PDA

View Full Version : JCM900 vraagje instellingen



pjutter
14 april 2005, 14:42
binnenkort moet ik op een JCM900 spelen... kheb er echter nog nooit op gespeeld. voor een stevige metalsound, gebruiken jullie dan kanaal A (Gain) of kanaal B (Lead gain)... en welke instellingen ongeveer?

FNaRK
14 april 2005, 15:29
duhhh
gitaar inprikken, amp aanzetten, knoppies om aan te draaien et voila: opeens heb je "jouw" sound te pakken


http://smile.smilies.nl/406.gif

pjutter
14 april 2005, 15:31
iemand een bruikbare tip? t gaat namelijk om een live gig en heb niet veel tijd om alles uit te proberen.

pjutter
14 april 2005, 15:31
iemand een bruikbare tip? t gaat namelijk om een live gig en heb niet veel tijd om alles uit te proberen.

danku

pjutter
14 april 2005, 15:32
iemand een bruikbare tip? t gaat namelijk om een live gig en heb niet veel tijd om alles uit te proberen.

danku

pjutter
14 april 2005, 15:32
iemand een bruikbare tip? t gaat namelijk om een live gig en heb niet veel tijd om alles uit te proberen.

danku

pjutter
14 april 2005, 15:32
iemand een meer bruikbaar antwoord? t gaat namelijk om een live gig en heb niet veel tijd om alles uit te proberen.

danku

pjutter
14 april 2005, 15:33
iemand een meer bruikbaar antwoord? t gaat namelijk om een live gig en heb niet veel tijd om alles uit te proberen.

danku

up-guitarman
14 april 2005, 15:33
iemand een bruikbare tip? t gaat namelijk om een live gig en heb niet veel tijd om alles uit te proberen.

danku

Tjah ... Roadkill heeft wel gelijk ...
Je hebt mss niet veel tijd ma hangt toch ook van je gitaar en FX af wat de beste instelling is ???

pjutter
14 april 2005, 15:35
dat klopt, maar gewoon even het verschil tussen kanaal 1 en kanaal 2..
voor goede distortion, welke kun je dan het beste gebruiken. kheb een gibson sg, verder geen FX

ps sorry voor de dubbele posts, kreeg namelijk foutmelding

Mark S
14 april 2005, 15:48
Zoals op alle splitchannels van Marshall is kanaal 1 het pseudo-cleane kanaal: clean en als je pre ver genoeg opendraait komt er een rand aan a la Classic-Rock, Acca/Dacca etc, kanaal 2 is het scheurkanaal (zit gelijk veel gain op) die moet jij hebben denk ik...

pjutter
14 april 2005, 15:52
ok, bedankt.. dacht zelf ook zoiets, aangezien ik nog ergens een valvestate heb en daar ook altijd het 2e kanaal van distortion op gebruikte, maar wist niet of dat op jcm hetzelfde was.

Phyrexian
15 april 2005, 09:46
Gebruik het lead gain kanaal als je veel distortion wil uiteraard. Waarschijnlijk moet je bas en mid op max zetten om een respectabel geluid te krijgen gezien deze amps niet erg veel laag hebben. Hangt natuurlijk ook vanaf wat voor'n sound je wil en wat voor'n gitaar je gebruikt.

Droffie
15 april 2005, 14:58
Gebruik het lead gain kanaal als je veel distortion wil uiteraard. Waarschijnlijk moet je bas en mid op max zetten om een respectabel geluid te krijgen gezien deze amps niet erg veel laag hebben. Hangt natuurlijk ook vanaf wat voor'n sound je wil en wat voor'n gitaar je gebruikt.

Ai, niet helemaal waar. Zelf een JCM900 gehad en die had enorm veel laag. Ze rammende voor mijn gevoel bijna m'n speaker er uit.
Het gaat hier duidelijk om een dual reverb en die ken ik persoonlijk niet. Ik had de Masterlead channel.

Mr.Bluesbreaker
15 april 2005, 22:55
Ik speelde in Zwolle bij een gig ook over een JVM900 dual reverb, 50 watt halfstack. Misschien dat het aan de 50 watt (minder "vol" :???: ) lag, maar dat ding klonk dus echt iel vond ik. En ik had mijn LP standard eringeprikt, zonder effectrommel. Standard 1960 A cab, ik vond het net niks.

Kamiess
16 april 2005, 19:07
Jo, heb ook een 900 en speel muziek in de stijl van guns n roses en ik gebruik ch.b en dan:
bas: 7
mid:4
treb:3
presence:7
gain:8

Dit is dan op een 50w halfstack teruggezet naar 25w en door een paarse 30th anniversary cab(4x12).
Dit lijkt me wel goed uitgangspunt, voor metal>pres terug en meer treble.

hoop dat je er wat aan hebt.

Kamiess
16 april 2005, 19:08
Jo, heb ook een 900 en speel muziek in de stijl van guns n roses en ik gebruik ch.b en dan:
bas: 7
mid:4
treb:3
presence:7
gain:8

Dit is dan op een 50w halfstack teruggezet naar 25w en door een paarse 30th anniversary cab(4x12).
Dit lijkt me wel goed uitgangspunt, voor metal>pres terug en meer treble.

hoop dat je er wat aan hebt.

Droffie
16 april 2005, 20:04
Ik speelde in Zwolle bij een gig ook over een JVM900 dual reverb, 50 watt halfstack. Misschien dat het aan de 50 watt (minder "vol" :???: ) lag, maar dat ding klonk dus echt iel vond ik. En ik had mijn LP standard eringeprikt, zonder effectrommel. Standard 1960 A cab, ik vond het net niks.

Wat ik zei. Ik had een 2100 mastervolume 100 watt...Misschien lag 't aan de buizen maar die had echt low end...

Mark S
16 april 2005, 20:16
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is dat 1 van de belangrijkste verschillen tussen een 50- en een 100 Watts uitvoering van een buizenbak, een 100 Watter heeft gewoon meer 'balls' dan een 50 Watter

Mr.Bluesbreaker
17 april 2005, 17:40
Grappig.... wat dat betreft zitten de 900- en 2000 series dan wel wat uit mekaar. Ik heb een 60 watt jcm2000 (TSL60) top, die met de "deep switch" aan een enorme hoeveelheid laag produceert. Kleine indicatie: de bassist uit mijn inmiddels vorige band zei, met de instellingen: deep aan, bass 3-4, mid 6, treble 5,5: "joh gooi er es wat minder laag in, ik snij er niet doorheen". :-D
Heb de 100 watt versie van mijn top zelf nooit bespeeld, maar hoop niet dat die nog meer laag/ balls zou hebben... daar zou ik echt een overvloed aan laag op hebben.

andoni
17 april 2005, 20:13
Grappig.... wat dat betreft zitten de 900- en 2000 series dan wel wat uit mekaar. Ik heb een 60 watt jcm2000 (TSL60) top, die met de "deep switch" aan een enorme hoeveelheid laag produceert. Kleine indicatie: de bassist uit mijn inmiddels vorige band zei, met de instellingen: deep aan, bass 3-4, mid 6, treble 5,5: "joh gooi er es wat minder laag in, ik snij er niet doorheen". :-D
Heb de 100 watt versie van mijn top zelf nooit bespeeld, maar hoop niet dat die nog meer laag/ balls zou hebben... daar zou ik echt een overvloed aan laag op hebben.

Met sommige gitaren kan op het crunch kanaal die deep switch wat overdreven zijn ja, heb ik zelf ook met mijn DSL100. Op het high gain kanaal is het dan weer lekker voor wat chugga en oomph :)