PDA

View Full Version : Wah techniek...



RedBuell
14 april 2005, 11:24
wah wah

RedBuell
14 april 2005, 11:27
Heb een tijdje geleden een Vox V847 gekocht met diverse mods, nu vind ik hem niet zo lekker klinken, op hi gain klinkt hij een beetje modderig/onderwater achtig.

Ik denk dat het mischien ook met speeltechniek te maken heeft, ik speel het liefst een beetje metallica, maiden achtig. Hebben jullie mischien wat tips of is het gewoon met je voet zwaaien.

Ritch
14 april 2005, 15:13
Je kunt het best voor slagpartijen (funk) gewoon met je voet kwarten wah-en. Voor solo's moet je beetje horen wat het best bij een stukje solo past. Dus bij hoge tonen vooral het pedaal helemaal ingedrukt en voor de lage tonen uit. en bij riffjes kun je van uit tot in de wah doen (Zie maar naar Satriani) Hoop dat je het een beetje begrijpt :)

GuitarMaster
14 april 2005, 18:16
Ik heb ook een gemodificeerde vox wah, hij klink echt velen malen beter op een cleane tot licht overstuurde amp.

yanto
14 april 2005, 21:15
idd de Vox klinkt beter clean en licht overstuurd. Voor Metallica en Iron Maiden zou ik een andere wah gebruiken, cry baby of iets van Morley.
Denk dat het ook weinig met je techniek te maken heeft.

JvD.
14 april 2005, 22:18
jah ik wiebel gewoon wat op gevoel =P

RedBuell
14 april 2005, 22:47
Ik vind hem ook lekkerder klinken op low gain of clean, als ik high gain speel en hem gebruik bij accoorden klinkt hij doffig..

moretel
19 april 2005, 01:00
http://home.hccnet.nl/m.spaans/knutsel.htm

Jelte
20 april 2005, 08:39
ik heb ook vox wah... zelf vindt ik die ook niet zo vet klinken naast een distortion.. maar als je echt ruige solo's wil ist wel ok:) maar zeker niet voor rifs en alles... met cry baby gaat dat beter vindt ik:)

scholier
20 april 2005, 18:38
trouwens nog een tip:
Als ik het halselement van me strat gebruik, lijkt het wel of het signaal van de wah veel slechter doorkomt, (crybaby). Ik weet er niet veel af ofzo maar altijd als ik een scheur solo doe met wah(meestal is het signaal bij distiortion neit zo goed bij mij) dan zet ik hem ff op de brugpickup en daarna weer op de hals, je kan soms ook een tussenweg vinden maar dan moet je een beetje kloten met je toonknoppen.

Bl44t44p
20 april 2005, 20:04
Ligt dat niet gewoon aan de output van je halselement?

Diedo
21 april 2005, 20:24
je halselement heeft minder hoge boventonen dan je brug element, en je wah reageert fel op hoge frequenties, dus lijkt het alsof je wah het minder doet... probeer ook maar eens op je brugelement met je toonknop half dicht... dan zal je wah het ook minder goed doen.