PDA

View Full Version : Amp??



knepman
14 april 2005, 19:42
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik zat zo te denken aan een Vox AD50VT of een tweede-hands Fender hot rod Deville en ik wou graag jullie mening erover, maar voor suggesties sta ik natuurlijk open (buget zo'n €800). Ik speel over het algemeen rock en af en toe metal. Dit doe ik op een Yamaha Pacifica en een Brownsville Choirboy.

Alvast bedankt :)

Fumi SG
14 april 2005, 19:54
Voor €800,- kun je 2 Voxen kopen man! :o Als ik zoveel te besteden had, was ik ZEKER verder gaan kijken die AD50vt. Gebruik de zoekfunctie eens want volgens mij is pas nog een topic geweest waar ze het over die Fender hadden.

Voor rock: JCM800, voor metal: JCM800+boostertje. Zullen wel weer mensen komen zeiken van "heuh.... altijd weer die JCM!!", maarjah laat die maar. Voor €800,- kun je een heel eind komen voor een JCM met booster..... :wink:

ieme
14 april 2005, 19:59
Wat wil je? wat jij noemt zijn 2 totaal verschillende dingen!
de vox is een digitale modulatie versterker en de fender waar je het over hebt is een buizen versterker, de vox is meer wat jij zoekt denk ik, op een fender rocken kan maar metal zal je er niet uit halen!
er zijn veel verschillende amps en mogelijkheden!

ieme

knepman
14 april 2005, 20:11
@ Fumi SG:
Kan ik voor 800 euro een nieuwe JCM800 kopen of een tweede hands?

@ ieme:
klopt waarschijnlijk zal ik niet het gewenste geluid rock geluid uit een fender krijgen, maar ik vind de clean van een fender wel heel mooi dus ik kan er altijd nog een pedaaltje bij kopen voor de metal nummers.

ieme
14 april 2005, 20:20
@ ieme:
klopt waarschijnlijk zal ik niet het gewenste geluid rock geluid uit een fender krijgen, maar ik vind de clean van een fender wel heel mooi dus ik kan er altijd nog een pedaaltje bij kopen voor de metal nummers.

zou ik niet doen... je moet gewoon van jezelf weten
A. 1(2 of 3) goede sound buizen...
B. 50 redelijk goede sounds modeling

Fumi SG
14 april 2005, 21:11
@ Fumi SG:
Kan ik voor 800 euro een nieuwe JCM800 kopen of een tweede hands?

@ ieme:
klopt waarschijnlijk zal ik niet het gewenste geluid rock geluid uit een fender krijgen, maar ik vind de clean van een fender wel heel mooi dus ik kan er altijd nog een pedaaltje bij kopen voor de metal nummers.

nieuw zal niet lukken, want ze worden niet meer gemaakt. Ze gaan tweedehands voor 500 tot 600 euro, ligt er een beetje aan wat je wilt. Er zijn veel verschillende versies van de JCM 800, zo heb je éénkanaals en tweekanaals en ze er bijv. ook in 50W en in 100W. Daar is op internet genoeg over te vinden.

Boosters heb je ook verschillend. Ik denk dat je voor €100,- wel een goede hebt, maar dat weet ik niet zeker. Daar kan iemand anders je denk ik wel meer over vertellen.

Ik zou zeggen, kijk eens een beetje rond op tweedehands sites en zoek eens wat informatie. Ga ook eens verschillende versterkers testen, maar voor €800,- zou ik in ieder geval wel voor een buizenversterker gaan :wink:

Ritch
14 april 2005, 23:03
Nee man! De Koch Twintone! er zijn hier genoeg luitjes met een Twintone, misschien kunnen zij wat meer hierover vertellen. (Met 800 pleuro's moet dat toch kunnen, een tweedehandsje?)

