PDA

View Full Version : ideetje voor nieuw nummer



Hempo
13 april 2005, 14:54
Yo,

Ik weet niet of dit de bedoeling is van sounds forum, maar ik wou een ideetje voor een nieuw nummer posten. Ik heb eerst met gitaar en zang melodielijn bedacht, maar kon deze niet met mic opnemen, dus alles maar met gitaar ingespeeld. Computerdrums en bas als akoestische gitaar met drop C.

Het klinkt wat leeg en melodielijn als gitaar is misschein wat apart. Meezingen helpt wel es in dat geval.

Wat vinden jullie hiervan:
http://www.flattyres.nl/changes.mp3

Alvast bedankt.

groetn,
Hempo

Jax
13 april 2005, 15:02
Ik vind het goed klinken, doet me wel veel aan girl van anouk denken (vooral de coupletten) maar misschien is dat persoonlijk. Het is volgens mij wel de basis voor een catchy nummer. Bij dat stuk vanaf 0:30 zou het denk ik erg vet zijn om in het uiteindelijke nummer wat achtergrondzang te hebben. In ieder geval een goed begin!

Hempo
13 april 2005, 15:06
Thnx Jax. Dat van girl klopt welbeetje, zei de bassist ook al. Maare ja, moet nog ff iets veranderen misschien.

LuukieRayVaughan
13 april 2005, 15:08
Op het begin dacht ik dat het een cover van Girl was die in jullie stijl uitgevoerd was.. Moest ik namelijk zelf ook doen voor muziek op school :P
Solo gitaar geluid wel goed , de rest minder. Spaanse Girl versie :P ik had zelf een Jazz versie geschreve. Of het nou op girl gebasseerd is of niet het blijft leuk verzonnen.

Hempo
13 april 2005, 15:14
thnx!

Bloodline
13 april 2005, 16:22
klinkt echt relaxed. lijkt wel een beetje op het nummer Gerrudo Village van het spel Legend of Zelda: Ocarina of TIme (is wel guitarpro tabje van ) echt lkkere gitaren. wat ik wel ff zou willen weten wat voor computer drum is dit ? klinkt zeer goed met deze basedrum. en wat voro mics heb je gebuikt ?

klinkt vet mn ! zkers !

Hempo
13 april 2005, 16:52
dankje. Dat nummer dat je daar noemt ken ik niet. Drums gebruik ik Hammerhead voor, en dan nog wat shit downloaden (acoustic #2 ofzo).

Ik heb geen mic gebruikt, maar gewoon direct ingeplugd. Wel met Elixer snaren, heel duur setje, maar klinkt echt veel beter dan andere snaren.

Equalizer
13 april 2005, 18:33
Ja klinkt zeker lekker, maar lijkt wel heeel erg op Girl :P

Hempo
13 april 2005, 18:58
dank voor je reactie.

hm ja de eerste 2 akkoorden misschien van 't couplet, en het ritme. Maar dat is 't toch ook wel

Equalizer
13 april 2005, 21:46
Ja precies, niet de akkoorden en niet de melodie, maar wel die drum-bas-slaggitaar groove.

Hempo
14 april 2005, 14:21
Ja okee.. :)

Azrael
14 april 2005, 15:29
Je gitaar is vals maar dat doet er niet toe. Ik vind het om eerlijk te zijn niet interresant. Het klinkt erg standaard...

Hempo
14 april 2005, 15:30
Heel klein beetje vals klopt.
maare ja.. :) bedankt voor reacite

spanky_franky
15 april 2005, 13:44
Goed gespeeld, klinkt erg geinig..... maar idd iets teveel Girl, en dan vooral de coupletten..

Hempo
15 april 2005, 18:38
dank voor je reactie :)

Hempo
15 april 2005, 18:50
dank voor je reactie :)