PDA

View Full Version : Van een Powertone Kochset naar een Engl setup.



Chiel
2 augustus 2002, 21:18
Even een vraagje aan de trouwe forum bezoekers.
Ik speel ong. 3 a 4 keer per maand en til me iedere keer een breuk aan mijn huidige setup. Nu wil ik terug naar af. Ik wil gewoon een handelbaar en degelijk setje hebben (lees 19"). Thans speel ik met de volgende setup:
- Koch Powertone
- Koch 4 x 12" DLX V30 speakerkast
- Soldano SP-77
- Boss GT3 (gebruik ik voor de Engl Z11 midi-switch)

Nu heb ik al een gemodificeerde 2 x 12" Koch speakerkast voor kleine optredens (loaded met Jenssen). Deze gaat als een beest en de 4x12" gebruik ik nu nog nauwelijks. Kortom, de Powertone en de 4x12" moeten de deur uit.
Ik wil hiervoor een degelijke en betaalbare eindtrap voor terug (dacht zelf aan de Engl 930/60). Maar ook wil ik nog een preamp voor wat clean, chrunchy en bluesy geluiden (lead haal ik uit de Soldano). Is de Engl E530 hiervoor een goede kandidaat? O, ja en wat kan ik voor zo'n Koch Powertone set terug krijgen? (ong. 6 maanden oud).

Al vast bedankt hè,

Greetz Chiel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chiel op 2002-08-02 21:20 ]</font>

FragDaddy
2 augustus 2002, 21:41
wil je de 4x12 verkopen? en zo ja, wat moet ie kosten?

Thomasvv
3 augustus 2002, 01:38
Ik heb er zelf nog niet op gespeeld, maar ik weet wel dat de Engl 580 (dus nie de 530 die jij bedoelt) een ontzettend mooi clean geluid heeft. Volgens de test in Gitarist was het cleaner en sprankelender dan het geluid van een goeie fender.. en das knap :grin: De 580 is niet goedkoop (ik meen rond de €2000) maar dan heb je een klasse 19"-preamp met midi-mogelijkheden en wat allemaal nog meer...

meer info: http://www.engl-amps.com/engl-amps/amps/rackgear/midi_preamp/default.htm

Chiel
3 augustus 2002, 14:01
De 580 is inderdaad erg goed, maar deze is té uitgebreid voor mijn gitaarspel. De Soldano gebruik ik voor lead en zoek dus eigenlijk alleen een preamp erbij welke een goed clean en lekkere chrunch kan produceren. Het schijnt dat de "Groove Tube trio" ook een lekkere preamp is. Weet iemand hier iets over te vertellen?

PS: de 4x12" kast verkoop ik liever compleet met de top, want dan krijg ik er wat meer voor terug. Los zou die toch nog een kleine €700,- moeten opbrengen (slechts een half jaar oud hè).