PDA

View Full Version : Ehx Bass Balls ---> Een raar effect...



basswasp
3 augustus 2002, 22:13
'k heb een paar maanden geleden voor 't eerst een Bass Balls uitgeprobeerd... 'k vond 't maar een vaag ding, met toch nog wel aardige geluiden erin... Uiteindelijk heb ik 3 kwartier in een winkel liggen stunten met dat ding, en ik wist maar niet of ik 'm nou wel of niet zou kopen... Omdat ik zo twijfelde heb ik het niet gedaan.

Twee weken later kom ik in een andere winkel weer die Bass Balls tegen... toch maar weer ff proberen. Deze keer niet te lang (ze kenden me al in die winkel wegens het uren liggen te kloten op zoek naar een mooie distortion en uiteindelijk een pakkie snaren kopen :grin:)... uiteindelijk kwam ik tot de beslissing hem weer niet te kopen...

Maar nu spookt dat ding weer door m'n hoofd... Flea hoor er mooie dingen mee doen, maar ik de winkel valt 't dan toch weer tegen... En op http://www.buzzfox.com klinkt hij ook gewoon goed... Wat is 't toch met dat ding... Klinkt ie beter met een actieve bas op groot volume ofzo? Iemand anders dit weleens gehad?

SpYkeY
3 augustus 2002, 22:29
Ik ben ook erg geinteresseerd voor dat pedaal, maar hijs toch aardig duur, ik wou hem laatst uitproberen bij Schreeven in Nijmegen, maar hadden ze hem op dat moment niet, maar hij is echt super tof, ik ben ook van plan hem te gaan kopen. Ik weet verder niets over je vragen maar ik vind het een erg leuk pedaal. Trouwens Flea doet er erg leuke dingen mee jah, luister maar eens naar het liedje Sir Psycho Sexy. Echt een erg leuk effect

AllodoX
3 augustus 2002, 23:15
't is gewoon een touch-wah met ingebouwde fuzz..

maar net als met alle effecten geldt ook hier : indien smaakvol gebruikt op de juiste momenten zeer stoer; indien te vaak gebruikt : 3x kut

basswasp
4 augustus 2002, 17:28
Klopt... maarja... ik koop geen pedaal van 150 piek om alleen Sir Psycho Sexy te gaan spelen...

Gebruikt hij 'm trouwens ook tijdens het nummer 'Blackeyed Blonde' op de Dvd 'Off The Map'?

AllodoX
5 augustus 2002, 08:19
150 piek ? dan heb je toch de verkeerde winkels te pakken, knul :wink:

basswasp
5 augustus 2002, 09:28
Jah? Wat dan? Duurder? Goedkoper? Waar? :smile:

basswasp
8 augustus 2002, 23:46
Gebruikt Flea trouwens een Bass Balls tijdens de coupletten en/of bassolo van 'Subterranean Homesick Blues'? Hoe krijgt hij dat kwakende geluid eruit?

Fluffy
8 augustus 2002, 23:50
ik ken het nummer nie dus ik kan het nie precies zeggen, maar het kwakende geluid komt waarschijnlijk van de bassballs.

In het nummer sir psycho sexy kun je de bass balls ook goed horen

basswasp
9 augustus 2002, 12:29
Psycho Sexy ken ik... maar ik krijg die korte toontjes er niet uit...:sad:

AllodoX
9 augustus 2002, 23:09
hoezo ?

je slaat de snaar aan en met je linker hand laat je de fret los, maar dempt hem nog na.

zo doe je die korte toontjes

basswasp
10 augustus 2002, 12:11
...maar dan kwaakt je Bass Balls nog niet... dan krijg je gewoon een 'bwêh'-geluid...:sad:

AllodoX
11 augustus 2002, 20:17
gain meer opendraaien :smile:
hoe meer input signaal je hebt, hoe meer ie " pieoeeeeee " doet.

als je meer een " Bwoaaaiii " of een " Pieoeww " wilt, dan moet je niet aan een bassballs beginnen.. dan moet je een envelope filter pakken ( EBS EQ bijv )

basswasp
11 augustus 2002, 22:42
...dus een Bass Balls klinkt beter op een active bas?

AllodoX
12 augustus 2002, 08:09
hmm.. niet per definitie..

mijn P-bass heeft bijvoorbeeld aanzienlijk meer output dan mijn ATK.. maar deze worden beiden GIGANTISCH overtroffen door het vlaggenschip : de 5-snarige Jazzbass; deze knaap slaagt er zelfs in om mijn voorversterker te laten clippen :razz:

gewoon die knop op de bassballs wat verder opentrekken.

basswasp
12 augustus 2002, 11:04
Ok :smile:

Maar wat gebeurd er als je voorversterker 'clipt'??? :smile: