PDA

View Full Version : powersoak



Matje
3 augustus 2002, 00:20
Wat doet nou eigenlijk een powersoak?

Als ik het goed begrepen heb kan je je (bv.) 100 watt buizen top helemaal open draaien en hem dan met een powersoak weer op kamervolume draaien. Klopt dat?

En hoeveel kosten ze en wat is een goede?

alvast bedankt

FragDaddy
3 augustus 2002, 00:31
het klopt gedeeltelijk. een powersoak zal iets van je geluid wijzigen. hoe meer je dempt, hoe meer je geluid veranderd. een powersoak is er origineel voor bedoeld om een versterker voluit te zetten, om een mooie eindbuizen vervorming te krijgen, en dan het volume terug te dringen naar normaal 'optreed' volume.

je kunt een powersoak ook gebruiken om het geluidsniveau terug te brengen naar kamerniveau, maar ik weet niet hoe dat gaat klinken met jou versterker. probeer dit, voordat je hem koopt!

Koch (in Amersfoort) maakt de Loadbox, die kost ongeveer 250euro. marshall en THD maken ze ook, alleen ik zou niet weten waar je die kunt krijgen.

Matje
3 augustus 2002, 09:32
Oké,hartstikke bedankt.

Frusciante
3 augustus 2002, 12:12
de thd hotplate wordt allom geprezen als zijnde de beste soak verkrijgbaar. je kan hem bestellen cq ophalen bij the guitarman in den haag. ze kosten rond de 320 euro. wel prijzig maar dan heb je ook wat. voor meer info. check de thd site (www.thdamps.com) ik dacht dat dit de goede link was. staan ook alle vragen die je hebt omtrent een powersoak beantwoord. de soak van marshall is niet oke, probeer dus of een koch of een thd. meer keuzes zijn er niet. probleem is dat er weinig zaken zijn die beide hebben.
succes.

LordRiffenstein
3 augustus 2002, 12:46
Heb zelf de Koch Loqdbox en gebruik die regelmatig, ook om op te nemen.

THD is ook goed maar ik vond/vind de Koch beter. Marshall is niet ok.

Yoeri

Thomasvv
3 augustus 2002, 13:15
Wrom is de Marshall niet OK?

FragDaddy
3 augustus 2002, 16:49
waar hebbie die koch gekocht en kun je die samen met de thd uitproberen?

en waarvoor gebruik je de koch? om het volume helemaal terug te krijgen naar huiskamer niveau? hoe erg kleurt ie het geluid?

pimmetje
3 augustus 2002, 19:15
Voor zover ik 't kan horen, kleurt de power soak 't geluid niet zozeer. Ik heb overigens een Koch Twintone (ingebouwde power soak).

Ik geloof dat 't geluid eerder anders wordt dan op hoog volume omdat de speaker(s) minder werkt (werken). Als je de power soak gebruikt voor het verminderen van volume van oorpijn tot leuk optredensniveau, dan is er volgens mij weinig aan de hand... je kan dan de eindtrap-oversturing lekker krijgen.

Als je echter probeert om lekker geluid op slaapkamerniveau te krijgen uit een zware versterker met bijbehorende speaker, dan kan je qua geluid bedrogen uitkomen.

Yek
3 augustus 2002, 19:45
Ik gebruik mijn Koch LB120:

- thuis: om de output te dempen
- live: om de output helemaal uit te schakelen. Da's omdat de band met InEarMonitoring speelt en het geluid komt alleen uit de P.A. moet komen.

Beide functies doet ie echt prima. Ik heb 'm thuis standaard op 2% output staan, en daarmee houd ik alle hoge tonen en bassen, zowel clean als met high gain.

De D.I.-functie kan op diverse manieren ingesteld worden. Hij heeft een switch om aardelussen te voorkomen. En een hooftel.uitgang maar die doet geen wonderen ....