PDA

View Full Version : Verkeerde input bij Guitar Rig?



Scorn
13 april 2005, 18:04
Hallo!

Ik heb de demo van Native Instruments Guitar Rig gedownload, maar ik zit nu met een probleem.

Guitar Rig neemt mijn microfoon als input, en niet mijn line-in ( waar mijn gitaar in zit )...

Hoe kan ik dit rechtzetten?

Alvast bedankt!

Lord Abortion
13 april 2005, 18:22
start > configuratiescherm > spraak, geluid en geluidsapparaten > geluiden en audioapparaten > tabblad audio > opnemen en daar line-in selecteren als standaard

Scorn
13 april 2005, 18:52
Ik heb het al gevonden, bedankt!

Nu zit ik met een ander probleem: mijn geluid "stottert" heel erg... :???:

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden, softwarematig in Guitar Rig misschien?

Lord Abortion
13 april 2005, 19:15
Welke PC heb je? Het klinkt net alsof je PC het niet aankan om in realtime je signaal weer te geven. Gebruik je effecten of distortion uit de software?

Scorn
13 april 2005, 20:31
Ik heb een AMD Athlon 1,5 gigahertz.
256 MB-Ram.
40 GB harde schijf.
Realtek AC97 Audio soundcard.


Ik gebruik bij de software distortion ( alles dat ik snap tot nu toe :razz: )

Ic3gl0vE
13 april 2005, 22:03
realtek ac97 geluidskaart, is dat een onboard dingetje? of een los dingetje van 10 euro...

In ieder geval: die geluidskaart kan dat niet trekken. Je pc is verder wel oké hoor, 1,5ghz en 256mb ram is echt wel genoeg om een paar audioprogramma's te draaien, maar zo'n ac97 chipset is gewoon niks waard als je meer met je geluidskaart wilt dan een beetje multimedia dingen.

Scorn
13 april 2005, 22:48
Ow, dat is balen...

Maar helaas, kan er verder niks aan doen.

Maar het lukt dan waarschijnlijk wel ( opnemen zonder software-effecten ) door een microfoontje voor de versterker te plaatsen.
Uiteraard met een matige kwaliteit...
Ik zal het eens proberen morgen!

Bedankt!

Ic3gl0vE
14 april 2005, 20:48
je zou ook een andere geluidskaart kunnen kopen eventueel. Dat je heb je sowieso nodig als je meer wilt gaan opnemen. Dat ding dat je nu hebt is waarschijnlijk erg ruizig en kan nog wel eens het contact met je opnamesoftware verliezen.

bert k
14 april 2005, 22:30
Wel raar... AC97 is niet super hifi of zo, maar een beetje redelijk opnemen lukt best wel. En de line in moet hij zo kunnen vinden.

Scorn
15 april 2005, 15:31
Het is al gelukt, het volume bij Line-in stond op 0... :razz:

Maar het geluid is erg slecht, het schokt heel erg.
Ik heb hier geen last van als ik clean speel, maar als ik er distortion bijzet wordt het heel erg!

Scorn
15 april 2005, 15:31
Het is al gelukt, het volume bij Line-in stond op 0... :razz:

Maar het geluid is erg slecht, het schokt heel erg.
Ik heb hier geen last van als ik clean speel, maar als ik er distortion bijzet wordt het heel erg!

Ic3gl0vE
16 april 2005, 12:22
misshcien heb je dan wel gigantische clipping... het signaal dat je dus je geluidskaart is stuurt is véééél te hard.

Scorn
16 april 2005, 16:17
clipping, dat geluid dat je hoort bij oude films op diaprojector? :razz:

Daar lijkt het wel erg veel op...
Kan ik beter 2 kabels gebruiken? :

Gitaar > input versterker
uitput versterker > line-in computer

Wordt mijn latency dan niet erg hoog?

Ic3gl0vE
16 april 2005, 16:34
je latency zal niet hoger worden wanneer je je gitaarversterker ertussen stopt hoor... ja een paar milliseconden omdat het stroompje door een extra kabeltje moet, maar denk maar niet dat je dat gaat merken :)

strontraper jos
16 mei 2005, 17:11
asio4all is dé oplossing om de latency naar beneden te krijgen als je geen al te sterke geluidskaart hebt

strontraper jos
16 mei 2005, 17:12
asio4all is dé oplossing om de latency naar beneden te krijgen als je geen al te sterke geluidskaart hebt

strontraper jos
16 mei 2005, 17:13
dan heb ik het uiteraard in verband met het prog. Guitar Rig