Fumi SG
14 april 2005, 23:05
Koch zit inderdaad wel een meesterlijke sound in!! Maar ik betwijfel het of je die voor 800 euri kan vinden..... :(

V!N
14 april 2005, 23:11
Dit is nou al dezoveelste keer dat er "een" JCM800 wordt aangeraden door iemand die totaal geen idee heeft hoe en wat.


Een JCM800 met of zonder mastervolume ? Of de Split Channel ? En welke versie dan van de Split Channel ? De nieuwe Zakk Wylde signature ? Of de nieuwe re-issue van de mastervolume ?

Juist .. ze zijn er volop nieuw !

Ze hebben allemaal een totaal ander geluid, dus hoezo "een" JCM800 is goed, maar er moet wel "een" pedaal voor als je metal wilt spelen. De Split Channels hebben meer dan genoeg gain voor metal !


Ik moet toch maar eens beginnen met mijn Marshall-pagina. Dan kunnen de papagaaien van het internet in ieder geval correcte informatie nablaten en aan de hand daarvan per ongeluk nog eens passend advies geven ..

Ritch
14 april 2005, 23:12
Voor 1 à 2 bankjes meer moet je er zeker toch een op de kop kunnen tikken? Droffie van dit forum heeft er een... Vast nog wel een paar mensen..

Fumi SG
14 april 2005, 23:17
Zullen wel weer mensen komen zeiken van "heuh.... altijd weer die JCM!!"


Dit is nou al dezoveelste keer dat er "een" JCM800 wordt aangeraden door iemand die totaal geen idee heeft hoe en wat.


:-?


Er zijn veel verschillende versies van de JCM 800, zo heb je éénkanaals en tweekanaals en ze er bijv. ook in 50W en in 100W. Daar is op internet genoeg over te vinden.



Een JCM800 met of zonder mastervolume ? Of de Split Channel ? En welke versie dan van de Split Channel ? De nieuwe Zakk Wylde signature ? Of de nieuwe re-issue van de mastervolume ?

:roll:

V!N
14 april 2005, 23:27
Er zijn veel verschillende versies van de JCM 800, zo heb je éénkanaals en tweekanaals en ze er bijv. ook in 50W en in 100W. Daar is op internet genoeg over te vinden.


Je weet dat er verschillende zijn maar je stuurt hem het internet op om erachter te komen wat het verschil is ?

Dan vind ik het erg knap van je dat je kan zeggen dat "een" JCM800 is wat hij zoekt ..


Overigens, niets persoonlijks hoor.

vester86
14 april 2005, 23:32
Kom maar op met die PM van iedereen die wat tegen mij heeft!!

hoeveel krijg je nou eigenlijk per dag fumi??

Mark S
14 april 2005, 23:40
nou, jullie treffen het wel zeg!

ik heb zowel een Koch Twintone als een JCM-800 2204 (50Watts singlechannel head)

dus zeg 't maar, wat wil je weten?

BartL
15 april 2005, 00:36
Twintone's zie je niet echt veel 2dehands en zijn erg gewild...wordt misschien moeilijk voor 800 euri.

skabouter
15 april 2005, 01:14
koop geen HRD, maar een peavey classis 50 212 !! kost minder, is mooier, en klinkt beterrrrrr !!! !

Fumi SG
15 april 2005, 08:21
dubbel..... :(

Fumi SG
15 april 2005, 08:22
Kom maar op met die PM van iedereen die wat tegen mij heeft!!

hoeveel krijg je nou eigenlijk per dag fumi??

niet veel.... Kheb er nou een gehad, maar dat was eigenlijk meer een verzoek je om iemand op msn toe te voegen.

