PDA

View Full Version : Washburn t14 voor beginner??????



DJef89
12 april 2005, 17:28
hallow,

ik ben binnekort met bas
maar weet er niet veel van af...

zou een Washburn t14 (of een t14q) een degelijk instrument zijn om mee te beginnen??

meer info vind je op http://www.washburn.com/basses/standard/t14.htm
en op http://www.washburn.com/basses/standard/t14q.htm

laat me zo snel mogelijk iets weten: jef.smets@gmail.com

alvast bedankt!
Jef.

big_Les_Claypool_fan
12 april 2005, 18:20
om te beginnen is eigenlijk alles wel goed
begin gewoon goedkoop
kijk na een paar maanden of je het wel echt cool vind en door wilt blijven gaan
en spaar dan voor een goede vette bass

BassAgent
12 april 2005, 18:43
Koop wat je mooi vindt en wat je kan betalen. Dat werkt in combinatie met elkaar meestal het beste.

scholier
12 april 2005, 19:12
Naja ik zeg het weer en ik denk dat het veel mensen nu echt hun neus uit komt maar hier komt ie:
Koop een richwood! ik heb zelf een richwood jocker bas(model jazz bas) en hij speelt lekker, de hals is dik gelakt, ik vind het lekker spelen maar tis maar waar je van houd, er zijn nog meer moddellen van richwood en ook in vele kleuren. Kijk eens op www.backandforth.nl daar hebben ze volgens mij alle richwod moddellen.
Veel succes met het vinden van een bas :-D
(om terug te komen op je eigenlijke vraag: ik heb nog nooit op een washburn gespeeld dus ik kan er niks over zeggen)

Iron Maiden
12 april 2005, 19:15
Ik zou als je zo'n washburn wilt, de t24 kopen, die is toch veel mooier, al blijft dat natuurlijk een kwestie van smaak. Ik weet niet hoe duur een washburn t4 is, maar je kan voor iets van €500 euro al een 2e hands warwick kopen, op marktplaats ofzo. Laatst stond er een bubinga corvette voor €450 op, en een fortress one voor €550. Dat zijn volgens mij betere bassen dan die washburn. Ook heb ik wel eens gehoord dat de elementen van een washburn T24 een lage output geven, ik weet niet of het bij een t4 ook zo is, en heel erg lijkt mij een lage output eigenlijk ook niet.
Als begginersbas is hij wel erg goed, je zult in ieder geval waarschijnlijk niet al na een half jaar een hele sterke behoefte hebben, een nieuwe bas te kopen!