ben)

gerrekat
17 april 2005, 12:14
De Viper is OK, niet zo goed als mijn USA DEANs hij is wel een beetje topzwaar maar veel beter dan mijn BC RICH, opngeveer vergelijkbaar met mijn oude US RR-1, de strapbutton zit op de bovenste horn helemaal bij de tip.

gerrekat
17 april 2005, 12:14
De Viper is OK, niet zo goed als mijn USA DEANs hij is wel een beetje topzwaar maar veel beter dan mijn BC RICH, opngeveer vergelijkbaar met mijn oude US RR-1, de strapbutton zit op de bovenste horn helemaal bij de tip.

MoserCustomShopDotCom
17 april 2005, 20:29
@MoserCustomShopDotCom: Wat een coole foto is je signature, daar mag je wel trots op zijn op zo'n setje! 8-)

Dankje :)



maargoed even weer ontopic ;) ik denk dat je in het >300 euro segment beter iets anders kan kopen, want:
1 - die radicale vorm ga je na een tijdje niet meer zo cool vinden (echt). je kan echt beter iets nemen waar je langer blij mee kan zijn
3 - de constructie van de imports vind ik eng. ik kreeg gewoon splinters in mn hand bij een platinum 2002 series


1 - Is afhankelijk... Als je zoiemand bent die een warlock gitaar wilt hebben omdat bijvoorbeeld Mick 7 erop speel(de).. Tsja.. dan kan het zijn dat je de vorm niet meer mooi vindt ja een paar jaar.

Als je een gitaar ziet en gewoon ZELF mooi vindt.. dan is die kans een stuk kleiner. Let er alleen wel op dat je IEDERE vorm beu kunt worden na een bepaalde tijd...

3 - Van de constructie... Ai.. dat is serieus slecht inderdaad. Maar dan heb jij denk ik een erg slechte ertussen getroffen. Ik heb er nog nooit last van gehad.. En normaal gesproken is het netjes afgewerkt!

Buddy
27 augustus 2005, 12:48
Ik heb zelf een warlock nj classic series 2ehands gekocht voor 20 euros...
Beetje de hals bijwerken en het speelt als een trein. Het is welleswaar een japanse versie maar het klinkt aardig. Alleen jammer dat er jackson elementen in zitten...die brommen niet zo erg.

de massel :razz:

jorrit
27 augustus 2005, 17:27
Ik vind het de lelijkste gitaren die er bestaan (serieus) en de klank ervan vind ik alleen geschikt voor metal.
Een stuk relaxte jazz zal niet zo goed tot z'n recht komen op een B.C. Rich


Ik heb er nooit op gespeeld maar voor metal komen ze goed tot hun recht idd.

gozer als je nou niet weet waar je over praat, waarom zeg je dan toch wat?

Lord Abortion
27 augustus 2005, 21:17
Ik heb zelf een warlock nj classic series 2ehands gekocht voor 20 euros...



WOW wat een deal! Waar heb je die gevonden?

gorgasm
28 augustus 2005, 02:41
in mn muziekwinkel 5.000€ min. voor n handcrafted rich
op ebay staan prachtige gitaren voor 2.300$
moest ik zeker zijn dat ze me aanstaat en 100% in orde tot bij me komt...

glacius
29 augustus 2005, 19:06
de klank ervan vind ik alleen geschikt voor metal.

totdat je er een seymour duncan JB trembucker in stopt !! dan word het een enorme veelzijdige lekkere rock gitaar !!

ik kan het weten, ben in bezit van een amerikaanse bc rich mockingbird !

Lord Abortion
29 augustus 2005, 21:34
Die standaard BSDM pickups vind ik ook niet slecht hoor. Een mooie PAF-klank met redelijk wat output, waar je nog makkelijk clean mee kan spelen en dat wel een warme bluesy soudn kan hebben. Ik heb ze zelf vervangen omdat ik ze juist niet metal genoeg vond klinken.

Vampire
29 augustus 2005, 22:17
Wat voor elementen heb je er nu in zitten dan?

Lord Abortion
30 augustus 2005, 20:44
DiMarzio X2N aan de brug en DiMarzio Super2 aan de hals. Massas output, bijna onmogelijk om clean te spelen, maar een geniale metalklank.

Vampire
30 augustus 2005, 22:55
DiMarzio X2N aan de brug en DiMarzio Super2 aan de hals. Massas output, bijna onmogelijk om clean te spelen, maar een geniale metalklank.

Klinkt cool, maar zou het wel in de 2e gitaar willen hebben, ik speel vrij veel clean in nummers (Maiden, Metallica enzo), dus zoiets zou ik niet in mijn 1e gitaar moeten hebben. Maar voor een band als Cradle of Graveworm klinkt het relaxed.

Orpheo
30 augustus 2005, 23:37
in mn les paul ga ik de x2n in de brug zetten, en de humbucker from hell in de hals. ik ben er nu definitief uit. dan ehb je best of both worlds. vette distortion, en zingend clean.

en dan de x2n ff single schakelen. klaar toch?

Vampire
31 augustus 2005, 01:12
in mn les paul ga ik de x2n in de brug zetten, en de humbucker from hell in de hals. ik ben er nu definitief uit. dan ehb je best of both worlds. vette distortion, en zingend clean.

en dan de x2n ff single schakelen. klaar toch?

Klinkt netjes! Heb je ze al binnen? Als het allemaal klaar is, breng ons dan even op de hoogte van de resultaten please? Ben wel benieuwd namelijk!

Lord Abortion
31 augustus 2005, 11:37
in mn les paul ga ik de x2n in de brug zetten, en de humbucker from hell in de hals. ik ben er nu definitief uit. dan ehb je best of both worlds. vette distortion, en zingend clean.

en dan de x2n ff single schakelen. klaar toch?

Leuke combinatie. Ik had mijn X2N en Super2 eerst ook allebei met een serie/single/parallel-switch, en nog een phase-switch op de X2N. Dan nog een 3-way pickup selector en een master volume en master tone. Maar nu heb ik alles losgekoppeld en is de enige control die nog aangesloten is de pickup selector. Misschien dat ik de volume pot ooit nog eens terug aansluit, maar momenteel is minimalisme troef.

Wel jammer dat ik haast geen clean heb. Want een Framus Dragon is nu wel een amp die lang clean blijft, en ik kan de gain niet boven anderhalf zetten. Maar toch, momenteel heb ik niet zoveel clean nodig, dus in mijn volgende gitaar komt waarschijnlijk nog een X2N/Super2 combinatie. Daarna ga ik wel eens voor iets anders. Een DiMarzio Breed set wil ik wel nog eens proberen.

Orpheo
31 augustus 2005, 15:41
kheb nog nix binnen helaas. ik houd jullie op de hoogte. as usual toch? :D