Droffie
15 april 2005, 09:14
Mijn Twintone heb ik voor 850,- Euro's gekocht. Ze zijn te vinden voor die prijs. Daarnaast komt de Twintone II op korte termijn uit, dus dat zullen Twintone's makkelijker te vinden zijn.
Als je voor een écht mooi clean kanaal wilt gaan met een heel goede scheur kanaal is een Twintone zeker een amp die geschikt voor je is.
Ik zou zeggen ga er eens een testen :wink:

knepman
15 april 2005, 10:07
Hmm... ik zie vooral Twinetone's en JCM800's voorbij komen in de discussie. Dus ik ga ervan uit dat dit twee goede versterkers zijn. Ik wil er natuurlijk 1 met een mooie clean en een goede scheur (duh..) en 50 watt lijkt me ook voldoende. Mijn gitaarleraar was helemaal lirisch (goed geschreven??) over een JCM900 die iemand anders had gekocht. Is die sound een beetje te vergelijken met de sound van "JCM800"??

Baker
15 april 2005, 10:50
Mijn Twintone heb ik voor 850,- Euro's gekocht. Ze zijn te vinden voor die prijs. Daarnaast komt de Twintone II op korte termijn uit, dus dat zullen Twintone's makkelijker te vinden zijn.
Als je voor een écht mooi clean kanaal wilt gaan met een heel goede scheur kanaal is een Twintone zeker een amp die geschikt voor je is.
Ik zou zeggen ga er eens een testen :wink:

is dat zo? Men roept ook al jaren dat er een multitone II komt, maar die is er ook nog steeds niet

Maar goed, zo ja, hoe weet je dat? ben wel benieuwd!
Enne, wanneer? en welke extra's gaat het ding krijgen?

Droffie
15 april 2005, 10:53
Hmm... ik zie vooral Twinetone's en JCM800's voorbij komen in de discussie. Dus ik ga ervan uit dat dit twee goede versterkers zijn. Ik wil er natuurlijk 1 met een mooie clean en een goede scheur (duh..) en 50 watt lijkt me ook voldoende. Mijn gitaarleraar was helemaal lirisch (goed geschreven??) over een JCM900 die iemand anders had gekocht. Is die sound een beetje te vergelijken met de sound van "JCM800"??

Ik heb zelf een JCM900 gehad en verkocht. Als je een twee (of meer) kanalen versterker wilt met een goed clean kanaal is Marshall niet de eerste keuze. Persoonlijk vind ik een JCM2000 DSL één van de betere cleane kanalen hebben. JCM 900 4100 of 4500 dual reverb is een twee kanaals amp. Op zich goede versterkers maar niet de klasse van bijvoorbeeld een Twintone.
Ook hier geldt weer, ga eens een dagje versterkers testen en ervaar de verschillen zelf. Wat voor de één een wereldversterker is is voor de ander weer helemaal niets. TIP: bij Peter Verspuy stond een JCM602 Combo. Tweekanaals combo, 2 x 12 inch en een meer dan acceptabel clean kanaal. In mijn herinnering lag de prijs rond de 700 Euro.

Succes in ieder geval. :wink:

Droffie
15 april 2005, 10:55
Mijn Twintone heb ik voor 850,- Euro's gekocht. Ze zijn te vinden voor die prijs. Daarnaast komt de Twintone II op korte termijn uit, dus dat zullen Twintone's makkelijker te vinden zijn.
Als je voor een écht mooi clean kanaal wilt gaan met een heel goede scheur kanaal is een Twintone zeker een amp die geschikt voor je is.
Ik zou zeggen ga er eens een testen :wink:

is dat zo? Men roept ook al jaren dat er een multitone II komt, maar die is er ook nog steeds niet

Maar goed, zo ja, hoe weet je dat? ben wel benieuwd!
Enne, wanneer? en welke extra's gaat het ding krijgen?

Weet ik maar hij was nu echt gespot op de Frankfurter messe. Koch heeft 'm geintroduceerd. Prijs ligt rond de 1395,- begreep ik.

Ritch
15 april 2005, 12:28
Mijn Twintone heb ik voor 850,- Euro's gekocht. Ze zijn te vinden voor die prijs. Daarnaast komt de Twintone II op korte termijn uit, dus dat zullen Twintone's makkelijker te vinden zijn.
Als je voor een écht mooi clean kanaal wilt gaan met een heel goede scheur kanaal is een Twintone zeker een amp die geschikt voor je is.
Ik zou zeggen ga er eens een testen :wink:

is dat zo? Men roept ook al jaren dat er een multitone II komt, maar die is er ook nog steeds niet

Maar goed, zo ja, hoe weet je dat? ben wel benieuwd!
Enne, wanneer? en welke extra's gaat het ding krijgen?

Weet ik maar hij was nu echt gespot op de Frankfurter messe. Koch heeft 'm geintroduceerd. Prijs ligt rond de 1395,- begreep ik.

Wat gaat er dan veranderen aan de Multitone als ik vragen mag? (sorry voor offtopic)

Nicci
15 april 2005, 13:32
dus zeg 't maar, wat wil je weten?

als ik op een rotonde rijd en ik wil afslaan, maar een voetganger wil zojuist oversteken, wie heeft er dan voorrang?

ieme
15 april 2005, 13:34
dus zeg 't maar, wat wil je weten?

als ik op een rotonde rijd en ik wil afslaan, maar een voetganger wil zojuist oversteken, wie heeft er dan voorrang?

das verschillend per rotonde, moet je naar de situatie kijken....

Nicci
15 april 2005, 13:36
dat gaat levens kosten met dit soort antwoorden! :D

Droffie
15 april 2005, 13:40
Mijn Twintone heb ik voor 850,- Euro's gekocht. Ze zijn te vinden voor die prijs. Daarnaast komt de Twintone II op korte termijn uit, dus dat zullen Twintone's makkelijker te vinden zijn.
Als je voor een écht mooi clean kanaal wilt gaan met een heel goede scheur kanaal is een Twintone zeker een amp die geschikt voor je is.
Ik zou zeggen ga er eens een testen :wink:

is dat zo? Men roept ook al jaren dat er een multitone II komt, maar die is er ook nog steeds niet

Maar goed, zo ja, hoe weet je dat? ben wel benieuwd!
Enne, wanneer? en welke extra's gaat het ding krijgen?

Weet ik maar hij was nu echt gespot op de Frankfurter messe. Koch heeft 'm geintroduceerd. Prijs ligt rond de 1395,- begreep ik.

Wat gaat er dan veranderen aan de Multitone als ik vragen mag? (sorry voor offtopic)
Geen idee wat er gaat veranderen in de MTII. Ik begreep dat de TTII een derde (marshall-achtige crunch) kanaal erbij krijgt. Meer weet daarvan ook niet.

Malochia
15 april 2005, 14:32
Nee man! De Koch Twintone! er zijn hier genoeg luitjes met een Twintone, misschien kunnen zij wat meer hierover vertellen. (Met 800 pleuro's moet dat toch kunnen, een tweedehandsje?)

Als ie ook metal wil spelen zou ie beter een Multitone of een Powertone kunnen kopen.

Mark S
15 april 2005, 14:41
Ik heb Koch even gemaild over de Twintone II en dit was het antwoord:

Hoi Mark,

Dank voor je mailtje en interesse in ons product.

De TTII is in productie en de eerste worden al uitgeleverd.

Vriendelijke groeten,

Koch Guitar Electronics

Edwin Kool
Sales and Marketing


Ik heb de TT II al mogen aanschouwen op de Musikmesse, ziet er cosmetisch hetzelfde uit als de TT I (qua grootte) heeft alleen een extra kanaal (Marshall-voiced) en een verbeterde FX-loop. De Footswitch ziet er nu hetzelfde uit als de Multi/Powertone. De TT II is er zowel in combo - als head uitvoering.

Droffie
15 april 2005, 14:52
Nee man! De Koch Twintone! er zijn hier genoeg luitjes met een Twintone, misschien kunnen zij wat meer hierover vertellen. (Met 800 pleuro's moet dat toch kunnen, een tweedehandsje?)

Als ie ook metal wil spelen zou ie beter een Multitone of een Powertone kunnen kopen.

wellicht, maar onderschat de gain niet in een Twintone. Die is echt krankzinnig. Veel meer dan in mijn vorige JCM900 top.
Ik denk een TT op een 2x12 of 4x12 cab heel erg metal kan klinken. :wink:

Droffie
15 april 2005, 14:59
Nee man! De Koch Twintone! er zijn hier genoeg luitjes met een Twintone, misschien kunnen zij wat meer hierover vertellen. (Met 800 pleuro's moet dat toch kunnen, een tweedehandsje?)

Als ie ook metal wil spelen zou ie beter een Multitone of een Powertone kunnen kopen.

wellicht, maar onderschat de gain niet in een Twintone. Die is echt krankzinnig. Veel meer dan in mijn vorige JCM900 top.
Ik denk een TT op een 2x12 of 4x12 cab heel erg metal kan klinken. :wink:

Droffie
15 april 2005, 16:13
Als ie ook metal wil spelen zou ie beter een Multitone of een Powertone kunnen kopen
Onderschat de gain in de TT niet. Tis echt een high gain monster. Er zit meer gain in dan mijn vorige JCM900.

Ritch
15 april 2005, 16:32
Nee man! De Koch Twintone! er zijn hier genoeg luitjes met een Twintone, misschien kunnen zij wat meer hierover vertellen. (Met 800 pleuro's moet dat toch kunnen, een tweedehandsje?)

Als ie ook metal wil spelen zou ie beter een Multitone of een Powertone kunnen kopen.

Lees voortaan de rest van dit topic ook eens! Budget = €800 Of je moet een heel oude MT catchen.

jeroenuiteindhoven
16 april 2005, 14:24
OK,

Gear:

Fender Cyclone II
Gretsch Setzer hot rod
Fender USA telecaster
Epiphone SG-400

RAT distortion
Ibanez Tubescreamer

Ik speel momenteel over een Fender Twin Reverb en ik geloof uit 1972 (waar kan ik dit btw controleren, volgens mij is alles nog origineel namelijk) en ben er redelijk tevreden mee, vooral clean super.....maar dat kreng is zo pokkezwaar en ik ben ook wel benieuwd naar een andere amp.

Als ik wil scheuren (overdriven dan, ik HAAT metalsound) vind ik de Twin Reverb vaak een beetje te iel, dus ik vroeg me af of er een mooie tussenweg bestaat. Dus een iets DIKKERE sound.

Ik zoek dus een versterker waar ik lekker mee kan scheuren, die qua sound bij mijn gitaren past en ook clean mooi klinkt. Ik kick wel op reverb, heb niet voor niks een surfgitaar dus als dat erop zit zou het helemaal perfect zijn.

Iemand suggesties?? Ik zag laatst iemand over een ORANGE spelen en die klonk ook echt super!

TIPS TIPS TIPS AUB!!!

Iemand enig idee wat ik voor die Twin terug zou kunnen krijgen?

up-guitarman
19 april 2005, 11:14
Ik heb Koch even gemaild over de Twintone II en dit was het antwoord:

Hoi Mark,

Dank voor je mailtje en interesse in ons product.

De TTII is in productie en de eerste worden al uitgeleverd.

Vriendelijke groeten,

Koch Guitar Electronics

Edwin Kool
Sales and Marketing


Ik heb de TT II al mogen aanschouwen op de Musikmesse, ziet er cosmetisch hetzelfde uit als de TT I (qua grootte) heeft alleen een extra kanaal (Marshall-voiced) en een verbeterde FX-loop. De Footswitch ziet er nu hetzelfde uit als de Multi/Powertone. De TT II is er zowel in combo - als head uitvoering.

Nice, deze zomer ga ik voor een nieuwe amp dus ik zou zeggen, allemaal zo'n prachtige nieuwe twintone kopen en dan de jouwe aan mij verkopen voor weinig :-D
Deal ???