PDA

View Full Version : M'n nieuwe Ibanez



crrrN
13 april 2005, 22:33
Zo, mijn nieuwe Ibanez is binnen.

RG350EX, prima gitaar. Perfect afgewerkt, niks mis mee. Hier fotos:

http://www.excessum.nl/RG350EX/ibanez1.jpg
http://www.excessum.nl/RG350EX/body1.jpg
http://www.excessum.nl/RG350EX/kop1.jpg
http://www.excessum.nl/RG350EX/kop2.jpg

De elementen zijn niet super maar klinken zeker niet slecht.

:D

Fumi SG
13 april 2005, 22:34
cool ding hoor!! Vette pick-guard :wink: Die elementen zijn toch nog de standaard Ibanez pick-ups??

crrrN
13 april 2005, 22:37
Ja het zijn INF pickups die op de 2005 serie van de Ibanez 3xx zitten. Ze klinken wel ok, maar ik ga er binnenkort een beter pickup in plaatsen.

Iemand tips??

Anders Destium
13 april 2005, 22:43
Gefeliciteerd!

Andere pickups in een basswood RG? Tonezone, je weet niet wat je meemaakt :lol:

crrrN
13 april 2005, 22:58
Is de Tonezone goed voor Basswood? Of juist helemaal niet? :lol:

Anders Destium
13 april 2005, 23:04
Juist wel, hij is flink bass-mid heavy en dat is precies wat je nodig hebt om het gebrek aan bas bij een basswood te compenseren. In bijv. de Ibanez Paul Gilbert Signatures zitten standaard tonezones, ik ben er in die situatie erg over te spreken. Ik heb vroeger ook eentje in mijn RG470 gehad :)

crrrN
13 april 2005, 23:08
Mooi, dan neem ik die mee als kanshebber :) bedankt. 8-)

ShaQ
13 april 2005, 23:42
Juist wel, hij is flink bass-mid heavy en dat is precies wat je nodig hebt om het gebrek aan bas bij een basswood te compenseren. In bijv. de Ibanez Paul Gilbert Signatures zitten standaard tonezones, ik ben er in die situatie erg over te spreken. Ik heb vroeger ook eentje in mijn RG470 gehad :)

Eh volgensmij worden de ( 2003/2004/2005 ) Pgm's (301) geleverd met PAF pro's.

VooDoo
14 april 2005, 07:18
Heey Gaaf man!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee
ziet er goed uit;)
ik wil deze ook halen als mijn volgende gitaar, k twijfel nog een beetje tussen deze en een andere
Hier zit toch de WizardII neck op?
Hoe bevalt dat ding, veel over gehoord :wink:

VooDoo
14 april 2005, 07:19
Heey Gaaf man!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee
ziet er goed uit;)
ik wil deze ook halen als mijn volgende gitaar, k twijfel nog een beetje tussen deze en een andere
Hier zit toch de WizardII neck op?
Hoe bevalt dat ding, veel over gehoord :wink:

crrrN
14 april 2005, 08:31
Die bevalt heel goed, speelt super (eigenlijk zoals alle Ibanez gitaren).

Hij heeft inderdaad de 3piece maple wizard II neck. Die voelt echt heel stevig aan :D

Pickscrape
14 april 2005, 10:59
wauw mooie gitaar man, ik heb zelf eigelijk een nieuwe gitaar nodig met een goeie tremelo. Is deze tremelo een beetje goed blijft de gitaar goed gestemd?

Anders Destium
14 april 2005, 11:19
In het begin blijft hij goed gestemd, alleen na een jaar of 2 niet meer omdat hij van zacht staal is gemaakt.

Nrrrk
14 april 2005, 12:00
Als je veel divebombs maakt gaat ie na 'n paar jaar klote doen, maar als je dat niet doet kan ie lang mee.

crrrN
14 april 2005, 12:10
In het begin blijft hij goed gestemd, alleen na een jaar of 2 niet meer omdat hij van zacht staal is gemaakt.

Ik heb een Ibanez uit 2003 RG370DX en die heeft ook een Edge Pro II. Die is een kleine 2 en een half jaar oud. En die tremolo doet helemaal niet moeilijk en blijft wekenlang is goede stemming.

Als je veel de tremolo gaat gebruiken dan zal hij inderdaad sneller moelijk gaan doen.

crrrN
14 april 2005, 12:10
In het begin blijft hij goed gestemd, alleen na een jaar of 2 niet meer omdat hij van zacht staal is gemaakt.

Ik heb een Ibanez uit 2003 RG370DX en die heeft ook een Edge Pro II. Die is een kleine 2 en een half jaar oud. En die tremolo doet helemaal niet moeilijk en blijft wekenlang is goede stemming.

Als je veel de tremolo gaat gebruiken dan zal hij inderdaad sneller moelijk gaan doen.

BassAgent
14 april 2005, 12:11
Mooi! Gefeliciteerd!

Neals
14 april 2005, 16:32
Cool ding, maar waarom neem je geen Ibanez uit de prestige serie, want die zijn imho uitgevoerd met een betere brug.

Ritch
14 april 2005, 17:38
Cool ding, maar waarom neem je geen Ibanez uit de prestige serie, want die zijn imho uitgevoerd met een betere brug.

Budget!? :lol:

VooDoo
14 april 2005, 18:17
Heey heb je die koffer erbij gekregen,
En mag ik vragen waar en voor hoeveel je hem hebt gekocht.
want waar ik hem op het oog had, krijg je er dus echt niets bij :P
en een koffer is zeker handig :wink:
khoor et:P
Voeg me anders ff toe op msn ;) dan kunnen we er ff over praten
Hooi

Ritch
14 april 2005, 22:45
Zit geen Edge Pro II op, maar een III:

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/RG350EX_BK_a_e_u.html

crrrN
15 april 2005, 10:56
Er zit een Edge III op.

Ik heb hem gekocht voor 392 euro, om precies te zijn. Die koffer zat er niet bij, het is een Gator koffer die ik dus apart heb gekocht : P

Gator koffers zijn trouwens prima in orde. : D

crrrN
15 april 2005, 11:14
Cool ding, maar waarom neem je geen Ibanez uit de prestige serie, want die zijn imho uitgevoerd met een betere brug.


Die zijn me iets te duur, losse burggen van Schaller en van Ibanez zijn gewoon te bestellen. Maar ik ben heel tevreden over deze Edge III, hij is naar mijn idee beter dan de Edge pro II.

kev1n
18 april 2005, 23:50
GANGSTAHHHHH!

ZIET ER CKER NETJES UIT!