PDA

View Full Version : [MEDIAEVAL CONTEST] Jax - Age of Ambience



Jax
12 april 2005, 17:45
Werk nou eens mee...

Jax
12 april 2005, 17:45
Hierbij mijn bijdrage aan de mediaeval contest. In eerste instantie dacht ik niks te kunnen met het thema, en nadat de eerste riffs binnen kwamen wist ik het wel zeker. Dit was niet het thema voor mij.

Toch heb ik mijn klassieke gitaar erbij gepakt en een basis gelegd voor het nummer. Naast de klassieke gitaar heb ik in de backing zoveel mogelijk gebruik proberen te maken van autenthieke instrumenten, waaronder de fluit, koor-gezang en het klavecimbel, welke ik met met mijn keyboard inspeelde. Ik heb geprobeerd het middeleeuwse thema in een modern jasje te steken, en heb met deze middeleeuwse instrumenten en het middeleeuwse gevoel in mijn hoofd een (hopelijk) vermakelijk nummertje geschreven. Aangezien ik het erg ambient vond klinken, heb ik het "The Age of Ambience" genoemd.

Ik hoop dat jullie het wat vinden! :)

http://www.xs4all.nl/~epedel/Age%20of%20ambience.mp3

ResNovae
15 april 2005, 16:20
Ik vind hem best aanstekelijk klinken, maar ik vind er eerlijk gezegd op de instrumenten na niks middeleeuws aan. Met wat voor merk klassiek gitaar speel je eigenlijk?

Jax
15 april 2005, 18:15
Ik vind hem best aanstekelijk klinken, maar ik vind er eerlijk gezegd op de instrumenten na niks middeleeuws aan. Met wat voor merk klassiek gitaar speel je eigenlijk?

Bedankt voor je reply. Tja, of het middeleeuws is, ik weet het niet. Ik heb mijn best gedaan, maar zoals ik al in de openingspost zei, dit is echt geen thema voor mij :wink: . Ik speelde op een Martinez FAC-603c, best wel goedkoop gitaartje, maar goed genoeg. :)