PDA

View Full Version : gezoem



zok
13 april 2005, 09:42
joe,

ik bespeel een fender vibrolux reverb en een fender gitaar....qua effecten hanteer ik verder een Mega Distortion en ME 6 multi-effecten, beide van boss.... nu heb ik last van gezoem (geen gekraak) tijdens het spelen.....tamelijk wat luider dan het standaard gezoem van een fender amp....dit gezoem stopt als ik mijn gitaarvolume toedraai en ergens op half volume bereikt het zijn maximum.... het gezoem wordt bovendien versterkt wanneer ik de distortion induw....de amp is pas binnengeweest voor een check en de lampen en dergelijke zijn vernieuwd....het ligt niet aan de gitaar, noch aan de amp of kabels volgens mij.....ook aan de aarding ligt het probleem niet, denk ik....ligt dit dan aan de effecten....?

jpb
13 april 2005, 10:49
Gewoon even je effecten tussen een andere gitaar + amp pluggen en kijken of het er nog is. 'Zoem' (tenminste als je ruis bedoeld) kan verstekt worden door je distortion; dat is binnen zekere grenzen normaal. En amp-check wil helaas niet zeggen dat het ook goed gebeurd is; hangt sterk van de reparateur af. Een echte 'zoem' kan ook zeker aan je amp liggen.
P.S. waarom gebruik je een mega-dist bij een fender gitaar + vibrolux; het zpou mijn keuze niet zijn :D :wink:

jero
13 april 2005, 12:13
joe,

als je ZEKER weet dat het niet je aarding, amp, gitaar of kabels zijn blijven alleen je effecten over. In hoeverre heb je al getest met andere amps, gitaren, snoeren, met/zonder effecten ertussen, ander stopcontact, andere ruimte etc?



P.S. waarom gebruik je een mega-dist bij een fender gitaar + vibrolux; het zpou mijn keuze niet zijn :D :wink:

de mijne ook niet

zok
13 april 2005, 17:11
ik zal het nog eens deftig op een andere locatie en met ander materiaal moeten checken....dan laat ik meer weten.... en waarom die mega dist :)?
kwestie van smaak, scheurt nochtans lekker met mijn jaguar met 2 humbuckers in en een gibson brug, en toch heb ik nog steeds het zalige en cleane fender geluid....