PDA

View Full Version : wielen onder cabinet



jw009
13 april 2005, 14:47
test

ieme
13 april 2005, 14:49
123

jw009
13 april 2005, 14:51
Hallo,

ik heb een Koch cabinet waar ik zeer te vreden over ben, maar helaas zitten er geen wieltje onder. Die wil ik er binnenkort wel onder maken.

Nu is het probleem dat ik de achterkant niet open kan maken (was een oude 2e hands cab en heb hier niet op gelet tijdens de aankoop DOM!)
maar goed, ik durf niet zomaar in de onderkant te boren met de kans dat ik een speaker raak.

Mijn vraag is dan ook;
hangen die speakers hoog genoeg van de onderkant af?

pimmetje
13 april 2005, 15:17
Ik weet niet hoe ver je wilt boren, maar teken 'ns een vierkant met 1, 2 of 4 circels erin en kijk ff waar je je wieltjes precies wilt monteren.
Je moet natuurlijk wel met beleid boren, maar als je 't niet al te wild doet, moet 't lukken om de speaker(s) te omzeilen.

Maar nog ff iets........
Is die cab aan ALLE kanten dichtgelijmd of zo??
NERGENS schroeven???
Apart hoor... kan 't me bijna niet voorstellen.

LordRiffenstein
13 april 2005, 15:21
Mijn vraag is dan ook;
hangen die speakers hoog genoeg van de onderkant af?

Die 2 glanzende en vochtige dingen die zich links en rechts van je neus bevinden, gebruik je die wel eens?

:roll:

Nicci
13 april 2005, 15:25
bedoel je zijn oren?

ieme
13 april 2005, 15:34
bedoel je zijn oren?

ik weet niet of jij glanzende en vochtige oren hebt....

ieme
13 april 2005, 15:35
bedoel je zijn oren?

ik weet niet of jij glanzende en vochtige oren hebt....

LordRiffenstein
13 april 2005, 15:44
bedoel je zijn oren?

LOL

Ik ken mensen die nog nat achter de orden zijn maar nee dat bedoelde ik dus niet.

Fumi SG
13 april 2005, 17:41
Mijn vraag is dan ook;
hangen die speakers hoog genoeg van de onderkant af?

Die 2 glanzende en vochtige dingen die zich links en rechts van je neus bevinden, gebruik je die wel eens?

:roll:

hij zei dat ie z'n cab niet open kon maken.....

Dan is er weinig te zien/horen (om ff in deze stijl te blijven :razz: )

chennie
13 april 2005, 18:01
anders maak je een plank met wielen eronder, En dit geheel zet je onder je amp. Nu kan je dan nog ideeen inbrengen zodat het vastklikt of iets dergelijks etc etc

LordRiffenstein
13 april 2005, 18:18
Mijn vraag is dan ook;
hangen die speakers hoog genoeg van de onderkant af?

Die 2 glanzende en vochtige dingen die zich links en rechts van je neus bevinden, gebruik je die wel eens?

:roll:

hij zei dat ie z'n cab niet open kon maken.....

Dan is er weinig te zien/horen (om ff in deze stijl te blijven :razz: )

En langs de voorkant kan je niet in die cab kijken? Een beetje licht erin schijnen kan wonderen verrichten!!

Fumi SG
13 april 2005, 18:50
ligt eraan wat voor speakerdoek erop zit.... Bij een Engl kun je het zo zien :-D

jorrit
13 april 2005, 19:34
als er speakerdoek op zit kun je het zelfs voelen....
maar ik denk dat een plank ala het idee van chennie een goed idee is. risicoloos en zo'n plank kun je dan ook onder een andere cab gooien mocht je deze ooit verkopen....

Thedevilinside
13 april 2005, 19:56
Waarom moet je boren ???

Boren zou betekenen boutje moertje maar als je er toch niet in kan vind ik het knap.

Schroeven dus, beetje hout voor een kast is toch wel 1 tot 1,8 cm dik als je dan de wieln iets uit de rand zet dan kan je zelfs met alle geweld van de wereld niet de speakers raken. Uiteraard moet je geen schroeven van 5 cm nemen langer dan de dikte van het hout heeft toch niet veel zin, neem 3 cm dan zit hij er goed door en neem je nmeteen de dikte van de platen van de wielen mee.
De schroeven komen dus maximaal (1cm hout plus paar milimeter plaat van dhet wiel) 2 cm of minder in de kast, ik gok op 1 cm.

Fumi SG
13 april 2005, 20:00
als je heel hard hout of iets dergelijks hebt, of iets heel diks is het altijd verstandig eerst ff voor te boren. Dan pas jaag je er een schroef doorheen.... Nou denk ik niet dat dat bij zo'n cabinet nodig is hoor, gewoon de wieltjes erop schroeven en klaar is kees.

vester86
13 april 2005, 23:58
en gewoon 4 schroeven erin kan niet meer?? moeten er per se bouten en moeten aan zitten?? sowieso lopen speakers schuin af, dus de kans dat je een speaker raakt is UITERMATE klein

jw009
14 april 2005, 13:53
als er speakerdoek op zit kun je het zelfs voelen....
maar ik denk dat een plank ala het idee van chennie een goed idee is. risicoloos en zo'n plank kun je dan ook onder een andere cab gooien mocht je deze ooit verkopen....


ik ga proberen te voelen door me speaker doek hoeveel ruimte er is, anders vind ik het idee van de plank wel wat.

bedankt voor de reacties

jw009
14 april 2005, 13:55
Ik ga eens proberen door me speakerdoek heen te voelen hoe hoog
die dingen nou eigenlijk hangen, anders maak ik er een plank met wieltjes dit vond ik ook goed idee.

bedankt voor de reacties

jw009
14 april 2005, 13:56
als er speakerdoek op zit kun je het zelfs voelen....
maar ik denk dat een plank ala het idee van chennie een goed idee is. risicoloos en zo'n plank kun je dan ook onder een andere cab gooien mocht je deze ooit verkopen....

.Ik ga eens proberen door me speakerdoek heen te voelen hoe hoog
die dingen nou eigenlijk hangen, anders maak ik er een plank met wieltjes dit vond ik ook goed idee.

bedankt voor de reacties

jw009
14 april 2005, 13:58
Ik ga eens proberen door me speakerdoek heen te voelen hoe hoog
die dingen nou eigenlijk hangen, anders maak ik er een plank met wieltjes dit vond ik ook goed idee.

bedankt voor de reacties

Fumi SG
14 april 2005, 14:00
weet je wat jij eens moet doen.... ff door het speakerdoek voelen :razz: