PDA

View Full Version : Strobostomp



Antal
12 april 2005, 19:20
Sind vorige week in mijn bezit: De Peterson Strobostomp!!! 8-)

Het is zonder twijfel de meest nauwkeurige tuner die ik ooit in m'n handen heb gehad. Niet goedkoop, maar wel erg goed. Alleen moet ik wel erg wennen aan dat display. Af en toe wordt ik een beetje gek van die blokjes :-? En je kan met dat ding zo nauwkeurig stemmen dat het soms wat frustrerend is als je er net weer een minuscuul beetje voorbijschiet.

Maar wat ik me afvroeg: Je hebt voor gitaar de sweet en de normale stemming. Welke van deze 2 gebruiken jullie om te intoneren? Moet dat ook met de sweet stemming als je deze gebruikt om te stemmen?

strattie
12 april 2005, 20:33
congratz!!11

vinni
12 april 2005, 22:46
Gebruik de sweetened.

Klinkt geweldig.

Je kent ook deze thread?
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40232&highlight=strobostomp

Negative K3 fan
12 april 2005, 23:41
wat is het verschil tussen sweet en gewoon dan?

jero
13 april 2005, 10:13
http://www.strobostomp.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=685

Antal
13 april 2005, 12:45
http://www.strobostomp.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=685

Thanks dat bevestigt mijn vermoedens.

De strobostomp heeft overigens mijn vermoedens bevestigt dat vooral m'n G, maar ook m'n B-snaar niet echt lekker geintoneerd zijn. Nu heb ik geprobeerd dit aan te passen door de brugzadels van m'n LPstudio te verstellen.

Ik zit nu echter met het probleem dat het zadeltje niet verder naar achteren kan dan hij nu zit, en hij is nog steeds niet goed :-(

Wat nu :???:

Lucluc
13 april 2005, 13:58
Toen ik begon met pedalsteel dacht ik dat je met een TU-2 ook wel zo'n ding kon stemmen. Niet dus! Echt gigantische afwijkingen. Ik heb toen die Strobostomp gekocht, omdat die ook wel past op een professioneel effectenbord en ik toch nog net iets meet gitarist ben dan steeler. Voor gitaar gebruik ik ook de 'gtr' temperament. Voor pedalsteel heb ik 'p1' voorgeprogrammeerd.

jero
13 april 2005, 15:01
http://www.petersontuners.com/support/pdfmanuals/index.cfm?option1=2

hier even de manual van de VS-II downloaden, daar staat beter in beschreven hoe te intoneren dan in de Strobostomp manual. Als het daarna nog niet goed gaat kan ik me alleen nog voorstellen dat de plaatsing van je brug niet goed is.

Antal
13 april 2005, 17:06
http://www.petersontuners.com/support/pdfmanuals/index.cfm?option1=2

hier even de manual van de VS-II downloaden, daar staat beter in beschreven hoe te intoneren dan in de Strobostomp manual. Als het daarna nog niet goed gaat kan ik me alleen nog voorstellen dat de plaatsing van je brug niet goed is.

Dit staat er in handleiding van de VS-II:


If the fretted note is sharp compared to the flageolet note, move the bridge saddle back to lengthen the string.

Ik heb het gedaan zoals beschreven. Maar m'n zadel kan niet verder 'back'.

Antal
13 april 2005, 17:28
Ik heb even zitten zoeken en kwam dit plaatje tegen:

http://www.gruhn.com/features/59LPburst/EB5442br.jpg

Hier zie je dat bij de Gsnaar het zadeltje omgedraait is. Zou dat een oplossing zijn voor m'n probleem? Of loop ik dan tegen andere nadelen aan?

BramVersteeg
13 april 2005, 17:41
Nieuwe snaren erop wil nog wel eens helpen bij dit soort dingen. Kan het zijn dat je snaar er al lang opzit?

Antal
13 april 2005, 17:58
Nieuwe snaren erop wil nog wel eens helpen bij dit soort dingen. Kan het zijn dat je snaar er al lang opzit?

Een paar weken. Maar ik heb afgelopen tijd haast niet op dat ding gespeeld. Lijkt me niet dat dat het probleem is.

robzilla
13 april 2005, 18:34
zadeltje wordt idd wel eens omgedraait, je hebt dan extra lengte als het ware..

robzilla
13 april 2005, 18:36
mijn zadels staan overigens allemaal dezelfde kant op. intonatie is met een TU2 gedaan, moet binnenkort eens goed doen..

Antal
13 april 2005, 19:11
zadeltje wordt idd wel eens omgedraait, je hebt dan extra lengte als het ware..

Dus het is niet gek als ik dat doe?

robzilla
13 april 2005, 19:13
zadeltje wordt idd wel eens omgedraait, je hebt dan extra lengte als het ware..

Dus het is niet gek als ik dat doe?

ik vind het niet gek nee :wink:

als je daarmee je intonatie kan verbeteren lijkt me er verder niks aan de hand, je ziet het wel vaker..

jero
13 april 2005, 19:17
en definitely nieuwe snaren gebruiken!

robzilla
13 april 2005, 19:21
en definitely nieuwe snaren gebruiken!

+1

wel ff goed de rek eruit halen natuurlijk, dan moet het lukken. :)

Antal
13 april 2005, 19:25
Wel raar trouwens. Ik heb die graphtec zadels die er nu opzitten er ooit bij Vox Humana op laten zetten. Altijd al het vermoeden gehad dat er iets met m'n Gsnaar niet lekker was. Maar nu weet ik het dus zeker. Maar dat moeten die gasten in de winkel toch ook gemerkt hebben?

Iemand ervaring met het er af halen van die zadeltjes? Want het lijkt op het 1e gezicht alsof ze er niet af kunnen (het kan wel, ik weet het, maar het is niet echt duidelijk hoe)

groovyB3
13 april 2005, 19:29
Ben ik nou gek of doen jullie allemaal heel erg moeilijk over die intonatie?

Ik doe het altijd met een el cheapo Fender tunertje en al m'n gitaren staan perfect geintoneerd.

robzilla
13 april 2005, 19:31
Ben ik nou gek of doen jullie allemaal heel erg moeilijk over die intonatie?

Ik doe het altijd met een el cheapo Fender tunertje en al m'n gitaren staan perfect geintoneerd.

jij bent gek :)

nee, mijn gitaren zijn ook niet echt vals ofzo na geintoneerd te hebben met de TU2. Maar ik neem aan dat het met een goede, nauwkeurige tuner wel beter is :wink:

BramVersteeg
13 april 2005, 20:26
Ben ik nou gek of doen jullie allemaal heel erg moeilijk over die intonatie?

Ik doe het altijd met een el cheapo Fender tunertje en al m'n gitaren staan perfect geintoneerd.

Nee, wij zijn gek. We menen het verschil te horen tussen de intonatie van een TU-2 en een StroboStomp........ :wink:

vester86
14 april 2005, 00:20
ik gebruik AP guitar tuner (das voor op de PC) is ook uiterst nauwkeurig, en zeker genoeg om te intoneren.... die samick en vester van mij KUNNEN niet beter :-p