PDA

View Full Version : Waarde van Ibanez SR 1500 PD ???



Anavrin
13 april 2005, 12:52
bla

Anavrin
13 april 2005, 13:08
OK dan, ik kan wellicht een Ibanez SR 1500 PD overnemen van iemand, maar heb geen idee van de waarde ervan. Hij zegt dat het nogal een zeldzaam model is vanwege het zeldzame (nu bedreigde) hout en de (volgens geruchten) kankerverwekkende olie. De bas ziet er zo uit:
http://homepage3.nifty.com/baneg/inst/ibanez_sr1500_3.jpg
Hier zijn de specs die ik met moeite op internet heb gevonden:

Ibanez SR 1500: 4 string with Hipshot on the low E (I've
never had a problem with it BTW), paduak body with wenge/babing 5
piece bolt on neck (24 frets), ebony finger board, graphit nut,
Ibanez accucast bridge (very nice), GoToh (sp?) tuners, EMG P-J
pickups, active electronics.
Op http://www.muziekwessing.nl/gitaar/basgitaar.html staat ie voor 495 euro, en ik weet dat de SR 500 met bartolini elementen nieuw te koop is voor 551 euro.

big_Les_Claypool_fan
13 april 2005, 15:44
alleen al omdat er emg elementen in zitten is dat een betere koop dan die andere
ik zou het doen als ik jouw was

bartolini sucks (persoonlijke mening)

ik zou m ook rond de 450-500 schatten

Chris Wolstenholme
13 april 2005, 16:02
ja en ik vind bartolini PJ erg lekker klinken en zo hebben nog 1000 mensen een idee :D

t gaat meer om de prijs indicatie denk ik.

Anavrin
13 april 2005, 16:54
eigenlijk wel ja... Het kan wel zo zijn dat die muziekzaak 'm voor 495 euro aanbiedt, maar muziekzaken vragen altijd te veel voor 2ehands modellen. Die SR500 had ik er bijgezet omdat ik daar al een hele tijd op aan het gassen ben, maar het toch een hoop geld vind voor een vijfde basgitaar...

Eigenlijk wil ik gewoon een prijsindicatie (wat zouden jullie er voor geven) en als het kan wat meer info, want dat is wel fokking moeilijk te vinden. Is dit bijvoorbeeld zo'n prestige-model of is het een gewone simpele Ibanez? Kan ik EMG-s ook gebruiken als er geen batterij in zit (of als deze leeg is)?

Anavrin
14 april 2005, 13:27
niemand? Ik wil die gast zsm iets laten weten, dus daarom push ik een beetje, maar ik neem aan dat me dat vergeven wordt :wink:

olaf reijnders
16 april 2005, 14:23
Mooi basje. Voor 500 zou ik het doen! Ik ben zelf linkshandig en fan van Ibanez. Slechte combinatie.