PDA

View Full Version : tremolo ism tune-o-matic oid



nickbongers
14 april 2005, 11:31
hallo,

ik ben bezig met zelfbouw van een gitaar, en wilde daar graag een tremolo inzetten. nu is mijn vraag, is de actie een beetje goed te verstellen als je zegmaar geen losse brug gebruikt? (dus tune-o-matic oid).

kan ik daarom ook een floyd rose en een tune o matic gebruiken, of loopt dit allemaal niet dan?

(waarschijnlijk dan zon brug met van die rolwieltjes?)

Rubenios
14 april 2005, 12:04
actie is prima in te stellen bij een floyd. bij de recessed floyds denk ik nog wel beter dan bij een vaste brug

Snaar'n Bennie
14 april 2005, 13:05
Hehe! Ik heb ook eigenlijk nog nooit zo'n constructie gezien. Tune-o-matic met FR. Zal dit wel werken dan? Ik denk dat het op zich niet eens zo veel problemen opleverd.

Maar precies wat hierboven verteld word, is de actie van zo'n trem gewoon af te stellen.

Wormaap
14 april 2005, 13:38
De actie is gewoon af te stellen, en een Tune-O-Matic met een Floyd zou je HEEL wat snaren gaan kosten waarschijnlijk. Je bent dan namelijk lekker je snaren keer op keer door de zadels heen aan het raggen, tenzij je 'n TOM met rollerzadels neemt natuurlijk :-D
Maar da's dus volslagen nutteloos :)

Gretsch6120
14 april 2005, 15:23
een Tune-O-Matic met een Floyd zou je HEEL wat snaren gaan kosten waarschijnlijk. Je bent dan namelijk lekker je snaren keer op keer door de zadels heen aan het raggen, tenzij je 'n TOM met rollerzadels neemt natuurlijk :-D
Maar da's dus volslagen nutteloos :)

Ik heb een tun-o-matic in combinatie met een bigsby, helemaal geen problemen met snaarslijtage. en als ze al kapot gaan, zeker niet bij de brug. floyd rose is misschien ietsje ander verhaal aangezien je verder kunt bende

bert k
14 april 2005, 15:48
Dat is nogal een verschil, ja. Maar met een FR hoef je geen brug meer, die zit als het ware al in de Floyd ingebouwd.

vester86
14 april 2005, 16:36
waarom zou je een combinatie van FR en tune-o-matic willen??? beter sustain?? lijkt me dat je de Tune-o-matig niet superstevig kunt vastdraaien, omdat je hout weg moet vrezen onder de brug voor de veren van de floyd rose....