PDA

View Full Version : kutgeluid en net een nieuwe versterker!



gerard janmienoet
3 augustus 2002, 20:17
ik heb nu een marshaal versterker en ik heb de juiste sound nog niet gevonden het gaat hier voer de JCM800 2203ZW Limited Edition Zakk Wylde.

hoe kan ik het beste een distortion creeren.
ik heb een starfire gitaar.

Dionyios
3 augustus 2002, 21:49
Zozo, daar zijn er toch maar 800 van gemaakt ofzo?

Kan je verder niet helpen wat geluid betreft, maar misschien dat mensen hier die een gewone JCM800 hebben je kunnen helpen.

Thomasvv
3 augustus 2002, 21:50
Ehm... met alle respect.. een limited Edition Marshall kopen die meeeega duur is en waar er heel erg weinig van zijn gemaakt.. OK

Maar dan neem ik aan hoe je met dat ding om moet gaan, je koopt zo'n ding niet zomaar...

SchaapOpJeHoofd
4 augustus 2002, 00:59
Nou, nou. Voor dat geld had meneer de verkoper je toch ook even kunnen vertellen hoe je distortion krijgt? Misschien is het leuk om te kijken in je "deluxe user's manual"

Soulman
4 augustus 2002, 11:07
Zoveel gain hebben die jcm's 800 niet en de ZW heeft toch ook 6550 buizen.
ZW gebruikt ook een Boss SD1.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2002, 11:46
Eeh Gerard,

je 2e post is ook je 2e topic en met een even negatieve houding. Wat zou je er a) van denken om eens wat vrolijker/positiever te zijn en b) eens uit te zoeken hoe forums werken. Dan zou je hebben begrepen dat dit topic dus niet onder "Diversen" maar onder "versterkers" thuis hoort.

Veel succes met het vrolijk worden.

PeArLjAm
4 augustus 2002, 12:08
Het is een eenkanaalsversterker die zijn oversturing volgens mij vooral van de eindbuizentrap moet hebben. Oftewel om een echte goede distortion te krijgen moet je op een hoog volume spelen, instellingen weetik niiets vanaf.

philbee
6 augustus 2002, 12:13
hoe kun je nou in vredesnaam een dergelijke versterker kopen zonder dat je jezelf degelijk over de mogelijkheden hebt geinformeerd? Fout ligt wel degelijk ook bij jezelf vind ik.

Ik ga bij het geluid ook van de 1/3 principes uit, het geluid wordt gemaakt door:
1/3 je vingers / talent
1/3 je gitaar
1/3 je versterker.

veel succes

taylor
6 augustus 2002, 12:45
nou ik geloof er geen reet van dat je zo'n versterker hebt.

maar goed de jcm die zw gebruikt heeft idd niet veel distortion hij gebruikt er 1 superoverdrive van boss bij.

voor de rest denk ik dat philbee gelijk heeft.

wanna1
6 augustus 2002, 21:02
hm zakk w heeft 2 en gebruikt ze volgens mij in stereo, dan heb je al minder oversturing nodig.
deze versteker heeft maar een kanaal en klinkt allen op 10 dus succes,
om hier nou een scheurpedaaltje voor te zetten is een DOODZONDE.
Koop dan liever een park versterkertje en stop die akelige pedalen daar voor
je kunt beter een 2210 kopen daar zitten 2 kanalen op, een heel strak clean kanaal en een SUPERVETTE ALLESVERNIETIGENDE SCHEUR
hm nu heb ik weer zin om te spelen yes
succes hoi

BluesJR
7 augustus 2002, 14:22
Zet hem gewoon bijna helemaal open... moet je eens kijken hoe die gaat.
Anders idd een DS1 ervoor (volume open..gain dicht).. en dan krijg je bijna hetzelfde..(naja.. beetje dan) distortion bij minder volume.
Anders als het niet lukt... koop een Proco Rat (er zijn verschillende dus test ze eerst!!).. en dat moet het zekers doen. Dit pedaal is true bypass.. dus hij laat veel over van je originele geluid zegt men. Ik heb hem ook en ik vind het onzin.. maar toch.

Soulman
7 augustus 2002, 14:36
Op 2002-08-07 14:22, schreef BluesJR:
Anders als het niet lukt... koop een Proco Rat (er zijn verschillende dus test ze eerst!!).. en dat moet het zekers doen. Dit pedaal is true bypass.. dus hij laat veel over van je originele geluid zegt men. Ik heb hem ook en ik vind het onzin.. maar toch.

Wat bedoel je met onzin ???????????

taylor
7 augustus 2002, 21:24
die versterker moet je juist gebruiken met 1 pedaaltje erbij!

het is namelijk 1 mastervolume amp die hoef je echt niet op 10(je gewoone volume) te zetten dan scheurtie namelijk echt niet zo mooi als 1 superlead marshall wat 1 hele andere amp is.

of je er nou 1 of 2 of 4 hebt dat maakt echt niet zoveel uit.

stereo is altijd wel mooier maar.

gangsta
8 augustus 2002, 00:10
waar is onze vriend gerard trouwens??

Dirk_Hendrik
8 augustus 2002, 08:56
Gerard is wiebere omdattie het gevoel kreeg dat men hem hier niet zo moest. Duh!

b.t.w. Gerard is drummer. Need to say more??

BLOK182
8 augustus 2002, 16:49
Een drummer met een ZW Signature?
Das wel een hele multifunctionele drummer.

philbee
9 augustus 2002, 10:30
ach zo ken ik ook een zanger die een hele zooi vintage Fender spullen heeft. :wink:

MegaDrive
28 augustus 2002, 17:10
En een lompe computernerd met hele fijne homerecordingspullen en een hele berg gitaren. Hey wacht dat ben ik :razz:

lars
28 augustus 2002, 18:33
een starfire gitaar, zijn die niet van hetzelfde materiaal gemaakt aan die BBQ aanmaakblokjes?

ik bedoel, je koopt een loeidure zeldzame versterker een kut gitaar en vraagt je af waarom het geluid klote is??

dit is echt duidelijk een verzonnen verhaal, nog niet eens miemand met down zou zo'n versterker kopen zonder er naar te luisteren in de winkel.

Thomasvv
28 augustus 2002, 18:37
Áls je'm al tegenkomt.. t zou me niks verbazen dat 90% van de versterkers al verkocht was voordat ze gemaakt waren...

Anders Destium
29 augustus 2002, 20:31
Ik koop veel liever een mooie gitaar en een kutamp, kijk dán heb je reden tot klagen, maar dat doe ik niet (de wissel gaat eerder naar nog een nieuwe gitaar ipv een buizen voor thuis.
Als ik thuis speel vind ik het wel prettig als ik in mijn kamer kan blijven staan als ik speel, studentenhuizen zijn wat dat betreft ook niet zo vergevingsgezind :smile: )

Chiel
30 augustus 2002, 13:14
Nu we toch bezig zijn.... ik heb ook nog een vraagje.

Vorige week heb ik een Ferrari F50 gekocht, maar ik vind de wegligging echt heel erg klote. Vooral in de 2 versnelling bij ong. 60km/uur rijdt hij echt heel beroerd. Kan iemand mij hierbij helpen?

PS: Weet iemand hoe laat het nu ong. is? Ik kan de tijd niet zo goed aflezen op mijn Gouden Rolex Yachtmaster.

BLOK182
30 augustus 2002, 16:18
Ja dat probleem heb ik dus ook met mun Murcielago, die slaat dus ook steeds af, vooral in woonwijken in de 6de versnelling.
Klotebakken he, die italiaanse sportwagens?

MegaDrive
30 augustus 2002, 22:56
LOL :grin:

wimmeltje
5 september 2002, 21:44
Mijn setup: Gibson les Paul Studio (emg pickups ---> Boss TU2 ---> RMC custom3 wah (gewoon super) --->Boss SD-1 ---> Boss MT2 ---> Boss CE5 ---> JCM800 ZW ---> 1960AX cab.

Ik vind mijn setup geweldig. ik kan van soorten distorsions maken. Ik gebruik alleen een crunch een clean en een lead. Verder in wat solo wat chorus, maar dit speel ik eigenlijk helemaal niet veel. Ik heb altijd op jcm800 gespeeld, en heb zitten wachten tot ze met een mooie nieuwe kwamen. Ik doe zelf mijn eigen versterkers repareren en onderhouden en eventueel modificeren. Maar ik ben nu op zoek naar nog een ZW topje omdat deze gewoon super klinkt.

Dude
6 september 2002, 12:51
Op 2002-08-06 12:45, schreef taylor:
nou ik geloof er geen reet van dat je zo'n versterker hebt.

maar goed de jcm die zw gebruikt heeft idd niet veel distortion hij gebruikt er 1 superoverdrive van boss bij.

voor de rest denk ik dat philbee gelijk heeft.




inderdaad. ik geloof er ook GEEN REET van dat je deze bak hebt, en als je hem wel hebt zal je er waarschijnlijk HEEL ERG veel geld voor betaald hebben, en bij aankoop zal de verkoper je inderdaad vast wel hebben laten zien hoe alles werkt

Matje
6 september 2002, 18:34
Op 2002-08-28 18:37, schreef Thomasvv:
Áls je'm al tegenkomt.. t zou me niks verbazen dat 90% van de versterkers al verkocht was voordat ze gemaakt waren...


Bij conijn in Eindhoven zag ik er laatst één staan. Voor veel euro's...