PDA

View Full Version : fender the twin



^smurf
14 april 2005, 17:43
test

^smurf
14 april 2005, 17:43
een vriend van mij wil een nieuwe versterker kopen, en hij kan een the twin voor 700€ kopen tweedehands (red knob, zeer weinig gebruikt volgens de verkoper)

hij is niet echt op de hoogte van versterkers en hij vroeg zich een paar dingen af:
- is dat een redelijke prijs
- of hij beter af is met een deluxe (nieuw in keulen voor dezelfde prijs, heeft hij al op gespeeld en was er wel content van)
- waar hij op moet letten als hij die gaat testen, buiten het feit of hij het goed vind klinken
-en of er redenen zijn om deze amp niet te kopen (slechte ervaringen ofzo)

thanx!

ps: zoek functie geprobeerd, maar werkte maar eens weer niet

^smurf
15 april 2005, 10:47
*bump*

Pickslide
15 april 2005, 17:34
Is wel een leuke versterker, ik heb er in de oefenruimte een paar keer over gespeeld. Speeltje heeft aantal leuke dingen:
Je hebt meerdere inputs waardoor je kan doorlussen (over 2 kanalen gelijk spelen). Verder gaat ie tering hard maar je kan em naar 25 watt schakelen zodat je em ook kan gebruiken terwijl je in dezelfde kamer staat. Verder heeft ie een leuke clean, aardige reverb. distortion channel heb ik nooit gebruikt (had een pedaaltje) dus daar kan ik niks over melden. Ik denk echter wel dat de prijs wel ietsje lager mag, mag wel 100 Euro af denk ik...

skabouter
16 april 2005, 10:58
ik dacht dat die prijs redelijk ok is. maar wellicht heeft het ook te maken met jaartallen enzo, en daar weet ik niets van.............maar je moet altijd proberen iets eraf te krijgen he. 650 oid zou mooi zijn :)

maar waar ie op moet letten is dat die Twin nie echt lekker scheurt enzo, of zeg maar gewoon NIET. die deluxe (hot rod deluxe ofzo neem ik aan dat je bedoelt) is een amp met 3 kanalen, dus wel ff wat anders. die is veel meer voor rock, en de twin is echt een clean-amp.

dus afhankelijk van wat hij wil spelen zou ik een keuze maken. clean --->twin. scheur----> deluxe.

PeteRS
16 april 2005, 13:49
maar waar ie op moet letten is dat die Twin nie echt lekker scheurt enzo, of zeg maar gewoon NIET. die deluxe (hot rod deluxe ofzo neem ik aan dat je bedoelt) is een amp met 3 kanalen, dus wel ff wat anders. die is veel meer voor rock, en de twin is echt een clean-amp.

dus afhankelijk van wat hij wil spelen zou ik een keuze maken. clean --->twin. scheur----> deluxe.

Es handelt sich hier om een THE Twin red knob. Die scheurt wel als een tiet. Je moet natuurlijk van het type scheur houden, maar als je die goed vindt is dit een toffe bak (ik vond juist de clean iets minder voor een 7ender). Ik heb hem destijds weggedaan omdat ie takke zwaar is en inderdaad ECHT hard gaat, maar als dit geen bezwaar is: doen. Ik heb de mijne vijf jaar geleden voor FL 1200,- gekocht en weggedaan, dus ik zou afdingen tot 550 en dan proberen op 600 uit te komen.

^smurf
16 april 2005, 14:00
ok, bedankt!

Pickslide
18 april 2005, 21:09
Ik vond em ook met pedaaltje er naast lekker scheuren. De ingebouwde scheur zou idd best minder kunnen zijn. Maarja daar kan ik niks over zeggen.....