PDA

View Full Version : gitaar met ingebouwde effecten



wietse
15 april 2005, 10:02
jawel gisteren opgehaald, een gitaar met ingebouwde effecten, een Kay uit de 70er jaren in erg mooie conditie.
alleen de halsradius is iets veranderd doordat de vorige eigenaar een vrouwtje was met erg kleine handen, dus iets dunnere hals nu lijkt raar maar met een simpel likje verf zie je er volgens mij niks meer van.
net er een batterijtje ingestopt en jawel alles werkt.
de ingebouwde fuzz vind ik wel lekker.
verder zit er nog in een auto wah, tremelo, echo en whirlwind, die laatse is ook wel leuk beetje leslie speaker idee krijg je dan.
maar goed weer 175 euro armer en een gitaar rijker, de verkoper had liever dat ik hem liet staan want hij had nadat hij met mij afgesproken had al een beter bod gehad. :-D
kreeg er ook nog een gigbag en een goede kabel bij.
de elementen hebben een vrij hoge output, ding is wel vrij zwaar, mahonie body en een bolt on neck.
enige nadeel je kan niet tussen de elementen schakelen door in en out of phase te zetten kan je dat klank verschil wat benaderen, maar beide elementen blijven altijd aan.

http://www.guitar.com/Discuss/img/100/4992794/m4992794-2400.jpg

http://www.guitar.com/Discuss/img/100/4992794/m4992795-9669.jpg

Cubensis
15 april 2005, 10:05
cool man
hoe klinkt die headphone uitgang?
zou je die niet kunnen gebruiken om op te nemen zonder amp (mits t een beetje klinkt natuurlijk ;) )

Jeroenvanhulsteijn
15 april 2005, 10:18
mooi ding! Had ad ook zien staan. Heel interessante gitaar!

wietse
15 april 2005, 10:29
cool man
hoe klinkt die headphone uitgang?
zou je die niet kunnen gebruiken om op te nemen zonder amp (mits t een beetje klinkt natuurlijk ;) )
daar krijg ik geen geluid uit , of al m'n koptelefoons moeten allemaal stuk zijn, gebruik die dingen namelijk nooit.
als ik de jack van m'n gitaarsnoer er half instop krijg ik wel geluid uit m'n amp, moet daar dus effe naar kijken maar is voor mij niet van belang.
ik moet trouwens niet vergeten elke keer als ik deze gitaar heb gebruikt alles op nul en uit te zetten anders drinkt hij het batterijtje leeg.
en mezelf kennende kan ik beter batterijen in gaan slaan. :-D

Jeroenvanhulsteijn
15 april 2005, 10:45
mss moet je de jackuitgang voor een stereo versie vervangen. Kun je het contact mss verbreken. Of je maakt een externe voeding.

schwalbe
15 april 2005, 10:57
Leuk ding!
Erg mooi uitgevoerde bodybinding ook zo te zien.

wietse
15 april 2005, 11:00
Leuk ding!
Erg mooi uitgevoerde bodybinding ook zo te zien.

inderdaad en diezelfde binding alleen iets dunner zit ook rond de kop en aan de achterkant.

AutoStatic
15 april 2005, 11:31
Ziet er goed uit! In hoeverre is de hals aangepast dan? En had Harmony ook niet zo'n model? Die werkte met insteekmodules geloof ik.

NostraJanus
15 april 2005, 11:51
Volgens mij hebben we een nieuwe Muse-in-spé op 't forum...

Gefeliciteerd met je aparte aankoop.

wietse
15 april 2005, 12:06
Volgens mij hebben we een nieuwe Muse-in-spé op 't forum...

Gefeliciteerd met je aparte aankoop.
kunnen die ook niet spelen dan? :-D

autostatic@ de hals is aan de achterkant wat afgeschuurd zodat het profiel platter is.

Ritch
15 april 2005, 12:12
Grappig ding! Ik heb GAS om ooit zo'n Gibson LP Record te kopen :) Er staat nou een bij Gruhn voor maar 11 bankjes!

BramVersteeg
15 april 2005, 12:32
vet! Het lijkt zo op de foto een erg mooi afgewerkte gitaar en dat er effecten inzitten is natuurlijk ook leuk. Ik ben erg benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met 'normale' effectendozen.

Das Schaap
15 april 2005, 12:40
Wat is whirlwind ? :???:

BramVersteeg
15 april 2005, 12:55
..... tremelo, echo en whirlwind, die laatse is ook wel leuk beetje leslie speaker idee krijg je dan.......


:cool:

Tupelo
15 april 2005, 13:32
Grappig ding, lijkt me best handig eigenlijk!

Bambufan
15 april 2005, 13:45
jawel gisteren opgehaald, een gitaar met ingebouwde effecten, een Kay uit de 70er jaren in erg mooie conditie.


Een pijnlijk mooi Japannertje.

wietse
15 april 2005, 22:38
vet! Het lijkt zo op de foto een erg mooi afgewerkte gitaar en dat er effecten inzitten is natuurlijk ook leuk. Ik ben erg benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met 'normale' effectendozen.
als er weer eens een meeting is waar ik ook heen kom neem ik hem wel mee, ben niet zo'n effecten man heb een multieffect en dat vind ik genoeg, en dat ding heb ik alleen maar gekocht omdat ik al gek werd van de paar losse effecten die ik had en al die snoertjes.

VooDoo
15 april 2005, 22:47
Het zal weer eens niet he wietse is weer bezig
Leuke stenen trouwens :razz:
maar erg leuke gitaar, had ik nog nooit gezien een gitaar met ingebouwde effecten, once again Congratz

wietse
15 april 2005, 22:54
Leuke stenen trouwens :razz:


huh waar heb je het over?
meestal zijn de stenen bij mij gecamoufleerd door iets groens, onkruid noemt m'n moeder het ,moet er uit zegt ze dan.
en ik ga dan altijd van stel je niet aan,dat onkruid zit mij niet dwars.

Bluesbreaker
15 april 2005, 22:57
Ben je kluizenaar Wietse?

Anders Destium
15 april 2005, 23:03
Gitarenaar eerder :lol:

Gefeliciteerd, weer een vrijwel unieke gitaar 8-)

wietse
15 april 2005, 23:22
Ben je kluizenaar Wietse?
nee vrijgezel :-D
en één met een godsgruwelijke hekel aan tuinieren.

ieme
16 april 2005, 09:42
Nice shit wietse!

keef
16 april 2005, 10:00
Waarom zijn er niet meer van die dingen? Ik heb mijn Dano met ingebouwde fuzz/chorus/echo/trem al een tijdje niet nodig gehad, maar ze zijn ideaal voor de sessie/kroeg...alleen je gigbag en een gitaartje. En dat alles voor 200 euro...
http://www.lilypix.com/photos/data/a02ffd91ece5e7efeb46db8f10a74059/1830_p27044.jpg