PDA

View Full Version : Marshall MG250 DFX



SilverFoo
12 april 2005, 12:30
Wie heeft ervaring met deze marshalls? Ben op zoek naar een leuke versterker voor in de oefenruimte/optredens. Heb al een valvestate 8080 en bevalt me op zich wel. Ik hoor echter heel veel negatieve dingen over deze MG`s. Deel je ervaringen!

Fumi SG
12 april 2005, 16:02
Ik speel zelf weleens over een MG50DFX (kheb er zelf geen hoor....) en ik moet zeggen dat dat wel aardig klinkt hoor. Hij mist natuurlijk het buizengevoel en -geluid. De ingebouwde effecten heb ik nooit gebruikt, alleen de reverb maar daar kan ik verder niks over zeggen.

Wil je deze amp nieuw kopen eigenlijk?? Als dat zo is zou ik voor hetzelfde geld toch naar een leuke tweedehands buizenversterker kijken. Die kun je later voor niet veel minder dan de aanschafprijs weer verkopen, en het geeft een beter geluid..... maar dat geluid is natuurlijk subjectief!! :wink:

AART
12 april 2005, 16:38
rotversterker, nassale vervorming, de distortion is echt veel slechter dan die van een 8080.
persoonlijk vind ik alleen de clean nog ergens naar lijken.

SilverFoo
12 april 2005, 17:10
Nee, kan er tweedehands voor rond de €150 aankomen. Heb zelf nog nooit een volledige buizenversterker geprobeerd. Ik zit er nu wat mee, de een zegt: kutversterker, de ander zegt: voor die prijs een hele goeie versterker. Op HC is er zelfs iemand die vind dat je maar beter deze marshall 250 kan kopen i.p.v een buizenversterker.

Fumi SG
12 april 2005, 17:34
ik heb niet gezegd dat ie heel goed is voor z'n prijs, al is €150,- geen geld :wink:

Dat je beter een MG kunt kopen dan een buizenbak, is toch zeer zeker een eigen mening. Waarschijnlijk meer dan 90% van iedereen voor een buizenbak gaan....

Ik zou zeggen ga eens een buizenversterker testen, en denk dan nog een keer over die MG250 DFX.... Bedenk dan wel ff dat een buizenamp vér boven die €150,- zit hèh :roll:

AART
12 april 2005, 17:56
voor dat geld kan je em kopen om hem voor 100 meer te verpatsen direct.

Maar als je een goede versterker zoekt als opvolger van de 8080, verkoop die, 200+150 is 350 en daar heb je al bijna een buizenbak voor.

Fumi SG
12 april 2005, 18:09
€350,- wel een beetje krap voor een goede buizenversterker hoor :(

SilverFoo
12 april 2005, 18:54
Hmm.. tsja... ik zoek natuurlijk iets voor in de oefenruimte en voor optredens (die er in de zomer aan zitten te komen). Moeilijke beslissing maar toch bedankt voor jullie reacties zover...

ToTaL FaKe
12 april 2005, 20:41
€350,- wel een beetje krap voor een goede buizenversterker hoor :(

op gitaarmarkt stond 2 dagen geleden nog een Marshall DSL 401 voor 350 euro. Jammer ik heb me wolfgang nog niet verkocht anders had ik hem gelijk gekocht. :-(

Fumi SG
12 april 2005, 21:35
€350,- wel een beetje krap voor een goede buizenversterker hoor :(

op gitaarmarkt stond 2 dagen geleden nog een Marshall DSL 401 voor 350 euro. Jammer ik heb me wolfgang nog niet verkocht anders had ik hem gelijk gekocht. :-(

:oops: ..... toch dat soort sites ff in de gaten houden, want dat zie ik ook wel zitten!!

vester86
12 april 2005, 22:10
Marshall MG250 kan heel erg lekker klinken, t is maar net wat je er in stopt....

Squier4ever
13 april 2005, 21:23
idd heb de 100 eens op een epi LP getest en dat klonk IMO zeer netjes
voor dat geld is het al helemaal een koopje!! :o

AART
13 april 2005, 22:06
die dsl is scam ofzo, ad is weg en een vriend van me was geinterreseerd maar hij mailt niet terug...

ToTaL FaKe
13 april 2005, 22:23
die dsl is scam ofzo, ad is weg en een vriend van me was geinterreseerd maar hij mailt niet terug...

same here, nooit mailtje gehad :-(

SilverFoo
14 april 2005, 11:49
Total fake dus :wink:

vidar
25 april 2005, 17:35
ik heb zelf een MG50DFX en persoonlijk vind ik hem echt zeer zwaar zuigen... het is echt een klere versterker. ik heb wel eens een mg100 getest en die was wel iets beter maar echt nog niet goed.
het geluid van de mg 50 is op het cleane kanaal met singlecoils nog net te doen, met humbuckers gaat het ook nog net als je met een losse eq het midden ietsje weghaalt en 6/6,5 khz een beetje boost, anders is het vooral heel erg donker.
Het overdrive kanaal is echt verschrikkelijk modderig en rommelig.
bij de mg50 zit er ook geen mid control op maar alleen een contour control + bass en mid. Die contour is zeg maar een omgekeerde middle control, hoe verder je hem opendraait hoe minder middle je krijgt. Deze control werkt voor mij echter niet , ik vind het niet handig, en, met name omdat ik weinig met scooped mids speel, vind ik dat ik er iet echt mijn geluid mee kan krijgen, ook niet alks ik hem helemaal dichtdraai.
op hoger volume gaat de overdrive nog wel maar het blijft allemaal erg donker en rommelig.

kortom; het is wellicht de moeite waard om die 8080 nog ff heen en weer te slepen en nog een jaartje flink door te sparen voor een leuke buizen amp (koch twintone is 2e hands nog wel enigszins te betalen en is VELE malen beter dan die Marshall). Ik denk dat je spijt gaat krijgen van deze aankoop.
(dit is mijn eerste versterker die ik bij gebrek aan kennis van zaken heb gekocht en ik had liever een wat goedkopere genomen zodat ik nu een mooie multitone zou kunnen kopen)

ps dit alles is MIJN mening die ik fundeer op mijn ervaringen met een mg50dfx die nu 4 jaar in mijn bezit is. ik weet niet hoe het is gesteld met die 250 maar ik hoop dat het je van dienst kan zijn bij het maken van de goede keuze.
Zo, mij kunnen ze niks meer maken :-D :razz: