PDA

View Full Version : Snaren koken :)



basswasp
4 augustus 2002, 10:43
'k heb gisteren m'n ouwe doffe Warwicks van m'n bas af gehaald en ff in water gekookt... ze klinken nu weer cool :grin:

Wie kookt er nog meer snaren? :smile:

rePUNKtative
4 augustus 2002, 11:01
nooit gedaan, zal et ook nooit doen :smile: Koop elke maand wel een nieuw pakketje snaren, dure grapje, maar het klinkt gewoon weer geweldig.

Ik speel ook like een uur of 20 a 25 per week (waarvan 3 uur bandoefening). Dan is het ook zeker nodig. Snaren gaan bij mij de prullenbak in na zeg maar 100 uur spelen. En met mijn speel stijl, is nou niet bepaald zachtjes zeg maar :grin:

flearulez
4 augustus 2002, 13:17
Heb het ooit gedaan met me orginele snaren van me Ibanez( sorry voor het scheldwoord).
Maar was wel een goed id ze klonken weer wat frisser maar na 2 weken kon ik toch weer nieuwe halen.
Volgens mij heeft het ook invloed op de spanning van de snaren, maar dat kon aan de kwaliteit liggen.

basswasp
4 augustus 2002, 13:39
Kan idd wel iets met de spanning te maken hebben... 'k heb m'n nieuwe snaren altijd op z'n laagst en als ik die snaren gekookt heb ratelen ze iets...:smile:

AllodoX
4 augustus 2002, 14:35
snaren koken is fout.. geeft misschien de ilusie dat ze weer als nieuw klinken, maar dat is met een paar dagen weer voorbij. plus je metaal is aangetast, dus zullen ze waarschijnlijk binnenkort wel knappen :wink:

basswasp
4 augustus 2002, 15:11
Maar als ik ga oefenen met een band en ik wil goed klinken zonder nieuwe snaren te moeten kopen, dan kook ik ze ff en dan klinken ze iig die dag weer goed... 'k heb trouwens altijd wel een reserve setje bij me voor 't geval dat ze knappen :smile:

flearulez
4 augustus 2002, 15:13
Waarom gebruik je je reserve set niet?

basswasp
4 augustus 2002, 15:20
Ik wil hoogstens snaren vervangen als ze knappen of als 't echt niet meer klinkt... da's 't goedkoopst...

Sinds een optredentje een keer helemaal is mislukt, lijkt het me ook verstandig snaren te vervangen voor elk optreden op talentenjachten enzo (één keer proberen en moeve!)

AllodoX
5 augustus 2002, 08:16
ik vervang m'n snaren elk half jaar.

basswasp
5 augustus 2002, 09:27
Dan zijn mijn snaren al geknapt... maar ik word er steeds beter in m'n snaren langer heel te houden... Vandaar dat koken...

FleaBass
5 augustus 2002, 17:38
gewoon goed je handen wassen voordat je gaat spelen, gaan je snaren ook wat langer mee :smile:

basswasp
5 augustus 2002, 19:02
Echt waar? :smile: Maakt dat echt veel uit?

AllodoX
5 augustus 2002, 20:42
yep

in je zweet zit zuur dat je snaren flink aantast. daarom moet je ook ALTIJD na het spelen een droge hand-doek over he snaren halen.. moet je maar eens kijken wat een bruine drab er vanaf komt :wink:

basswasp
5 augustus 2002, 22:33
Hmmm... 'k zal 's kijken :smile: Bedankt iig

John P
8 augustus 2002, 17:29
Ik leg ze in de ammonia om te ontvetten; dat ontvet en zorgt niet voor roestvorming in de snaar. Helpt overigens ook maar eventjes.

basswasp
8 augustus 2002, 23:42
Bedankt voor de tip :smile: