PDA

View Full Version : Engl SE



Thom TK
13 april 2005, 15:39
test nr 48

Thom TK
13 april 2005, 15:39
Ik heb die dus getest net, bij TAGS...en wow! :o
Die heeft, in tegenstelling tot mijn Savage SE, WEL 4 bruikbare kanalen!

Vooral op kanaal 3 was het verschil te merken: mijn savage steekt daar schril tegen af...zó schril zelfs, dat ik nu echt begin te denken dat er iets mis mee is (met mijn amp dus he)...is dit giganitsche geluidsverschil normaal?
Ik bedoel, verschilt kanaal 3 zo erg tussen deze amps, of is er wat met mijn amp?

ieme
13 april 2005, 15:40
Ik heb die dus getest net, bij TAGS...en wow! :o
Die heeft, in tegenstelling tot mijn Savage SE, WEL 4 bruikbare kanalen!

Vooral op kanaal 3 was het verschil te merken: mijn savage steekt daar schril tegen af...zó schril zelfs, dat ik nu echt begin te denken dat er iets mis mee is (met mijn amp dus he)...is dit giganitsche geluidsverschil normaal?
Ik bedoel, verschilt kanaal 3 zo erg tussen deze amps, of is er wat met mijn amp?

buizen check?

LordRiffenstein
13 april 2005, 15:43
Ik heb die dus getest net, bij TAGS...en wow! :o
Die heeft, in tegenstelling tot mijn Savage SE, WEL 4 bruikbare kanalen!

Vooral op kanaal 3 was het verschil te merken: mijn savage steekt daar schril tegen af...zó schril zelfs, dat ik nu echt begin te denken dat er iets mis mee is (met mijn amp dus he)...is dit giganitsche geluidsverschil normaal?
Ik bedoel, verschilt kanaal 3 zo erg tussen deze amps, of is er wat met mijn amp?

Ik ga het nog 1 keer vriendelijk zeggen:

Laat je buizen nakijken, je hebt een 2de hands versterker, 3 jaar oud, daar kan vanalles mee gebeurd zijn ondertussen.

Als je auto naar links uitwijkt tijdens het rijden, wat doe je dan? Kijken of er misschien een band stuk is, of iets anders!

Josdevos
13 april 2005, 15:49
Anders gewoon nieuwe SE kopen hé, ik weet nog wel iemand dat €1200 over heeft voor een Savage SE... ;)

Thom TK
13 april 2005, 15:53
ja oke oke, ik onderschat zeer waarschijnlijk het effect van nieuwe buizen.
Maar ik was nogal geïrriteerd hierdoor...maargoed bedankt voor de replies, ik laat er wel even nieuwe buizen in zetten (naja, even...10 stuks :D ).

LordRiffenstein
13 april 2005, 15:55
ja oke oke, ik onderschat zeer waarschijnlijk het effect van nieuwe buizen.
Maar ik was nogal geïrriteerd hierdoor...maargoed bedankt voor de replies, ik laat er wel even nieuwe buizen in zetten (naja, even...10 stuks :D ).

Je moet niet alle pre-amp buizen vervangen. Met 1 kan je al heel wat testen. Kanaal 3-4 gebruiken V1-2-3. Aangezien kanaal 1-2 ok zijn (die gebruiken V1-4) moet je dus kijken nr V2 en V3.

Thom TK
13 april 2005, 16:06
ja oke oke, ik onderschat zeer waarschijnlijk het effect van nieuwe buizen.
Maar ik was nogal geïrriteerd hierdoor...maargoed bedankt voor de replies, ik laat er wel even nieuwe buizen in zetten (naja, even...10 stuks :D ).

Je moet niet alle pre-amp buizen vervangen. Met 1 kan je al heel wat testen. Kanaal 3-4 gebruiken V1-2-3. Aangezien kanaal 1-2 ok zijn (die gebruiken V1-4) moet je dus kijken nr V2 en V3.

OKe, dus om te beginnen die twee...goed.

als ik nu voor het gemak uitga van het vervangen van álles, heb ik deze buizen gekozen:

TT 12ax7 voor v1-v6
TT 6l6 GC voor de 4 poweramp buizen.

Aangezien ik voorlopig alleen v2 en v3 vervang, bestel ik dus 2 TT12ax7 en 4 TT 6L6 GC's.

[edit] 4 maal 6l6 GC is toch goed he? dan bestel ik ze gelijk ff bij tubetown.

LordRiffenstein
13 april 2005, 18:16
OKe, dus om te beginnen die twee...goed.

als ik nu voor het gemak uitga van het vervangen van álles, heb ik deze buizen gekozen:

TT 12ax7 voor v1-v6
TT 6l6 GC voor de 4 poweramp buizen.

Aangezien ik voorlopig alleen v2 en v3 vervang, bestel ik dus 2 TT12ax7 en 4 TT 6L6 GC's.

[edit] 4 maal 6l6 GC is toch goed he? dan bestel ik ze gelijk ff bij tubetown.

Ja 4 6L6 en die 12ax7s, denk eraan dat als je er nog wil kopen, je weer verzending betaald.

LordRiffenstein
13 april 2005, 18:16
BTW SED 6L6 zijn de goeie!

Negative K3 fan
13 april 2005, 18:42
vergeet ook niet dat je moet biassen bij nieuwe eindbuizen.

Thom TK
13 april 2005, 18:53
BTW SED 6L6 zijn de goeie!
Naja, ik neem TT's :)


vergeet ook niet dat je moet biassen bij nieuwe eindbuizen.
Dat doet TAGS wel even voor me :-D

zo, weer een stuk kennis rijker :)

Nog een laatste vraag: 7 euro voor een gewone 12ax7, maar 11 voor een balanced...moet ik voor v2-v6 balanced nemen, of zijn normale ook goed?

BVD

Droffie
14 april 2005, 13:30
Idd onschat het geluidsverschil niet bij oude en nieuwe buizen. Bij Koch mijn Twintone weggebracht voor een service beurt, zijn er nieuwe eindbuizen nodig. Ze waren op, amp is 2 1/2 jaar oud.

:o Wat een verschil in tone!!! net of je een dikke dekken van je amp afhaalt zodat ie weer vrij kan ademen. Word nu totaal weggeblazen door die kleine amp. Wat een geluid!

Thom TK
14 april 2005, 15:52
Idd onschat het geluidsverschil niet bij oude en nieuwe buizen. Bij Koch mijn Twintone weggebracht voor een service beurt, zijn er nieuwe eindbuizen nodig. Ze waren op, amp is 2 1/2 jaar oud.

:o Wat een verschil in tone!!! net of je een dikke dekken van je amp afhaalt zodat ie weer vrij kan ademen. Word nu totaal weggeblazen door die kleine amp. Wat een geluid!

hmm, oke...das ook weer nuttige info, bedankt! :)

Maar nogmaals: 12ax7 normaal (7 euro), of balanced? (11 euro)?

Stitch
14 april 2005, 17:01
Ik heb die dus getest net, bij TAGS...

uurtje of 3, half 4 toevallig?

LordRiffenstein
14 april 2005, 17:39
Maar nogmaals: 12ax7 normaal (7 euro), of balanced? (11 euro)?

Balanced is bullshit imho.

ieme
14 april 2005, 18:18
thom, luister nou naar lord riff!

lord riff is engl koning van belgië, soms heeft ie een onderonsje met de engl koning van duitsland Bernd Auferman...

Thom TK
14 april 2005, 21:44
thom, luister nou naar lord riff!

lord riff is engl koning van belgië, soms heeft ie een onderonsje met de engl koning van duitsland Bernd Auferman...

Ik luister naar hem!
Maar ik wil gewoon even weten wat nou het beste is hier (dat van balanced wist ik nog niet).



Ik heb die dus getest net, bij TAGS...

uurtje of 3, half 4 toevallig?

euhm, ja rond die tijd idd....was jij diegene die over zijn toekomstige pedalboard aan het dromen was? :razz:

Negative K3 fan
15 april 2005, 11:05
Maar nogmaals: 12ax7 normaal (7 euro), of balanced? (11 euro)?

UTFS

maar normaal dus, balanced is weggegooid geld.

Thom TK
15 april 2005, 11:31
OKe, bedankt voor de replies, ik ga ze bestellen bij TT!

Stitch
15 april 2005, 12:56
euhm, ja rond die tijd idd....was jij diegene die over zijn toekomstige pedalboard aan het dromen was? :razz:

nee 8-)

Thom TK
15 april 2005, 13:31
euhm, ja rond die tijd idd....was jij diegene die over zijn toekomstige pedalboard aan het dromen was? :razz:

nee 8-)

Niet??
hmm oke...naja, dan viel me het niet zo op :razz: