PDA

View Full Version : Probleem met opnemen



LuukieRayVaughan
14 april 2005, 21:27
Ik heb al best lange tijd een ****** probleem.
Als ik iets opgenomen heb en ik ga het luisteren dan blijkt dat mijn computer sommige dingen harden heeft opgenomen en sommige zachter. Hij(Het) heeft zeg maar zelf dynamiek in mijn spel gepleurd, dat klinkt voor geen meter want dan zit een solo te spelen, en de dingen die hard moeten zijn bijv. zacht. Ik wil dat er een einde komt hieraan en ik wil gewoon kunnen opnemen. Het ligt aan mijn computer want ik heb het al met meerdere opname dingen geprobeerd.

LuukieRayVaughan
14 april 2005, 21:49
http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000167013_000027147.mp3
Hier is een voorbeeldje. Het ligt dus niet aan mijn versterker of gitaar of opname apparatuur puur aan mijn computer.

Ic3gl0vE
14 april 2005, 22:26
Niemand kan je niet helpen als je niet vertelt wat voor apparatuur je gebruikt. "een computer" is niet echt een duidelijke omschrijving.
Dus:

wat voor pc is het? wat voor geluidskaart zit erin? hoe sluit je alles aan? welke opnamesoftware gebruik je en heb je het probleem ook bij andere software?

bert k
14 april 2005, 22:32
Ik zou zeggen, beetje compressie erover en je bent er...

Ic3gl0vE
14 april 2005, 22:48
Hangt er een beetje vanaf wat voor volumeverschillen het zijn, misschien is de ingang van z'n geluidskaart wel verrot. Als je met een vrij constant volume opneemt is het niet normaal als je volume op de opname erg schommelt en dan denk ik dat alleen een compressor je niet gaat redden.

LuukieRayVaughan
14 april 2005, 23:11
Ik weet niet waar ik de informatie over mijn geluidskaart kan vinden. Sorry ik ben slecht met computers. Het ligt niet aan mijn Software. Ik heb het met verschillende programma's getest. Mijn geluid die eruit komt is wel gewoon goed, afspelen van mp3tje bijv. Ik neem op met Adobe Audition, je ziet de freqeuntie daar en daar zie je als ik 2 keer hetzelfde stuk opneem dat de freqeuntie verschilt bij beide. Op het geluidsvoorbeeldje hoor je het zoals je het ziet bij de opname bij adobe audition, dus hard zacht hard = hoog feq laag- hoog-.

harrie-beton
14 april 2005, 23:13
hoe neem je op?

-welke geluidskaart
-type verbinding, kabels direct of via versterker
-welke programma

LuukieRayVaughan
15 april 2005, 14:31
- CMedia AC97 Audio device
- Microfoon bij versterker, of snoer inpluggen via mijn gitaar in computer.
- Adobe Audition

harrie-beton
16 april 2005, 10:25
om te kijken of het aan je geluidskaart ligt, zou je een stuk van een cd op willen nemen via dezelfde kabels?

Ic3gl0vE
16 april 2005, 13:21
- CMedia AC97 Audio device


Onboard geluidskaart dus... ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand géén problemen had met een AC97