PDA

View Full Version : ik ben verbaasd :S



Noctiis
3 augustus 2002, 15:22
gisteren gekeken (en meegedaan) bij het oefenen van een lokale blackmetal band.
De gitarist gebruikte een metalzone + boss eq. pedaaltje, en hij greeg echt een gigantisch vet blackmetal geluid.
Ik, nooit echt fan geweest van metalzone en dergelijke, was echt helemaal verbaasd!!
Ik ben benieuwd of zijn geluid live ook zo strak en vet klinkt.
Misschien is dit een oplossing voor mensen zoals ik die aan het sparen zijn voor een goeie nieuwe buizenbak, en toch iets willen hebben dat makkelijk mee te nemen is naar de oefenruimte :smile:
Anyway, kan je nagaan hoe sommige dingen kunnen veranderen in een paar uur tijd

The Dude
3 augustus 2002, 15:27
Zo maak ik ook mijn geluid. Eerst Metalzone, op een mooie instelling voor het redelijk 'rustige' werk. En dan een Boss 7bands EQ erachter met de bassen helemaal omhoog..

Ik vind het beter klinken dan sommige buizenbakken.

Noctiis
3 augustus 2002, 15:50
ik vind een buizenbak nog wel het beste klinken (een goeie dan), maar dit lijkt me toch wel een aardige optie in de tussentijd (en zoals ik al zei, lekker makkelijk meenemen:))

The Dude
3 augustus 2002, 15:57
Wat voor buizenbak vind jij wel mooi klinken voor dit werk dan ?

En hebben we het nu over muziek met veel of weinig hoge tonen. We hebben het over het gebruik van vooral midden en lage tonen, of niet ?

Noctiis
3 augustus 2002, 16:05
eh, de ene gitarist van de band heeft wat meer laag en de andere wat meer hoog.
Over het algemeen klinkt live blackmetal het beste met vrij veel hoog (vind ik dan).
Een ENGL Ritchie Blackmore vind ik zelf heel erg mooi geluid hebben. Niet te schel en niet teveel bas, lekker flexibel etc.
Maar die metalzone en eq. combi, hoe gaat die bij jouw op (zeer) hoge volumes, live enzo?

MADdie86
4 augustus 2002, 10:18
Ik heb bij mij eerst een treble booster/ distortion, dan een Wah/volume, dan een GOD distortion en een 3x4 bands EQ net voor mijn versterker.
Met 3x4 EQ bedoel ik :grin: 4 banden met 3 standen. Dan heb ik hem op veel bass, normaal en veel treble. En dit alles kan ik selecteren met een voetschakelaar.

klinkt heel lekker, en mischien kan ik binnen kort een MP3tje uploaden.

The Dude
4 augustus 2002, 17:42
Op hard volume, moet je de Metalzone niet voluit zetten, tot 7 ofzow. En de Rest van het volume moet uit de versterker komen. Je krijgt dan wel een kleine verandering in geluid, de hoge tonen worden iets sompiger (maar dat vind ik niet slecht), en de bass word iets ongecontroleerder.

Ic3gl0vE
5 augustus 2002, 17:52
en hoe moet je je eq instellen voor een lekker blackmetal geluid?

Ic3gl0vE
10 augustus 2002, 16:03
Op 2002-08-05 17:52, schreef Ic3gl0vE:
en hoe moet je je eq instellen voor een lekker blackmetal geluid?



iemand?

Noctiis
10 augustus 2002, 16:17
heel veel hoog in ieder geval.